درخشش ستاره بوشهر در اروپا / تلاش; راز جوان جنوبی برای رسیدن به سطح اول فوتبال جهان


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811170

مهدی طارمی شب گذشته در دیدار مقابل لاتزیو در لیگ اروپا آمار فوق العاده ای از خود به جای گذاشت و موفق شد با یک گل از روی پنالتی و یک پاس گل بی نظیر از بدنی بی نظیر پورتو را به مرحله بعدی این رقابت ها برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. مهدی طارمی مروارید دریای استعداد جنوب ایران بود که کشف شد و امروز به جایی رسیده است که به عنوان یکی از بهترین های دنیا در زمینه خود شناخته می شود یا با بهترین های دنیا مقایسه می شود.

این بار برای طارمی آسان نبود و چیزی که باعث درخشش مهدی طارمی ستاره بوشهری در اروپا شد، تلاش و پشتکار بی نظیر او بود.

bb2a9424 0605 45c5 9961 bc0973b81ec5 خبر خاکستری

استعداد ایرانی و راه موفقیت هموار نیست

شاید باور اینکه بازیکنان ایرانی می توانند در رده اول فوتبال جهان بازی کنند برای خیلی ها سخت باشد زیرا باور نداریم که جوانان ما استعدادهای منحصر به فردی هستند اما مسیر آنها به سمت شکوفایی هموار نیست.

ایران بازیکنان بزرگ زیادی دارد که در سطح اول دنیا فوتبال بازی کردند اما همه آنها مثل شهاب سنگی بودند که می درخشیدند و درخشش آنها بعد از آنها ادامه پیدا نمی کرد.


0228f361 3651 4124 a5b9 8888f77154ee خبر خاکستری

طارمی استعداد و توانایی های ایرانی را کشف می کند

مهدی طارمی یکی از آن استعدادهای بی نظیر فوتبالی است که اگرچه دیر اما با تلاش و پشتکار توانست به عنوان قهرمانی فوتبال جهان دست یابد و اکنون نامزد بهترین بازیکن لیگ اروپا شود.

اولین قرارداد رسمی مهدی طارمی در سن 16 سالگی برای تیم جوانان ایران امضا شد.

هیچکس به نوجوانان بوشهری اجازه بازی نمی دهد

در این مدت متاسفانه با وجود تمرین با تیم بزرگسالان فرصت بازی پیدا نکرد و سپس از تیم شاهین بوشهر جدا شد.

9081cbae b84c 403b 854b 7dae387241e1 خبر خاکستری

مهدی طارمی در دوران مربیگری حمید استیلی به شاهین پیوست و با وجود تمرینات بالایی که داشت، این بار فرصت بازی پیدا نکرد و رفت و توانست اولین گل خود در لیگ برتر را در تهران مقابل نفت تهران به ثمر برساند.

مهدی طارمی سپس با به ثمر رساندن 12 گل در آخرین فصل حضورش در این تیم، بار دیگر به ایرانجوان پیوست.

علی چشم عمو طارمی را گرفت

این درخشش طارمی را مورد توجه مربیان تیم فوتبال پرسپولیس قرار داد و در سالی که علی دایی سرمربی این تیم بود، پرسپولیس این بازیکن را به خدمت گرفت و نظر او را جلب کرد.

bba94232 ce1e 414f 9f45 6cd3c936ea22 خبر خاکستری

در نهایت مهدی طارمی در پرسپولیس شروع به درخشش کرد و مهدی طارمی که رویاهای بزرگی داشت موفق شد به اوج فوتبال ایران برسد و آقای گلی هم در لیگ برتر ایران که برانکو سرمربی این تیم شد.

اما طارمی به این اکتفا نکرد و به آن اکتفا نکرد و با وجود اینکه حضور ناموفقی در مسابقات قهرمانی ترکیه داشت، به سرعت اشتباه خود را اصلاح کرد، پرسپولیس برگشت و یک فصل خوب دیگر را با پرسپولیس به پایان رساند.

پس از درخشش مهدی طارمی در جام جهانی، آرزوی لژیونر شدن را در سر داشت که پس از یک فصل حضور در لیگ فوتبال، یکی از تیم های حاشیه خلیج فارس راهی اروپا شد.

آقای گل لیگ پرتغال

اولین سال حضور جوانان بوشهر در پرتغال با عملکرد خوب او در تیم مارتیمو همراه بود که موفق شد دیدارهای موفقی برای این تیم به نمایش بگذارد.

32a948bd dd3c 4d92 8a34 9765ea59bccc خبر خاکستری

درخشش مهدی طارمی در اولین فصل حضورش در پرتغال ادامه داشت تا اینکه آقای گلی لیگ شد.

مهدی طارمی با پورتو به لیگ قهرمانان اروپا رسید

خیلی ها فکر می کردند پورتو برای طارمی مثل طارمی نیست و با حضور رقبای جدی مهدی در این تیم موفق نمی شود اما مهدی طارمی چیز دیگری را نشان داد و کم کم همه رقبا را روی نیمکت زمین زد.

مهدی طارمی هرگز از موقعیت خود راضی نبود و تا جایی پیش رفت که به یکی از بهترین تیم های پرتغال یعنی پرتو رسید که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را نیز دارد.

5a12ac93 c609 437f 8da3 a371111ab0c6 خبر خاکستری

درخشش مهدی طارمی از اولین فصل حضورش در پرتو آغاز شد و کم کم به مهره اصلی این تیم تبدیل شد تا جایی که با گل هایی که سال گذشته به ثمر رساند توانست پرتو را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برساند. لیگ قهرمانان.

حالا این طارمی با طارمی که برای ادامه فوتبال از ایران رفت فرق دارد. او تجربیات فراوان و موفقیت های چشمگیری را پشت سر گذاشت. دروازه تیم های بزرگی مانند یوونتوس، اتلتیکو مادرید و چلسی توسط او باز است.

نامزد بهترین گل در لیگ قهرمانان و جایزه پوشکاش

تیم ملی فوتبال ایران یکی از زیباترین گل های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند که نامزد دریافت جایزه پوشکش بهترین و زیباترین گل این رقابت ها شد.

e5e6db8a a5c9 4f5f b078 c66d952aa9fa خبر خاکستری

طارمی این روزها پس از مدت کوتاهی که فاصله نسبی با اوج داشت به اوج بازگشت و در مسابقات باشگاهی و ملی به مهره اصلی تیمش تبدیل شد.

مهدی طارمی در تیم ملی نیز گل ایران برای عراق را به ثمر رساند که ایران سریع ترین برد او و اولین تیم صعود کننده به جام جهانی پس از تهدید آسیایی شد.

پاس گل فوق العاده مهدی طارمی پورتو را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا رساند

مهدی طارمی شب گذشته در یک دیدار عالی موفق شد هر دو گل تیم پرتو مقابل لاتزیو ایتالیا را تحت تاثیر قرار دهد که گل اول را با پنالتی به ثمر رساند و گل دوم را با یک پاس گل عالی به ثمر رساند. پورتو مهدی طارمی می توانست یک گل بزند صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا.

خبر خاکستری

این بازیکن بوچر حالا نشان می دهد که هنوز از جایگاهی که در آن قرار دارد راضی نیست و تمام تلاشش را کرده است تا به جایگاه بالاتری که شایسته آن است برسد.

استعدادهایی که شکوفا نمی شوند

طارمی نشان دهنده استعداد جوانان ایرانی است که بسیاری از آنها شکوفا نیستند.

1784d507 fb93 4716 ab90 f9ee91781f6d خبر خاکستری

نکته دیگری که این بازیکن بی ادعا تیم ملی فوتبال ایران به جوانان ایرانی نشان می دهد بسیار بیشتر از افتخاراتی است که در تیم ملی و رده بین المللی به دست آورده است و آن درس تلاش برای پیروزی و موفقیت است.

تسلیم نشوید و کلید درست موفقیت را انتخاب کنید

تنها کسی که برای موفقیت طارمی و تلاش خودش می جنگد مهدی طارمی است، هرچند انتخاب علی دایی و زردی زیر نظر مربیان مستعدی مثل برانکو و حتی کونسیسو را نمی توان نادیده گرفت، اما اگر زحمات مهدی طارمی نبود. انتخاب حساب شده، هیچکس به او بلیت نمی دهد او در بهترین رقابت های فوتبال جهان شرکت نکرد.

797d2a24 4625 4faa b831 e8484e621fe7 خبر خاکستری

این بازیکن بوشهری باید در هر زمینه فعالیتی از جوانان ایرانی الگو باشد که با وجود مشکلات فراوان دست از خواسته های خود برنداشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید