درآمد غیر پولی؛ شهرداری تهران در توسعه ناوگان عمومی پیروز است

ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794429

ناصر امانی گفت: درآمد غیرنقدی، نظافت و فروش اوراق مشارکت، برگ برنده شهرداری در توسعه پارک حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر امانی در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به حادثه روز گذشته و برخورد دو قطار شهری در تهران، اظهار کرد: اعضای شورای ششم از بدو تاسیس همواره بر لزوم نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرده اند.

وی با اشاره به درهم تنیدگی دو معضل ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهر تهران گفت: یکی از راهکارهای اصلی برای رفع این مشکلات توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای کیفیت خدمات در ناوگان اتوبوسرانی و مترو است.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: وقوع برخی حوادث از جمله تصادف دیروز و برخورد دو قطار شهری بر حساسیت ها در این زمینه افزوده است. اصلاحات لایحه بودجه 1401 در قالب تبصره های شهرداری تهران، بیش از 35 هزار میلیارد تن مازاد هزینه و سرمایه گذاری در عمران و حمل و نقل عمومی را ایجاب کرده است.

امانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تنها مجوز فروش املاک شهرداری تهران و استفاده از وجوه دریافتی از آن برای احداث پارکینگ و حمل و نقل عمومی به شورای ششم صادر شده است. حوزه.

وی با تاکید بر جفای مجدانه اعضای شورای شهرداری به منظور کاهش مشکلات حوزه حمل و نقل و بر این اساس، مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا، افزود: هدف آن ها رفع نواقص این حوزه است.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به اختصاص 16 هزار میلیارد تن در بودجه هزار و 400 شهرداری تهران برای حمل و نقل عمومی و تحقق کمتر از یک میلیارد تن، ادامه داد: یکی از اشتباهاتی که در شورای پنجم در این رابطه صورت گرفت این بود. تعیین می شود سهم تنها 20 درصد از منابع غیر پولی برای این منظور است.

امانی گفت: متأسفانه در شورای پنجم هیولای درآمد غیر پولی و نظافت را ساختند، در حالی که در دوره های گذشته بیشتر کارهای عمرانی و توسعه حمل و نقل عمومی از طریق نظافت و غیر پولی انجام می شد. “

وی خاطرنشان کرد: بنابراین معتقدم شهرداری باید از طریق درآمدهای غیر پولی، تهاتر و فروش اوراق مشارکت به سمتی حرکت کند که بخشی از خدمات و برنامه های خود را اجرا و ترویج کند.

عضو شورای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ظرفیت عظیمی در شهرداری در حوزه غیرنقدی وجود دارد، گفت: بنابراین باید به سمت استفاده شفاف و اصولی از پتانسیل در این حوزه حرکت کرد و از آن به نحو مطلوب استفاده کرد. کمک به توسعه و عمران شهری..

دیدگاهتان را بنویسید