دستاوردهای انقلاب اسلامی در پژوهش و فناوری / 93 شرکت دانش بنیان فعال در استان قزوین

با نگاهی به کلیدواژه های مهم بیانات مقام معظم رهبری در بیانات گام دوم انقلاب اسلامی در علم و دانش، برکات ارزشمند این انقلاب به مرور زمان برای جامعه آشکارتر می شود.

به گفته مقام معظم رهبری موتور علم و فناوری کشور و ایجاد زیرساخت های حیاتی، اقتصادی و مدنی در سایه انقلاب اسلامی محقق شد.

ما بر این باوریم که تمام پیشرفت های علمی ایران عزیزمان بی شک محصول خودباوری و امید است که در راستای آرمان های انقلاب اسلامی به دست آمده است.

تجلی برکات انقلاب اسلامی در قزوین با تشکیل شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری



ایران قبل از انقلاب در علم و فناوری هیچ دستاوردی نداشت و در صنعت نیز فناوری دیگری جز مونتاژ قطعات نداریم، اما امروز به مرحله ای از استقلال رسیده ایم که محصولات ما علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادر می شود.

از مهمترین دستاوردهای علم و فناوری انقلاب اسلامی در استان قزوین می توان به تشکیل پارک علم و فناوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان، رشد روزافزون واحدهای فناور، ایجاد مراکز رشدی اشاره کرد که در رشد و توسعه استان و کشور است.

پارک علم و فناوری قزوین در سال 1387 با عنوان «پارک امام خمینی» در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تأسیس شد. با توجه به سیاست های کشور و دولت، در سال 1390 مقرر شد پارک های علم و فناوری با پشتیبانی و خدمات آن در سراسر کشور ارائه شود و پارک علم و فناوری قزوین نیز در همان سال به عنوان پارک استان آغاز به کار کند. سابق.

پس از یک دهه فعالیت و تشکیل پارک علم و فناوری قزوین، شاهد پیشرفت چشمگیری در حوزه شرکت های دانش بنیان هستیم و بخشی از محصولات این پارک به آلمان صادر می شود.

پارک علم و فناوری قزوین امکان ایجاد فضایی به مساحت 6000 متر مربع را دارد که در حال حاضر 120 واحد فناور شرکت دانشبانیان را در خود جای داده و 590 نفر در آن مشغول به کار هستند.

مصطفی مافی در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ وی گفت: 30 تا 40 شرکت در نوبت راه اندازی در پارک علم و فناوری قزوین هستند. با توجه به تکمیل ظرفیت فضای جدیدی در سعدالسلطنه قزوین و شهرک صنعتی البرز دیده شده که در فاصله 2500 متری فضای پارک در 4 تا 5 ماه آینده اضافه می شود.

وی افزود: امکان ارتقای ظرفیت پذیرش واحدهای فناور در استان وجود دارد و پیش بینی می شود تعداد این واحدها به 200 تا 250 واحد برسد. همچنین یک مرکز رشد در شهرستان آبق با حمایت دانشگاه غیاث الدین کاشانی راه اندازی شده است که می تواند با فناوران آن شهرستان دیدار کند.

11d9ac11 f88e 4576 9392 75f00f7a7c47 خبر خاکستری


280 محصول و خدمات فناورانه در استان قزوین تولید می شود

رئیس پارک علم و فناوری قزوین ادامه داد: برنامه ریزی برای ایجاد مرکز رشد در شهرستان های بوئین زهرا، تاکستان و محمدیه وجود دارد و در صورت اختصاص فضای بیش از هزار مترمربع توسط دستگاه ها، می شود. آماده ایجاد مرکز رشد در شهرستان های استان است.

وی افزود: در راستای توسعه مراکز زیر نظر پارک علم و فناوری، خانه های خلاق و نوآور سعدالسلطنه قزوین و پردیس تولیدی و کارگاهی پارک ماه علم و فناوری استان با مشارکت معاونت علمی و فناوری. و پارک فناوری در آینده ایجاد می شود سازمان پژوهشی بسیج قزوین.

مافی گفت: مرکز نوآوری به مساحت 1000 متر مربع با حمایت شرکت نیرو محرکه طراحی شده که تا سه تا چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد.

این مسئول بیان کرد: 93 شرکت دانش بنیان فعال در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد 34 شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند و این استان در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.

وی یادآور شد: واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان از سال 1378 تاکنون بیش از 100 میلیارد تن فروش داشته و بیش از 500 دلار صادرات داشته اند، در حالی که سایر شرکت های دانش بنیان در شهرستان های صنعتی استان مستقر هستند که چندین برابر این میزان را داشته اند. از صادرات

مافی گفت: با توجه به ماموریت پارک علم و فناوری برای حمایت از استارت آپ ها و دستیابی به کسب و کارهای پایدار، در 10 سال گذشته بیش از 280 محصول و خدمات فناوری به جامعه و صنعت ارائه شده است.

این مقام مسئول گفت: در پارک علم و فناوری به ازای هر واحد سرمایه ای که دولت ارائه می کند، تقریباً 30 برابر سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام می شود که در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم در 30 هکتار از شمال قزوین برای یک جامعه 4 تا 5000 نفر از نخبگان فوق لیسانس و دکترا و 10000 نفر نیز دارای مدرک دیپلم و لیسانس خواهند بود.

مافی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان پیشرفت های خوبی برای استان داشته اند و بزرگترین دستاورد پارک علم و فناوری قزوین فراهم آوردن فضا برای نگهداری نخبگان قزوین و جلوگیری از مهاجرت آنها است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: با تشکیل پارک علم و فناوری قزوین، گردش مالی بسیاری از شرکت های ایجاد شده در این پارک بهبود یافته و با ارائه تسهیلات مناسب به شرکت های دانش بنیان، تمامی محصولات مورد نیاز برای کرونا تولید شد. پیک های امن شد.

وی در پایان گفت: پارک علم و فناوری قزوین با تکیه بر ظرفیت بومی و تولید محصولات بومی موفق به عرضه محصولات این پارک به کشورهایی مانند آلمان شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید