در انتظار مصوبه دولت برای تعویق و پرداخت وام های جدید به کشاورزان/ در حال رصد خسارت های سیل در کرمان هستیم.


ساعت: 08:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904079

شهباز حسن پور گفت: امیدواریم هفته آینده شورای دولت مصوبه خوبی برای اخذ وام و پرداخت وام جدید به کشاورزان تهیه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; این پایگاه خبری هفته گذشته پیامی از یکی از مخاطبین خود با محتوای زیر دریافت کرد.

دو سال کشاورزی در استان کرمان باعث یخ زدگی محصول پسته شد و دولت سال گذشته برای اصلاح باغات به کشاورزان وام پرداخت کرد اما متاسفانه در فروردین ماه سال 1401 باز هم سرمازدگی شدید داشتیم همانطور که می دانید کشاورزان استان کرمان. و شاید دیگر استان های پسته قادر به پرداخت وام نیستند. از آنها می خواهیم برای بهسازی باغات وام های کشاورزی را تمدید کنند و سود وام ها را ساده کنند، در این شرایط به دلیل سرمازدگی، خشکسالی و گرانی واقعا نمی توانیم پرداخت کنیم و عاجزانه از دولت می خواهیم که مواظب باشید اطلاعات کشاورزی شهرهایی که در استان کرمان ابلاغ نشده اند را بیابید

شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان در پاسخ به موضوع مطرح شده از سوی این شهروند کرمانی گفت: استان کرمان بزرگترین استان و حادثه خیزترین استان کشور است. سه بلای طبیعی در یک سال بر کشاورزان ما وارد شد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در شورای اسلامی ادامه داد: سرمای شدید در ابتدای سال اگرچه به طرز باورنکردنی مردم و کشاورزان ما را به استخوان سوزاند و سپس سرما بلای بزرگ دیگری برای کشاورزان بود. متأسفانه سیل هم آمد ما زنان برانداز بودیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی افزود: با جاری شدن سیل، بسیاری از باغات پسته و محصولات کشاورزی گل و لای پوشانده شد، بسیاری از منازل مسکونی تخریب شد و بیش از هفتاد درصد مسیل ها در شهرستان های سیرجان، شهربابک رفسنجان، بردسیر و بخشی از کرمان به کلی ویران شد.

رئیس فراکسیون اصناف شورای اسلامی بیان کرد: با پیگیری و تلاش مستمر استاندار و مجمع نمایندگان استان گزارشات به صورت دقیق و شفاف اعلام شد و خسارت وارده بیش از 12 میلیارد تومان برآورد و ارسال شد. به دولت

وی بیان کرد: پس از وقوع سیل، وزیر کشور در استان حضور یافت و از نزدیک شاهد وقوع سیل ویرانگر بود، همچنین شخصاً با معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص قنوات استان صحبت کردم و ایشان به خوبی از وضعیت قنوات استان مطلع بودند. وضعیت با حضور او در میدان بیرون آمدند.

حسن پور تصریح کرد: گزارش های وزارت کشور، استان کرمان و وزارت جهاد کشاورزی به سازمان برنامه و بودجه و ریاست سازمان تحویل داده شده است. اعضای مجمع نمایندگان با حضور استاندار کرمان به طور مستمر گزارش ها را رصد می کنند اما متاسفانه تاکنون سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت خسارت قانع نشده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در شورای اسلامی گفت: نتیجه آخرین جلسات ما این بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست ها را به شورای دولت خواهد برد و امیدواریم هفته آینده شورای دولت قطعنامه خوبی برای استقراض و پرداخت خواهد داشت.بیایید وام جدید کشاورزان را ببینیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید