درصد تزریق دوز سوم واکسن در کشور حدود 17 درصد است.

ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803327

فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا گفت: از مردم می‌خواهم با تزریق واکسن و استفاده از ماسک کامل اجازه ندهند بیماری در کشور سرایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی در سی و دومین جلسه قرارگاه عملیاتی کرونا وزارت کشور خطر شیوع و عفونت امیکرون را بالا توصیف کرد و گفت: دوز دوم و مرحله بعدی دز سوم است.

وزیر کشور با بیان اینکه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند منجر به بیماری و در نتیجه بستری شدن بیشتر این بیماری در کشور شود، از جامعه خواست تا مراقبت های بهداشتی را جدی گرفته و اجازه اوج بیماری را ندهند. در کشور.

واحدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در مراحل پنج گانه طرح رفع محدودیت ها هستیم، خاطرنشان کرد: اجرای موفقیت آمیز طرح کاهش محدودیت ها نیازمند حمایت و عادی سازی بیماری از سوی مردم و در نتیجه تمامی مراکز است. اعم از سالن ها، رستوران ها، حمل و نقل و حمل و نقل شهری، مراکز اداری و آموزشی باید اصول بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای کنترل و کنترل سویه Omicron باید به فوریت انجام شود، تسریع در روند واکسیناسیون است و بر اساس آخرین آمار، میزان تزریق سومین نوبت واکسن در کشور حدودا است. 17 درصد که نیاز به بهبود دارد.

وزیر کشور با تاکید بر عدم اجرای برنامه های درسی مدارس بدون نسخه و اضافه شدن دوره ها، افزود: کلاس های درس برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان برگزار می شود.

موضوع نظارت بر سفرهای خارج از کشور از دیگر مواردی بود که فرمانده پایگاه مقابله با کرونا به آن اشاره کرد و گفت: افرادی که وارد کشور می شوند باید گواهی بهداشتی لازم مانند تزریق 2 دوز واکسن و PCR منفی را داشته باشند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید