درون لجاجت پیاده روی اربعین/ «راهی است، راه عشقی که طرف ندارد»


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897802

روزها یکی پس از دیگری می گذرد و تقویم از رسیدن اربعین به حسینی خبر می دهد. بیش از 1400 سال از عاشورای حسینی می گذرد، اما زمان هنوز گرمای عاشورای شیعه را خنک نکرده است و اکنون پس از قرن ها زمزمه ندای «حال من-ناصری-یانسرونی» حسین بن علی بر لبان است. الف) در سراسر جهان شنیده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، از اولین روزهای شهریور ماه شور و هیجان سفر سراسر کشور را فرا گرفت و برنامه ریزی برای شرکت در پیاده روی اربعین آغاز شد. همه دست به کار می شوند، یکی یکی برای سفر آماده می شوند، تحویل می گیرند و در نهایت وسایل سفر را جمع می کنند که برخی می گویند تمرین روز ظهور منجی است.

با اعلام ستاد مرکزی اربعین برای شروع ثبت نام، همه کسانی که مایل به سفر بودند دست به کار شدند، عده ای ماندند، اما هر روز خبرهای جدیدی از این ستاد می رسید، خبری که امید بازماندگان را تا زمان عزیمت حفظ کرد. .


شکست جریان صدر

در میان هرج و مرج رزرو، تمدید و آماده سازی سفر، اخبار مختلفی از عراق پخش شد. یکی از این اخبار ناراحت کننده، اخباری بود که وضعیت بغداد را نگران کرد و ورود آن از تمامی مرزها به عراق ممنوع شد، خبری که رسانه ها آن را جریان صدر خواندند.


d5d7780b 1318 4d76 a586 bc48b8c823ae خبر خاکستری

پس از اینکه رهبر جنبش صدر اعلام کرد از سیاست بازنشسته خواهد شد، شورشیان حامی این جنبش چندین ساختمان دولتی را در منطقه سبز اشغال کردند و عراق 10 ماه پس از انتخابات پارلمانی شاهد حوادث امنیتی و عدم تشکیل دولت به دلیل اختلافات سیاسی بود. .

واکنش مقتدی صدر و کناره گیری وی از فعالیت های سیاسی به مشکلات دامن زد و بسیج حامیان صدر و اشغال چند مرکز دولتی آغاز شد.

ناآرامی های عراق چند روزی ادامه داشت و زائران اربعین نگران و پیگیر اخبار بودند تا سرانجام اوضاع آرام شد و مرزها باز شد.


48bdac70 2869 40ab a419 154bc36bcc98 خبر خاکستری


از سرگیری موج ثبت نام در سامانه سماح

با اعلام بازگشایی مرز مهران از سوی فرماندار مهران، موج ثبت نام ها در سامانه سماح دوباره آغاز شد و آمار ثبت نام در تمامی استان ها جهش چشمگیری را به خود دید.

گره های ترافیکی در مرز مهران به حدی بود که مسئولان آن شهر مدام از مردم برای عبور از مرز درخواست صبر می کردند و گاه دستور توقف اعزام کاروان به مهران صادر می شد.

نه تنها مردم ایران، بلکه عاشقان آزادی و عاشقان اهل بیت(ع) از سراسر جهان و از کشورهای مختلف از جمله لبنان، پاکستان، هند، لبنان، قطر، امارات، کویت، بحرین و … و غیره. شرکت در راهپیمایی اربعین به مرزهای عراق آمده بودند.

در این مدت رئیس ستاد مرکزی اربعین بارها اعلام کرد که دیگر ظرفیت پذیرایی از زائران نیست و مردم به مرزها نروند و این باز هم خبر بدی برای زائران بود.


f6a1a213 d1d8 4774 9314 44f6740bb51a خبر خاکستری


بسته شدن مرزها برای نمازگزاران حسینی

میرا احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین بارها در مصاحبه های خود اعلام کرده است که مرزها بسته است و دیگر حتی برای اتوبوس ها گزارش وضعیت صادر نمی شود و این خبر مانع از تردد بسیاری از کاروان ها شده است.

عده ای همچنان با حوصله پیگیر اخبار بودند تا خبرهای خوشی از باز شدن مرزها بشنوند اما سفرهای زمینی چند روزی به طور کامل لغو شد و فقط سفر هوایی مجاز شد.

مشکلات عراق هر روز بیشتر و بیشتر می شد، آب آشامیدنی و وسایل نقلیه کمیاب می شد، دمای هوا به 48 درجه می رسید و همه اینها مرزها را بسته و سفرهای اتوبوس را لغو می کرد.

خیرخواهانی که این سفر را برنامه ریزی کرده بودند باز هم شکست نخوردند و التماس های خود را به طرق مختلف به گوش مسئولان رساندند. مسئولان که هر ساعت شاهد ازدحام جمعیت در مرزها بودند چاره ای اندیشیدند.

با انتشار این خبر سفر برخی از زائران به طور کامل لغو و برخی دیگر با تأخیر باعث کاهش ازدحام شد و در آستانه بازگشت قرار گرفتند و همین امر باعث شد تا اتفاقات خوبی رخ دهد و مرزها بازگشایی شود.


5462b5e3 4802 412d 8774 3cbf97128b68 خبر خاکستری


خبر خوش برای ایثارگران اربعین

رئیس ستاد اربعین در گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد: مرزهای غربی کشور باز است و اکنون زائران می توانند به مرزها بروند و این خبر موجی از شادی را در دل عاشقان الحسین (ع) ایجاد کرد. .

عراق این روزها میزبان زائرانی است که با وجود تهدیدات امنیتی گروه های تکفیری، از گوشه و کنار کشورهایی مانند عراق، ایران، سوریه و… با پای پیاده راهی کربلا می شوند.

میلیون‌ها عزادار حسینی نمادی را به تشیع معرفی کردند که در هیچ مذهب دیگری یافت نمی‌شود و آنچنان عبادت‌هایی به جا آوردند که جهان از عظمت آن مبهوت شد.

باورش کمی سخت است که گرفتار مشکلات دنیوی خود هستیم و ناگهان می بینیم مردم از تمام مشکلات دنیا رها شده اند، چمدان های خود را می بندند و به سمت قبله عاشقان، حرم ابا عبدالله می روند. -حسین (ع).


44052b02 df0e 4f85 a726 0661a2d5e105 خبر خاکستری


صبر اعتقادی حسینی

مشکلاتی چون ثبت نام، اخذ گذرنامه و بلیت باز و بسته شدن مرزها، هیچ کدام نتوانست مانع از سفر عاشقان پسر زهرا شود.

شاید این سفر و این راه کمی صبر و بردباری می خواهد، اما فکر کنیم که مقام خاندان ما بالاتر از خاندان امام حسین (ع) نیست و اهل بیت امام نیز در این راه سختی های بسیاری را متحمل شدند. بیست شبانه روز را سپری کردند و تا شام در بیابانهای کوفه راه رفتند.

عشق به امام حسین علیه السلام جهانی است. زائران برای رسیدن به حرم سیدالشهدا در اجتماع بین المللی اربعین سختی ها را پشت سر می گذارند.

حالا همه به گوشه ای از بهشت ​​رسیده اند، عاشقان پای حسینی صحنه شور و شعور، وحدت، همدلی شیعه را به وجود آوردند و با وجود گرمای بی پایان هوا، به بن الحرامین رسیدند، حالا همه می گویند؛ اگرچه پیاده روی اربعین سختی هایی دارد، اما هرکسی شایسته است که حتی یک بار در زندگی خود این سفر را تجربه کند.


ab7ca69b eda8 4c75 a9c4 c248f58987bf خبر خاکستری


بار را باز کن اینجا کربلاست

پس از گذشت 2 سال از ممنوعیت زیارت اربعین، سایر ایرانیان بیش از گذشته برای زیارت ارباب ارزش قائل هستند. شب های بین الحرام خلوص متفاوتی دارد، نورهای اطراف گنبد بر زیبایی منظره آن می افزاید و چه چشم هایی به ورودی حرم امام حسین با عبارت سلام در حرم الحرام و حضرت اباالفضل علیه السلام می نگرد. -عباس بند نیست.

اینجا کربلاست و امروز روز اربعین است، جمعیت وسط حرمین قیام می کند. این همه زن و مرد و پیر و جوان و کودک را می بینی که به یاد شهدای دشت نینوا یا به سر و سینه می زنند یا با چشمانی اشکبار می گریند.

به راستی این حسین کیست که همه دنیا دیوانه او هستند…

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید