درآمد و معیشت پایدار از اصول مهم توسعه روستایی است

ساعت: 19:34
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782100

استاندار کهگیلویه درآمد و معیشت پایدار در روستاها را یکی از اصول مهم توسعه دانست و گفت: این امر موجب بهبود وضعیت معیشتی افراد کم درآمد ساکن در روستاها و خودکفایی آنها در کشور می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استاندار کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس در خصوص سفرهای مسئولان استانی و شهرستانی به روستاها با اشاره به اینکه 44 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد روستایی هستند، گفت: از سراسر کشور اطلاع داشتند.

دارا کریمی نژاد با تاکید بر اینکه درآمد و معیشت پایدار در روستاها یکی از اصول مهم توسعه است، افزود: روستاها در زمینه عمران، زیرساخت ها مانند آب، راه و خدمات، اینترنت و غیره مشکل دارند. بازرسی ها و جلسات مسئولان استانی و شهرستانی از جمله الزامات در برنامه ریزی است که انجام می شود و با مصوبات موجود دهیاران و بخشداران هر منطقه می توانند در اسرع وقت تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای تاریخی، گردشگری و کشاورزی در کهگیلو وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این امکانات می توان درآمد پایداری برای خود روستا ایجاد کرد اما بسیاری از دهیاران و شوراها از این اصل مهم آگاهی ندارند.

کریمی نژاد ادامه داد: بسیاری از مسائل را دهیاران و شوراها با ایجاد مشاغل و درآمدهای پایدار که نیازی به کمک دولت های کوچک ندارد حل می کند.

وی گفت: این سفرها با دیدن پتانسیل ها، فرصت ها و همچنین موانع و چالش ها، تهدیدها و فرصت ها را بررسی می کنند و در دو دوره کوتاه و بلندمدت برای رفع موانع دستیابی به نتیجه برنامه ریزی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید