در دستور کار تولید 10000 مگاوات انرژی هسته ای است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در سفر یک روزه هیئت دولت به استان مرکزی در شهرستان خنداب حضور یافت و پس از بازدید از ظرفیت این شهرستان اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در حال اجرا هستیم در سازمان انرژی اتمی پروژه آب سنگین خنداب است. طرح های توسعه آن آغاز شده و تکمیل طرح های نیمه تمام در شرایط مطلوب در دست اقدام و پیگیری است.

اسلامی با اشاره به ظرفیت تولید برق هسته ای کشور افزود: به فضل الهی و با کمک نمایندگان مجلس موضوع مهم انرژی هسته ای را در قانون بودجه پیش بینی کرده ایم و تولید 10 هزار مگاوات برق جدید در کشور برنامه ریزی شده است. که در حال اجراست.» من اقدام می کنم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه 1000 مگاواتی بوشهر به عنوان انرژی پاک بدون آلودگی و برق پایدار قادر به تولید 125 مگاوات برق در شبانه روز است که در تنظیم بار شبکه موثر است.

اسلامی افزود: برنامه ریزی ها برای اجرای واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر در چند ماه اخیر و پس از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و تاکیدات ایشان سرعت گرفته است و به لطف خدا وضعیت متفاوتی پیدا کردند که ما امیدوارم بتوانیم فصل های موثر دیگری را فعال کنیم و شاهد پیشرفت باشیم. در این زمینه بیشتر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید