در حال حاضر، ما قهرمان هستیم. چیزهای جدیدی یاد گرفتم


ساعت: 23:22
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837634

مربیان و هواداران تراکتورسازی در نشست خبری پس از دیدار هفته بیست و ششم که با پیروزی تراکتور به پایان رسید صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارطغرل ساغلام سرمربی تراکتورسازی پس از پیروزی 3 بر 2 تیمش مقابل هواداران در نشست خبری گفت: وضعیت تیم تراکتورسازی همه ما را ناراحت می کند و دلیل آن را می گویم. من شخصاً مشتاقی که از هوادارانمان در این مسابقه دیدیم برای قهرمانی می خواستم. متاسفانه چنین شرایطی وجود دارد و نیازی نیست بگوییم چرا تراکتور اینجا در جدول است. تیم های خیلی خوب دنیا گاهی با همین شرایط مواجه می شوند. مشکلاتی که در جذب بازیکن داشتیم، بسته شدن تیم و مشکلات اقتصادی کار را برای ما سخت کرد و تیم ها را تحت تاثیر قرار داد. گاهی اوقات واقعیت هایی در زندگی وجود دارد، اما همه چیز خوب است و ما باید با امید بیشتری به آینده نگاه کنیم.

وی ادامه داد: بعد از برد خانگی مقابل مس رفسنجان و تساوی خارج از خانه مقابل نفت مسجد سلیمان هدف داشتیم فاصله خود را با سایر تیم ها افزایش دهیم اما با تیمی بازی کردیم که در 9 بازی اخیر شکست نخورده است. فقط دو نفر گل خورده بودند. او سه پیروزی خارج از خانه به دست آورد. بازی سختی با حریف سرسختی داشتیم و در ابتدا گل زدیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: گلزنی بلافاصله بعد از شروع بازی زیبا و شایسته تیم ما نبود. بعد از آن، به راحتی نمی شد شوک بازی را به تساوی کشاند و سپس ادامه داد. بچه ها این کار را کردند و دستشان خیلی درد نکرد. باخت را به تساوی تبدیل کردیم و این بزرگترین شادی برای تراکتور بود. بعد از گل اول حریف را متعادل کردیم و حاکم و مالک زمین و توپ شدیم. ما موقعیت یابی را شروع کردیم. البته باز هم یک پنالتی را از دست دادیم که یکی از مشکلات ما در این فصل شده است. این سومین پنالتی است که از زمانی که تیم را هدایت می کنیم از دست داده ایم.

ساغلام گفت: اندن گل تساوی باعث شد با شرایط روحی خوبی به رختکن برویم اما در ابتدای نیمه دوم دوباره شرایط عجیبی رخ داد و بلافاصله گل دوم را به ثمر رساندم اما باز هم فیلمنامه و داستان نیمه اول تکرار شد. . البته مانند نیمه اول در تمام 90 دقیقه برتری نداشتیم تا به گل برسیم اما در 45 دقیقه باقیمانده نیمه دوم تلاش زیادی برای پیروزی داشتیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم سیستم خود را تغییر دهیم، بعد از گل دوم با دو مهاجم و چهار مدافع بازی کردیم، هر چند بعد از آن گل بازی متعادل بود اما با دو گل محمد عباس زاده پیش افتادیم. بازی را بردیم که برای ما بسیار مهم بود و می توانیم راحت تر در لیگ بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: گاهی باید بازیکنان را در پست های غیرتخصصی بازی دهیم، گاهی می خواهیم تهاجمی تر بازی کنیم، اما وقتی به نیمکت خود نگاه می کنیم می بینیم که مهاجمان محدودی داریم، بنابراین تلاش می کنیم. برای جایگزینی پیمان بابای و محمد عباس زاده با هم گفت: با وجود اینکه امروز در یک بازی بسیار مهم پیروز شدیم، هنوز آماده نیستیم، بعد از گذشت زمان بسیار کوتاه، پنج روز بعد، یک بازی بسیار مهم دیگر خارج از خانه مقابل ذوب آهن داریم.

ساغلام گفت: برای بازی با ذوب آهن به بهترین شکل آماده می شویم و می توانیم به نتیجه ای که دلمان می خواهد برسیم. امیدوارم فشاری که در تمام فصل روی تیم بود را از تراکتور برداریم و به آینده برسیم. واقعا از هوادارانمان تشکر می کنم. همچنین از بازیکنانم تشکر می کنم که امروز شخصیت بسیار خوبی از خود نشان دادند. باید از محمدرضا زنوزی و سهرابی هم تشکر کنم. زنوزی قبل از بازی با کپر رفسنجان به رختکن این تیم آمد و گفت کنار تراکتور است. دستش درد نکنه او سپس حرکات مالی انجام داد که از نگرانی، مشکلات و مالی بازیکنان کاسته شد. او قبل از ملاقات با این هوادار، بخشی از قرارداد و پاداش این بازیکن را نیز پرداخت کرد.

وی افزود: معتقدم باشگاه قبل از بازی با ذوب آهن به تعهدات خود در قبال بازیکنان عمل خواهد کرد تا آنها در سطح روانی بالاتری قرار گیرند. خدا را شکر می کنم. ما روز بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و اکنون می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. قبل از اینکه به تبریز برگردیم و دوباره کار را شروع کنیم، می دانستیم که تراکتور برای ما تیم متفاوتی خواهد بود.

مثل خانه ماست و می دانستیم وقتی به تبریز بیاییم هواداران از ما انتظار زیادی خواهند داشت. خدا را هزار بار شکر می کنم که جلوی هواداران شرمنده نشدیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در پاسخ به نارضایتی برخی هواداران از بازی این تیم گفت: نمی خواهم از گذشته صحبت کنم و به گذشته برگردم اما فیلم مسابقات تراکتورسازی را قبل از حضورم دیدم. در برخی مسابقات حتی در محوطه جریمه و گوشه ای از حریف فرصت نداشتیم. امیدوارم سوء تفاهمی پیش نیاید، چون من صحبت می کنم. کیفیت تیم بسته به تراکتور امسال مثل این است که به سرآشپز بگوییم با وجود مواد کم غذای خوب بپز، اما من از بازیکنانم راضی هستم چون در این شرایط ناامید کردن آنها فایده ای ندارد. از نظم و انضباط، تلاش و انضباط فنی در زمین در این مدت تشکر می کنیم. امروز تیمی را بردیم که در 9 بازی شکست نخورده بود و در این مدت تنها 2 گل دریافت کرده بود. اما ما 3 گل به هواداران زدیم که چطور از این وضعیت ناراحت باشم یا از عملکرد بازیکنانم راضی نباشم.

ساغلام در خصوص انتقادات به تعویض محمد گادری در ابتدای نیمه دوم گفت: به انتقاد هواداران احترام می گذارم. ناراحت شدن یا انتقاد کردن قبل از هر بازی طبیعی است اما بسته به شرایط تیم تصمیم می گیریم با بازیکن در پست خاصی بازی کنیم. وقتی بازیکنی به زمین می رود یک روز عملکرد خوبی دارد و یک روز عملکرد خوبی ندارد. در مورد محمد گادری هم می توانم بگویم که او می تواند بهتر بازی کند و می کند. در نیمه اول بازی و همچنین دیدار مقابل نفت مسجد سیلمان با برد همراه بود. در نیمه اول بازی با هوادار کارهایی را که از او خواسته بودیم انجام داد اما با توجه به شرایط مسابقه بازیکن را در زمین قرار دادیم. خوب یا بد بودن عملکرد او بعد از بازی متوجه می شویم.

وی درباره برنامه های تراکتورسازی برای فصل آینده گفت: ما در حال حاضر فکر، ایده و نیت خوبی برای یکدیگر داریم و همدل هستیم، اما این درست نیست که بخواهیم در مورد فصل آینده صحبت جدی کنیم. ما باید آنچه را که در حال حاضر داریم انجام دهیم و سپس به طور جدی به فصل آینده فکر کنیم. در حال حاضر هدف، انگیزه و تمرکز ما این است که لیگ امسال را به خوبی ادامه دهیم. تمرکز ما روی این فصل است و باید ببینیم فصل بعد چه اتفاقی می افتد.

سرمربی تراکتورسازی توضیح داد: دقیقاً یادم نیست اما این حس را دارم که در این فصل در یک بازی سه گل نخورده ایم. امروز سه گل به تیمی زدیم که در 9 بازی شکست نخورده و فقط 2 گل دریافت کرده است. که ما را خوشحال می کند. البته در این دیدار نیز مانند دیدارهای قبلی به خصوص در فاز دفاعی مشکلاتی داشتیم اما سعی کردیم مشکلات را به خصوص در قسمت دفاعی کاهش دهیم. همچنین سعی می کنیم کار تهاجمی بهتری انجام دهیم. البته اتفاقی که امروز افتاد خوشحال کننده است. بچه های ما باید قوی باشند و شرایط تیم را درک کنند. به همین دلیل است که آنها باید بیشتر و بیشتر تلاش کنند.

عنایتی: تا اینجا قهرمان شدیم، چیزهای جدیدی یاد گرفتم
رضا عنایتی مربی هواداران در نشست خبری پس از شکست 3 بر 2 هواداران مقابل تراکتورسازی گفت: بازی چند وجهی و چند جهتی داشت. به تیم بسیار خوب تراکتور و هوادارانش تبریک می گویم. با اینکه یک لحظه نفرین شدم اما می دانم که تمام زندگی این هواداران یک تراکتور است. در مورد وزن فنی بازی زیاد نمی توانم صحبت کنم چون هر دو تیم فراتر از فوتبال رفتند.

وی ادامه داد: پاس های طولانی پشت سر هم و تراکتور کار ما را کمی سخت کرد. امروز بعد از 21-22 سال در فوتبال، چند چیز یاد گرفتم. فهمیدم که ضربه ای به صورت بازیکن و اخراج نشدن با دریافت 2 کارت زرد مشکلی ندارد. همچنین یاد گرفتم که پرواز با بازیکن مشکلی ندارد. با این حال بسیار خوشحالم که هواداران تراکتورسازی که بسیار مورد احترام من هستند، خوشحال به خانه بازگشتند. البته باران شرایط خاصی را برای مسابقه ایجاد کرد.

سرمربی تیم فوتبال برای هواداران توضیح داد: فوتبال یک ورزش منصفانه است. ما همیشه این را گفته ایم، اما آنچه در داخل زمین اتفاق می افتد باید تعیین کننده باشد. برخی از دوستان امروز به ما نرسیده اند و این سوال جای تامل دارد. اصلا بازی بدی نبود من از تلاش های بچه ها و این واقعیت که آنها عاشق برنده شدن هستند قدردانی می کنم. تا کنون خیلی خوب.

عنایتی افزود: امیدوارم دوستان کمی در هماهنگی داوران دقت کنند. خدای نکرده قضات با جسارت قضاوت کنند. همه تیم ها سخت کار می کنند، اما داور امروز شجاع نبود.

وی با بیان اینکه در 20 دقیقه پایانی بازی علاوه بر بحث داوری شیفت ها، نتیجه بازی را به ضرر هواداران تغییر داد، گفت: شما در بحث مکتوب هستید و من فنی هستم. اگر فنی صحبت می کنید، من هم باید بنویسم. شما می گویید تعویض های من اشتباه بوده است، اما این یک مشکل فنی برای من است. ما 9 هفته را با همان شیفت ها از دست نداده ایم. امروز تیم ما اصلا در مورد فوتبال صحبت نکرد. باید روی برخی جنبه ها از نظر روانی کار کنیم و بچه ها را برای همه چیز آماده کنیم. فکر می کنم 9 هفته بدون باخت به خیلی ها فشار زیادی وارد کرد و این تعداد بازی برای تیمی که به تازگی قهرمان لیگ برتر شده، آزار نمی دهد. با خود می گویند تیمی که تازه وارد لیگ برتر شده چگونه می تواند نتایجی بگیرد که هیچکس باور نمی کند.

سرمربی تیم فوتبال خاطرنشان کرد: ما به عنوان اولین گزینه سقوط در نظر گرفته می شدیم اما نتایج هواداران به برخی از دوستان فشار آورد. سعی می کنم این فشار را برای چنین افرادی تا پایان فصل حفظ کنم. به دلیل بازی بچه هایمان و سخت کوشی آنها، دوست دارم به دوستانم فشار بیاورم. مطمئن باشید به زودی برمی گردیم و بهبود می یابند. با تمام توان خود را برای مسابقات آینده آماده می کنیم. خدای ناکرده بتوانیم شرایط را برای هواداران تغییر دهیم. ضمن اینکه بچه های ما تا اینجا قهرمان هستند و به آنچه می خواستیم رسیدیم.

عنایتی گفت: از نظر فنی و اخلاقی پتانسیل هواداران را می شناختیم. خدای نکرده تمام تلاش خود را می کنند تا در پایان فصل رتبه خوبی در جدول کسب کنند.

وی با بیان اینکه دلیل شکست تیمش با وجود بازی خوب در تبریز، عدم تمرکز بازیکنانش در خط دفاعی بوده و یا اشتباهات در خط دفاعی منجر به چنین نتیجه ای شده است، گفت: ایراداتی دریافت می کنیم. . به بازیکنانم گفتیم که تراکتور در ارسال توپ خطرناک است چون بازیکنان باهوشی مثل محمد عباس زاده هستند و متاسفانه این اتفاق برای ما افتاد. ما کمی روی این موضوع متمرکز بودیم و مدافعان نباید اجازه می دادند توپ به سمت دروازه هواداران ارسال شود. چون وقتی توپ به سمت دروازه فرستاده می شود، بحث 50-50 بین دفاع و حمله وجود دارد.

سرمربی تیم فوتبال افزود: به بازیکنانم هشدار داده بودم که تراکتورسازی بازیکن باهوشی در خط مقدم دارد و این خیلی مهم است. البته این مشکلات به وجود می آید. فکر می کنم ما دومین خط دفاعی برتر لیگ هستیم و اگر هر 26 هفته یک بار این اتفاق بیفتد، خیلی مهم نیست. تا الان بازیکنانم برای من زحمت کشیده اند و جانشان را داده اند. به آنها خسته نباشید می گویم و فقط به آنها می گویم زودتر بهبود پیدا کنند زیرا فرصتی برای فکر کردن به این باخت نداریم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید