در حکومت جهادی بن بست وجود ندارد


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815463

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در حاکمیت جهادی بن بست وجود ندارد زیرا حاکمیت جهادی بر همه موانع فائق می آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در همایش ملی جهادحکومتی که در وزارت کشور برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع)، دولت جهادی گفت: بر خلاف حکومت مبل ها در مدیریت جهاد، رسالت و بخشش یک محور محوری است و این تلفیق عشق و جهاد و تلاش است که از ابتدا نمی دانست. دولت جهادی تعجب آور است و اداره دادگاه کار روزانه خود را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه حکومت جهادی پشت سر نگذاشته است، گفت: حکومت جهادی بن بست ندارد زیرا حکومت جهادی چه در فکر و چه در روح و در قالب هر دو حالت بر همه موانع فائق می آید. حکومت جهادی، روحیه و اصول آن باید در اقتصاد اعمال شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: انقلاب اقتصادی با مردم و روحیه و تلاش آنها آغاز می شود. مواد اولیه در ابتدای تولید به دست می آید و باید تبدیل به سرمایه و زنجیره ای از محصولات شود که بخشی از آن باید ذخیره و برخی دیگر فروخته شود.

رضایی با تاکید بر اینکه زنجیره ثروت باید متوقف شود، گفت: نباید فکر کنیم که معادن زیادی داریم و خام فروشی در کشوری که اسراف زیاد است و صرفه جویی نمی شود فرهنگ سازی می کند. وجدان، اخلاق و کرامت انسانی در آن گم شده است، اما در اقتصاد مدرن ایران که باید منابع را به سرمایه و تولید و کسب درآمد تبدیل کرد، مصرف گرایی حذف شده و پس انداز ایجاد می شود و همچنین فرهنگ جامعه در کل. .

وی افزود: اقداماتی را به نام اصلاحات اقتصادی در دولت راه اندازی کرده ایم که آرام آرام پیش می رود. ما با تجارت شروع کردیم. در دوره صفویه که ترانزیت دریایی جایگزین ترانزیت زمینی شد، اقتصاد ایران با مشکلاتی مواجه شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: راه اصلاحات تجاری در ایران باید باز باشد. تجارت برای ما بسیار مهم است. ایران یک چهارراه است و اگر پیشرفتی در اطراف ما وجود داشته باشد، می توانیم از آن استفاده کنیم و حتی می توانیم از جنگ استفاده کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه با رها شدن از دریا و مرزها و تمرکز جمعیت در مرکز دچار انفعال روانی می شویم، خاطرنشان کرد: موضع دفاعی گرفتیم و در کشور متمرکز شدیم. در اینجا کارآفرینان باید به دولت کمک کنند. ایجاد گروه هایی برای کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​در این مسیر. در بسیاری از موارد دخالت دولت درست نیست، زیرا وظیفه دولت حمایت و پایه گذاری است.

وی گفت: گروه های تجاری کوچک باید در تجارت و اقتصاد نقش آفرینی کنند. شرکت ها مجبور نیستند ادغام شوند، اما می توانند سرمایه گذاری مشترک ایجاد کنند و از دولت مجوز بگیرند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تشکیل بنیاد آمین و رهبری جهادگران و کمک آنها به استخدام کارآفرینان در سمت های جدید، گفت: موضوع مهم سخت کوشی دولت در بحث هزینه های آن است و بازنشستگی تا 800 هزار میلیارد تن خواهد رسید. پایان چهار سال آینده، اما ما در حال بهبود آن هستیم.

رضایی تاکید کرد: دولت دارایی و پول زیادی باقی مانده است و نمی تواند با پروژه های نیمه تمام در کشور، دارایی های غیرمولد و کسری هزینه ها و بودجه زیاد ادامه دهد. شیر سه نشت داشتیم که یکی از آنها فروش دلارهای نفتی به ایران بود که به جای انباشتن نقدینگی در جامعه، آن را به بانک مرکزی دادند که باعث تورم و دستور قطع آب شد. بنابراین زمانی که دولت درآمد خود را افزایش داد تورم ایجاد شد زیرا دلارهای نفتی نباید به بانک مرکزی داده شود که ما در این بودجه از این امر جلوگیری کردیم و گفتیم وزارت نفت حق ندارد دلارهای نفتی را به بانک مرکزی بدهد.

وی افزود: موضوع کسری بودجه و بانک مرکزی از دیگر نشت هایی است که باید به آن رسیدگی شود. هزینه ها و دارایی های غیرمولد دولت تحت عنوان بودجه اصلاحی دولت انباشته شده است و باید اذعان داشت که مدیریت آن آسان نیست و با امنیت همراه خواهد بود و جدیت این امر در دولت آغاز شده است.

رضایی با اشاره به محرومیت زدایی و رفع فقر مطلق و برقراری عدالت، برنامه اصلاحاتی را که به دنبال جدی گرفتن آن هستیم، گفت: اگر همه اینها انجام شود، اصل کار خارج از دولت و مسئول است. رهبر انقلاب به حق به عنوان افسران و سربازان جنگ اقتصادی شناخته می شوند. دولت بیشتر پشتیبان، پشتیبان و هدایتگر است.

وی افزود: باید از بنگاهی به صنعت دیگر برویم زیرا شاهد رشد خوبی در بنگاه ها هستیم. بدون صنعت ساختمان در کشور نمی توانیم جهش تجاری را تجربه کنیم. مثلا اگر ماکارونی در کشور توسعه پیدا کند، می بینید که در دنیا چه قیامتی می شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر تقویت رایزن اقتصادی کشور گفت: برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم. منظور ما ایجاد یک محصول صنعتی، یک کارگاه صنعتی یا یک کارخانه مانند صنعت گردشگری و بهداشت و درمان نیست.

رضایی با بیان اینکه کارآفرینان به عنوان نیروهای مطمئن کشور باید در دولت به ما مشاوره دهند، افزود: البته اتاق های بازرگانی و اصناف تشکل های خوبی هستند و ماهانه آنها را بررسی و ملاقات می کنیم، اما شما هم می توانید لایک کنید. نهضت و با انگیزه کارآفرینی، اصلاحات را ابداع کرده و پیشرانه کارآفرینی را در کشور به دست گیرد.

وی تاکید کرد: بدون تحول جدی و خیزش اقتصادی قوی نمی توانیم کارهای مثبت انجام دهیم. ما باید بستر لازم را فراهم کنیم و باید بین شما و کارآفرینان ارتباط برقرار کنیم. اگر کارگروه های بزرگ اقتصادی راه اندازی کنید، ما به راه اندازی صنایع بزرگ در ایران کمک می کنیم تا منابع کشور به درستی تخصیص یابد. طرح های نیمه تمام نمونه هایی از محصور شدن منابع کشور بود.

همچنین در حاشیه این همایش از خانواده شهید امیرعلی محمدنیا، خانواده شهید محمد آذرفر، خانواده شهید عسگر پاشاپور، خانواده شهید محمود امان اللهی، خانواده شهید محمدتقی قاسمی تجلیل شد. .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید