«دختر همسایه» حاوی حقایقی است که توسط مدعیان آزادی در افغانستان اداره می شود/ آمریکایی ها از مردم به عنوان ابزاری برای رسیدن به منافع خود استفاده می کنند.


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913205

دختر یک دانشجوی افغان مقیم کابل دختر همسایه را حاوی حقایقی دانست که توسط مبارزان آزادی در افغانستان دستکاری شده است و می گوید: تعجب می کنم که چرا برخی از دختران ایرانی فکر می کنند زندگی و آزادی ارائه شده به سبک غربی برای آنها به ارمغان می آورد. اگر قرار بود آزادی از راه غربی شادی بیاورد، خوب در افغانستان خوشبختی می آورد، هر چند آمریکا هر جا وارد شود آن کشور را خراب و ویران می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «پرند» دختر یک دانشجوی افغانستانی مقیم کابل با ۸دی درباره ناآرامی های اخیر در ایران و اجرای موزیک ویدیو دختر همسایه دختران افغان صحبت کرده است که در ادامه می خوانید.

این دختر دانشجوی افغانستانی در گفتگو با ۸دی گفت: آمریکا همیشه می گوید ما آزادی را برای مردم جهان به ارمغان می آوریم اما هر جا وارد شود چه در افغانستان و چه در کشورهای دیگر به دنبال منافع خود است.

افرادی که دید عمیق ندارند در دام غربی ها می افتند

وی ادامه داد: زمانی که آمریکا در افغانستان بود به هیچ یک از وعده هایی که در زمینه آزادی، حقوق زنان و… داده بود عمل نکرد و همیشه از مردم به عنوان ابزاری برای رسیدن به منافع خود استفاده می کنند اما مردمی که دیده اند. عمیقاً مشکلات را خوب درک نمی کنند و نمی فهمند، به راحتی در دام کشورهایی مانند آمریکا و غرب می افتند.

این دانشجوی افغانستانی اظهار داشت: آمریکا به حقوق بشر اهمیت می دهد، اما سربازانش افغان های زیادی را در کشور من کشتند و یا زندانی کردند و همه ما از این وضعیت خسته شده بودیم زیرا پیشرفتی حاصل نشد، فساد در کشور گسترده بود. و انتخابات جعلی برگزار شد و مبنایی برای اداره کشور وجود نداشت.

“دختر همسایه” حاوی حقایقی است که توسط مدعیان آزادی در افغانستان اجرا می شود

وی با اشاره به موضوع ویدیوی «دختر همسایه» گفت: مواردی که در این ویدیو مطرح می شود حقیقت دارد و حقیقتی که بر کشور من حاکم بود، آمریکایی ها 20 سال بر کشور من حکومت کردند، اما برعکس تغییر اساسی صورت نگرفت. به وعده هایی که داده بودند، نکردند، بلکه برعکس، از مفسدان و مفسدان حمایت کردند.

این دانشجو افزود: در زمان حضور آمریکا در افغانستان اصلاً آزادی در این کشور وجود نداشت، آزادی یعنی چه؟ اگر علیه اقدامات آمریکا در افغانستان صحبت می کردید، آمریکا به راحتی مخالفان شما را می کشت.

چرا دختران ایرانی فکر می کنند زندگی به سبک غربی باعث خوشبختی آنها می شود!

او می‌گوید به این فکر می‌کردم که چرا مردم ایران یا برخی دختران ایرانی فکر می‌کنند که زندگی و آزادی به سبک غربی برایشان خوشبختی می‌آورد! وی گفت: آزادی که به صورت غربی ارائه شود، شادی نمی آورد. اگر قرار بود آزادی به سبک غربی شادی بیاورد، برای افغانستان شادی می آورد، با وجود اینکه آمریکا هرجا وارد شد آن کشور را خراب و ویران کرد.

وی تصریح کرد: اگر بررسی کنید می بینید که نقش زنان افغانستان در زمان حضور آمریکا چندان موثر نبوده و کسانی که در وزارت یا مجلس بوده اند دست نشانده آمریکا بوده اند نه انتخاب مردم افغانستان.

یک خارجی هرگز کشور ما را نمی سازد

این دانشجوی افغانستانی تاکید کرد: باید درک کنیم و به یاد داشته باشیم که یک کشور خارجی هرگز کشور ما را نخواهد ساخت، بلکه مردم خودشان باید کشورشان را بسازند و دلشان را برای کشورشان بسوزانند.

وی تصریح کرد: پول آمریکا به جیب کسانی می رود که از سیاست های او حمایت می کنند و اگر کسی از سیاست های آنها حمایت نکند، به راحتی او را از جاده بیرون می کنند.

نمی توانیم بگوییم ایرانی ها در پوشش آزادی ندارند

این دختر افغان در خصوص مطالباتی که برخی در ایران به عنوان آزادی پوشش مطرح می کنند، گفت: وقتی در یک کشور اسلامی زندگی می کنید باید قوانین آن را هم بپذیرید و همانطور که می دانم و دیده ام نمی توانیم بگوییم ایرانی هستند. آزادی در پوشش نداشته باشید چون اینطور نیست که لباس خاصی به مردم تحمیل شود و بگویند باید یک نوع لباس بپوشید و فکر می کنم از این نظر فکر نمی کنم فشار زیادی به ایرانیان وارد شود. دختران، دختران ایرانی به راحتی می توانند به دانشگاه بروند آنها می توانند به راحتی بروند و سفر کنند زیرا ایران در این سال ها کشوری با ثبات در منطقه بوده و مشکلاتی که دارد به دلیل تحریم های اقتصادی است.

شهید سلیمانی یک شخصیت کاریزماتیک در چالش آمریکا بود

وی در پایان در پاسخ به احساس خود نسبت به شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: به نظر من آقای سلیمانی فردی کاریزماتیک در شکست داعش و به چالش کشیدن آمریکا بود و برای منافع ملی کشورش بسیار تلاش کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید