در مقابل آمریکا و ناقضان حقوق بشر خواهیم ایستاد

وی تاکید کرد: اسلام هراسی و بیگانه هراسی که مانند گیاهی سمی جوامع غربی را در برگرفته است یکی از بزرگترین تهدیدات حقوق بشر است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: بدون شک مسلمانان مانند اکثریت مهاجران بیشترین آسیب را از بیگانه هراسی، نژادپرستی و فاشیسم می بینند.

اردوغان ادامه داد: اکنون به وضوح شاهد نقض منشور جهانی حقوق بشر در غزه و سرزمین های اشغالی فلسطین هستیم.

وی همچنین با تاکید بر وتوی پیش نویس قطعنامه آتش بس غزه از سوی واشنگتن تصریح کرد: متأسفانه پیش نویس قطعنامه آتش بس غزه بر خلاف نظر سایر اعضای شورای امنیت تنها با رای منفی آمریکا رد شد. آیا چنین عدالتی ممکن است؟

اردوغان ادامه داد: اسراییل از حمایت بی حد و حصر غرب برخوردار می شود، ظلم می کند و کشتارهایی انجام می دهد که مایه ننگ بشریت است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: واشنگتن از اسرائیل حمایت مالی و تسلیحاتی می کند و در مقابل آمریکا و همه کشورهای ناقض حقوق بشر خواهیم ایستاد.

آمریکا به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی امارات برای برقراری آتش بس در نوار غزه را علیرغم دریافت 13 رای موافق، وتو کرد.

این اظهارات پس از رای گیری قطعنامه پیشنهادی امارات در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در شامگاه جمعه به وقت محلی بیان شد که از 15 عضو شورای امنیت، 13 عضو رای موافق و یک عضو رای مثبت دادند. مخالف و بریتانیا رای ممتنع داد.