دریادار طنسیری: نیروی دریایی سپاه 52 تلفات آمریکایی ها را متحمل شد.

دریادار طنسیری: نیروی دریایی سپاه 52 تلفات آمریکایی ها را متحمل شد.

سردار تنسیری گفت: طی یک سال و نیم درگیری مستقیم با آمریکایی ها موفق شدیم بیش از 52 کشته و در مقابل 9 شهید بدهیم.

امیر دریادار علیرضا طنسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت وگویی درباره اقدامات این نیرو برای تامین امنیت کشورمان گفت: آمریکایی ها برخلاف آنچه ما انجام می دهیم، عمل می کنند. بنابراین باید از تجهیزات جدید از جمله حملات دوربرد با دقت بالاتر، افزایش سرعت و رادارگریزی بیشتر استفاده کنیم.

دریادار طنسیری افزود: بر این اساس روی کشتی هایی که بعد از دفاع مقدس ساختیم مانند کشتی کلاس ذوالفقار موشک های دریایی نصب کردیم و سرعت آنها را افزایش دادیم. یعنی ما او را از 55 گره به 75 نات و سپس به 90 نات رساندیم و سعی می کنیم در آینده سرعت این کشتی ها را از 90 نات افزایش دهیم. این در حالی است که سرعت سریع ترین ناوهای نیروی دریایی آمریکا در این کلاس 35 گره دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: نیروی دریایی سپاه با استفاده از شناورهای تندرو طی یک سال و نیم درگیری مستقیم با آمریکایی ها موفق شد بیش از 52 مصدوم از آنها بگیرد و در مقابل 9 شهید دادیم. همچنین در این مدت 4 قایق را از دست دادیم، اما آمریکایی ها سه فروند کشتی شامل ناوهای ساموئل رابرت، کورکت و سنگری و همچنین دو فروند هلیکوپتر را از دست دادند.

وی همچنین به ساخت شناورهای جدید اشاره کرد و گفت: کشتی بیل مکانیکی که در آینده تکمیل می شود، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل، دارای باندی نیز می باشد که پهپاد می تواند روی آن حرکت کرده و پرواز کند. بیرون برو و وقتی برگشت می تواند روی آن بنشیند. کشتی به طول 240 متر و ارتفاع 21 متر مجهز به هلیکوپتر، موشک و پهپاد. این کشتی به گونه ای ساخته شده است که حدود 60 پهپاد می توانند پرواز کنند و روی عرشه آن بنشینند. چون یک مسیر روی عرشه وجود دارد.

سردار طنسیری خاطرنشان کرد: ماموریت اولیه ناوگان سپاه در خلیج فارس است. اما خارج از زنجیره فرماندهی تعیین شده برای مأموریت های ناوگان ارتش در دریای عمان، ما با این نیروها هستیم و با آنها هماهنگ می کنیم. برای عادی و ایمن شدن عبور و مرور برای کشتی های کشورمان؛ البته سپاه به دنبال ساخت شناورهای بزرگ نیست و آنچه که با ساخت ناوهای شهید سلیمانی، مهدوی و باقری دنبال می کند استفاده از این نوع شناورها به عنوان پایگاه متحرک شناورهای کلاس عاشورا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید