در 8 سال گذشته خودروی باکیفیتی تولید نشده است / تعلیق 9 استاندارد در دولت قبل به ضرر مردم است

ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800355

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در 8 سال گذشته محصول خوبی تولید نشده است که در ارزیابی کیفیت خودروها توجه مردم را به خود جلب کند، گفت: 9 استاندارد در دولت قبل تعلیق شد که باعث آسیب شد. به مردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی اسلام پناه در نشست تخصصی خبری گفت: در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران، نهاد حاکمیتی و نظارتی برای تضمین تولید کالا، واردات و صادرات است. “

وی ادامه داد: موضوع طرح تحول کیفیت و زنجیره تامین صنعت خودرو و قطعه سازی حوزه وسیعی است که تضمین کننده اجرای تعهدات مدیران ارشد این پروژه های زنجیره ای است، اما متأسفانه در تضاد منافع و منافع جدی قرار دارند. این تضاد منافع تقریباً در حال بهبود است. «کیفیت خودروها پیدا نشده است.

اسلام پناه گفت: کیفیت خودروها در چند سال اخیر کاهش یافته است، به ویژه در هشت سال گذشته هیچ محصول باکیفیتی تولید نشده است که در ارزیابی کیفیت خودروها توجه مردم را به خود جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: بی کیفیتی خودروها و برخی کالاها مانند خودرو مشکلی است که ما به آن پاسخ داده ایم چرا که مدافع مردم هستیم و حقوق بشر رعایت و رعایت نمی شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه حفظ کیفیت بر عهده ماست، تصریح کرد: به نام اعتماد عمومی و حقوق بشر از هیچ دستگاه و بنگاهی کوتاهی نخواهیم کرد.

اسلام پناه گفت: بحث ایمنی، کیفیت، بهره وری و ارزیابی بخشی از مجموعه سیستم های ارزیابی کیفیت است و ما یک سیستم نظارتی هستیم که توسط خود دستگاه های اجرایی توسعه و ترویج می شود، اما در طراحی و اجرا چه می شود و چه اتفاقی می افتد. کلاهبرداری ایجاد شده است. «بله، این کار ما نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون استاندارد ایمنی خودرو بر عهده کدام نهاد است؟ وی افزود: این موضوع زنجیره ای هزار نفری دارد. ما در حال حاضر 5 نمایندگی ناجا، وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت را به عنوان ناظر داریم و خودروسازانی مانند نمایندگی و بنگاه نقش کلیدی دارند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: در انواع تست هایی که تعریف می کنیم و مطابق با استانداردهای اجباری که تدوین کرده ایم؛ 85 استاندارد تخلف وجود دارد و 9 استاندارد توسط دولت قبل تعلیق شده است که باعث آسیب به مردم شده است.

انتهای پیام/
منبع: صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید