درگیری در دانشگاه شریف و خیابان های اطراف

درگیری در دانشگاه شریف و خیابان های اطراف
امروز نیز دانشجویان دانشگاه شریف مانند روزهای گذشته با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار آزادی دانشجویان دستگیر شده شدند، اما عصر این اعتراضات که گاه با شعارهای تند سیاسی همراه بود، با ورود نیروهای امنیتی مواجه شد. نیروها و کار به خشونت و حتی در پارکینگ دانشگاه تبدیل شد.

با گسترش درگیری ها و افزایش نگرانی خانواده ها و مردم نسبت به اتفاقات دانشگاه شریف، برخی از شهروندان و خانواده های دانشجویان راهی دانشگاه شدند و درگیری های پراکنده ای نیز در اطراف این دانشگاه شکل گرفت.

بعداً وزیر تحصیلات عالی برای فرونشاندن درگیری ها شخصاً به دانشگاه شریف رفت و با نیروهای امنیتی، اساتید و دانشجویان صحبت کرد و در نهایت موفق شد امکان خروج امن تعداد قابل توجهی از دانشجویان را به محیط خارج از دانشگاه و لیلیه های دانشجویی فراهم کند.

همزمان منابع خبری مرتبط با دانشجویان شریف شایعه حمله به خوابگاه های دانشجویی و کشته شدن تعدادی از دانشجویان که موجب نگرانی خانواده ها شده است را تکذیب کردند و همزمان اعلام کردند که تعداد نامعلومی از آنان. همکلاسی ها دستگیر یا مجروح شدند.

خبرگزاری فارس نیز شروع درگیری را به گونه ای بازگو کرد که حدود 200 دانش آموز ممتاز در شعارهای خود از الفاظ توهین آمیز استفاده کردند و حدود 70 دانش آموز از طیف مقابل خواستار برخورد با آنها شدند.

این خبرگزاری همچنین نوشت: همزمان عده ای مقابل دانشگاه و خیابان آزادی تجمع کردند که منجر به ترافیک شدید در آن منطقه شد و در نهایت این افراد با گاز اشک آور پلیس متفرق شدند.

ایرنا نیز دقایقی پیش نوشت: خیابان آزادی توسط پلیس مسدود شد.

خبرگزاری رسمی دولت افزود: در پی تجمع عناصر معاند در خیابان های اطراف دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد ازدحام ترافیکی در آن منطقه، خیابان آزادی توسط عوامل پلیس راه مسدود شده و شهروندان باید از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، تمامی دانشجویان از محوطه دانشگاه فنی شریف خارج شده و دانشجویان خوابگاهی در خوابگاه ها مستقر شده اند و جو دانشگاه آرام شده است.

قانون ممنوعیت ورود به دانشگاه ها نقض شد

بر اساس این قانون «ورود افراد مسلح و نیروهای نظامی و انتظامی به دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و اماکن مربوطه و سمینارها و بیوت‌های مؤسسات تقلید برای تعقیب و دستگیری افراد ممنوع است». بنابراین آنچه در دانشگاه شریف رخ داده نقض آشکار این قانون است و انتظار می رود مقامات قضایی برای حفظ قداست دانشگاه و قانون مصوب شورای اسلامی، پرونده ورود به دانشگاه شریف و ضرب و شتم دانشجویان را با جدیت پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید