در پوشک های کثیف چه اتفاقی می افتد؟

در پوشک های کثیف چه اتفاقی می افتد؟

مطالعات روی پوشک های کثیف نوزادان دانمارکی اطلاعات زیادی در مورد ویروس های ناشناخته قبلی و بهترین بینش تا کنون در مورد ترکیب میکروبیوم روده نوزاد ارائه کرده است.

F- یک تیم بین المللی از محققان در مجله Nature Microbiology نوشتند که 10000 ویروس جدید را در مدفوع نوزادان پیدا کردند. در این مطالعه، مدفوع 647 کودک سالم دانمارکی یک ساله که در یک مطالعه طولانی مدت در مورد آسم و بیماری های التهابی مزمن ثبت نام کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفت. پوشک بچه کثیف مجموعه ای شگفت انگیز از ویروس ها را تولید می کند که هنوز بسیاری از آنها توسط علم توصیف نشده اند. در مجموع، محققان 10000 نوع ویروس را از 248 خانواده ویروس پیدا کردند. تنها 16 خانواده از این خانواده قبلا شناخته شده بودند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، تعداد ویروس ها 10 برابر بیشتر از گونه های باکتریایی در مدفوع کودکان بود. 90 درصد آنها باکتریوفاژها هستند که به جای سلول های انسانی به باکتری ها حمله می کنند. این باکتریوفاژها باعث بیماری نمی شوند. در عوض، تصور می شود که آنها توانایی های رقابتی باکتری ها را شکل می دهند و جمعیت باکتریایی را در میکروبیوم روده متعادل می کنند.

فرضیه ارائه شده توسط محققان این است که از آنجایی که سیستم ایمنی هنوز یاد نگرفته است که گندم را از پوسته در سن یک سالگی جدا کند، مقدار قابل توجهی از انواع فوق العاده ویروس های روده ای ظاهر می شود که احتمالا برای محافظت در برابر بیماری های مزمن مانند به عنوان آسم .و دیابت در آینده ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید