«درنای سیبری» امروز در منطقه تالاب انزلی قرار دارد


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907861

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: «درنای سیبری» هم اکنون در منطقه تالاب انزلی قرار دارد. ما در حال مذاکره با کشورهایی هستیم که این جفت را دارند تا بتوانیم جفت او را تهیه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی سلاقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیش از ناهار امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت یوزپلنگ ایرانی خوب است. این یاک باید رزمنده شود و امیدوارم روزی آن را در منطقه توران رها کنم، زیرا هنوز به دست انسان پرورش می یابد و باید در حالت طبیعی قرار گیرد و کم کم به ویژگی های درنده خود برسد.

سلاجقه گفت: «درنای سیبری» هم اکنون در منطقه تالاب انزلی قرار دارد. ما در حال مذاکره با کشورهایی هستیم که این جفت را دارند تا بتوانیم جفت او را تهیه کنیم.

وی افزود: طبق مکاتباتی که با وزیر راه و شهرسازی داشته ایم، تمامی معابر حیات وحش در ارتباط با شبکه حیات وحش و ترافیک در دستور کار قرار می گیرد. این اثر در منطقه توران اجرا می شود.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: به دلیل مشکل خشکسالی در مناطق حیات وحش با علوفه مشکل داریم، بنابراین حیات وحش در حال رفتن به مناطق مسکونی است و خوشبختانه برای اولین بار بحث بیمه خسارت را تصویب کردیم. باغ ها و اراضی مردم که در اثر حضور حیوانات وحشی آسیب ببینند خسارت وارده جبران می شود.


بیشتر بخوانید:

امید تکدارنا از سیبری در راه ایران

حضور 4 ماهه تک درنا سیبیر در ایران/ مسئولین مراقب «امید» باشید.

دیدگاهتان را بنویسید