در ورزش به ما یاد می دهند که شکرگزار باشیم


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882528

برگزاری مراسم افتتاحیه سردیس و تجلیل از قهرمانان المپیک

مراسم افتتاحیه سردیس و تقدیر از قهرمانان المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مراسم افتتاحیه سردیس و تقدیر از قهرمانان المپیک صبح امروز (سه شنبه – 30 تیرماه) در سالن استاد میرابوالقاسم فارسی محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با حضور مقامات ارشد ورزشی کشور برگزار شد.

در این مراسم علیرضا دبیر قهرمان کشتی آزاد المپیک 2000 سیدنی، حمید سوریان قهرمان کشتی آزاد المپیک 2012 از لندن، سید مراد محمدی دارنده مدال برنز کشتی آزاد المپیک 2008 پکن، یوسف کرمی ، دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن در تکواندو و بهداد سلیمی دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن در وزنه برداری معرفی شد.

حمید سوریان و علیرضا دبیر نایب رئیس و رئیس فدراسیون کشتی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این مراسم حضور نداشتند. علیرضا دبیر به دلیل سفر کاری به مراسم نیامد اما مادر رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم حضور داشت.

در این جلسه سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری، پیمان تشکر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، سعید خطیب زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک حضور داشتند. .

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ساعتی پس از آغاز جلسه خود را به سالن پرشین آکادمی المپیک رساند و در مراسم حضور یافت.


* صالحی امیری: به امید روزی که همه قهرمانان، مدیران فدراسیون باشند

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک پس از گرامیداشت اعیاد سعید قربان و غدیرحم در سخنانی گفت: کشتی گیران ما شاگردان حضرت امیر(ع) هستند و از ایشان اخلاق آموختند. مهمترین اتفاق ما به لحاظ قدسی در 3 سال اخیر همین افتتاحیه مبارک بود. امروز در مورد قهرمانان و رزمندگان جاودانه ایران از سردیس صحبت خواهیم کرد. تصور ما از قهرمانان ابزار نیست، پس از دوران حرفه ای آنها باید بیشتر از قبل دیده شوند.

وی در ادامه با یادآوری دوران قهرمانی این ستارگان در المپیک های مختلف گفت: امروز 3 مهمان ویژه داریم. جناب آقای خطیب زاده به پاس همکاری و تلاش طولانی مدت ایشان در راستای ورزش قهرمانی و همچنین جناب آقای دلخوش دیپلمات کشورمان در تمامی شرایط سخت در کنار ما بودند. خانم سمیرا عسگری تنها نماینده زن از افغانستان است که نماینده زنان در جهان اسلام است IOC ما میدانیم.

صالحی امیری با تشکر از اصحاب رسانه و پیشکسوتان گفت: اگر مدال را در ورزش قهرمانی و سکو را بدنه آن بدانیم روح ورزش فقط آرمان سلحشور است. در نظر داریم از 14 فوتبالیست پیشکسوت رونمایی کنیم. می خواهیم به جوانان بگوییم اگر امروز در جایگاهی هستید به خاطر جانبازان است. امروز در وزنه برداری 2 قهرمان المپیک مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفتند. به امید روزی که همه شخصیت ها مدیران فدراسیون شوند.


*درست: در المپیک 2000 سیدنی روحدبیر قهرمان شد

پیمان تشکر در خصوص رونمایی از سردیس علیرضا دبیر، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، گفت: قهرمان دو بار فوت کرد، وقتی قهرمانان ما بعد از قهرمانی با چنین برنامه هایی در جهان روبرو می شوند، خیلی خوب است و امیدوارم این اتفاق بیفتد. امروز دبیر در خرم آباد جلسه داشت و من به اینجا آمدم. دوستی من با دبیر از سال 68 و مسابقات نونهالان شروع شد، زمانی که او 28 کیلوگرم وزن داشت و همه سالن ها توجهی به کشتی او نداشتند. او با تماشاگران بعد از کشتی .2 سال بعد در مسابقات جهانی نوجوانان از دوستی به دوستی رسیدیم و برای ما جنوبی ها دوستی یعنی برادری. هر چه دارند قهرمانان از دعای خیر مادران و پدران است.

وی افزود: در المپیک 2000 سیدنی روحیه منشی بیشتر از بدنش قهرمان شد. صبح مسابقه انتخابی و 5 ماه مانده به المپیک هیجان زده بودم و مجبور شدم با منشی تماس بگیرم. کارت تلفن گرفتم و زنگ زدم و دیدم صدایش غمگین است، گفت من جراحی شکم کردم. بعد از عمل دچار عفونت شد و تا صبح سرفه کرد و 10 کیلوگرم وزن کم کرد. بعد از وزنه برداری المپیک حالش بد شد و زیر سرم افتاد اما روحش تشنه المپیک بود. او همه مدعیان را شکست داد و طلای المپیک را به دست آورد. او مردی صادق و پاک است و تمام انرژی و شایستگی خود را صرف اولین ورزش کشور می کند. او همیشه با خدا معامله کرده است و امیدوارم تیم کشتی ما با او به مسابقات المپیک صعود کند.


*انوشیروانی: در المپیک ریو مدال را از بهداد گرفتند

سجاد انوشیروانی درباره افتتاحیه سردیس بهداد سلیمی گفت: امروز در این مراسم احساس غرور کردم و برگه های شناسنامه و تاریخ ورزش در حال ورق زدن است.به این افتخارات افتخار می کنیم. من در مورد مردی صحبت می کنم که 20 سال با او بودم و برای کسب افتخارات و برافراشتن پرچم کشورمان سخت کار کرده ایم. در دوران ورزشی بیش از 8 سال به عنوان سرمربی المپیک و اکنون در فدراسیون امیدوارم با بهداد خدمتگزار شایسته جامعه وزنه برداری باشم.

وی افزود: در اردوهای بزرگسالان بودم که بهداد به تیم جوانان پیوست. از روز اول اردوها با روند حرفه ای، روحیه خوب و شخصیت رزمی واقعی آمد و مراحل ترقی را طی کرد. من از نزدیک شاهد زحمات ایشان در 15 سال فعالیت ایشان بوده ام که با شیب خاصی در حال اوج گیری بوده است، افتخار حضور در چندین رویداد مهم را در کنار ایشان داشته ام و پرچم مقدس کشور را به اهتزاز در آورده ایم. بعد از المپیک 2012 سرمربی تیم ملی شدم. بهداد با همه شرایط و اتفاقات تلخی که قبل از سال 2015 برای زانویش رخ داد 5 ماه قبل از المپیک به اردو آمد و 6 ماه در تمرینات غیبت داشت و قسم می خورم که از روز اول حتی یک ثانیه هم برای قهرمانی از دست نداد. مدال دوم.. بهداد به ما انرژی داد و واقعا شبانه روز جنگیدیم تا رکورد المپیک را بزنیم. اتفاق تلخی در ریو افتاد و هرگز فراموش نمی کنیم که مدال را از بهداد گرفتند. حالا او به من افتخار می کند و در فدراسیون با من است.


حاتب زاده: ورزش ایران بخشی از قدرت ماست

سعید خطیب زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در این نشست گفت: این نشست قندی مکرر است. در این 2 سال مسئولیت در وزارت امور خارجه جلسات متعددی با ورزشکاران داشتیم اما این دیدار با قهرمانان و پیشکسوتان شیرینی دیگری دارد. صالحی امیری یکی از اتفاقات خوب ورزش ما بود. توصیف شخصیت ها توسط دیگران یک سنت خوب است. ورزش ایران بخشی از قدرت ماست، چهره و تصویری که برای ایران می سازیم عمدتاً معطوف به ورزش است. این بخشی از توصیف ما از ایران در چشم جهانیان است، زیرا فرهنگ ما قهرمانانه است. تاریخ مکتوب این دیار افرادی چون فردوسی، کمانگیر و امثال همت را نشان می دهد.


*سجادی: در ورزش به ما یاد می دهند که قدردان باشیم

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: در این دیدارها در حضور بزرگان، سخنوری مایه خیر و برکت است. اجازه بدهید چیزی بگویم که همیشه در ورزش وجود داشته است، فرهنگ قدردانی و احترام همیشه به ما یاد داده که قدردان باشیم. وی به خطیب زاده گفت: یکی از مهمترین جبهه های موفقیت تیم های ورزشی در دنیا، دیپلماسی بین المللی است و خسته نباشید. او در این مدت کوتاه همکاری به ورزش کمک زیادی کرده است و از زحماتش ممنونم. به سمیرا عسگری خوش آمدید، در بازدیدی که به همراه صالحی امیری از المپیک زمستانی داشتم در یک نشست غیررسمی با او صحبت کردم که نظرات عمیقی داشت. اگر این نظرات یک به یک در کشورهای ما و کشورهای همسایه اجرا شود مهم است و انشاالله تعامل آنها با ایران بهتر از گذشته خواهد شد. امیدوارم جلسات برای ورزش بانوان جهان اسلام موثر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید