دستاوردهای انقلاب اسلامی را با هوشمندی و ظرافت بیان کنید


ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807229

این کارشناس سیاسی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید با هوشمندی و ظرافت خاصی بیان شود و در این راستا نخبگان باید سواد رسانه ای را فرا گرفته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال به خوبی تبیین شود، گفت: در جهاد، تبیین نقش رسانه ها و فعالان عرصه های تاریخی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و هنری باید تمایزات جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به درستی برای افکار عمومی تبیین کند.

وی افزود: دشمن سعی دارد دستاوردهای انقلاب اسلامی را در فضای مجازی به حاشیه ببرد و برای رسیدن به اهداف خود به جنگ نرم و ابزارهای مدرن در این عرصه متوسل می شود.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: روشنگری و بیان حقایق به گونه ای که نسل جوان و نسل جدید دوست دارند هنری است که باید مورد استفاده رسانه ها و نخبگان دانشگاهی قرار گیرد. نسل جدید به دنبال حقیقت است و از این که رسانه ها و نخبگان کشور همچنان از ابزار سنتی برای بیان حقیقت استفاده می کنند، متنفرند و به همین دلیل در برخی موارد رسانه های خارجی بیش از رسانه های داخلی تاثیرگذار هستند. بنابراین رسانه ها باید با حضور فعال در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به جوانان کنجکاو و حقیقت جو اطمینان دهند تا از موفقیت رسانه های بیگانه و متخاصم در جنگ روایت جلوگیری کنند.

کنعان گفت: اگر وارد عرصه داستان های قدرتمند و هوشمند نشویم، میدان را به دشمن واگذار می کنیم. بین مردم و حکومت و رابطه مردم و حکومت شکل می گیرد. امروزه مردم به راحتی هر حرفی را نمی پذیرند، بلکه حرفی را که در کنار سند و پشتوانه پذیرفته می شود. زیرا در شبکه های اجتماعی که نمی توان برای آنها حد و مرزی تعیین کرد، افراد به انبوهی از اطلاعات دسترسی دارند. ما باید در این عرصه قدرتمند به نظر برسیم و نخبگان جامعه باید از ابزارهای رسانه ای جذاب و موثر برای روایت های مختلف استفاده کنند، به عبارت دیگر مسئولان و نخبگان جامعه باید سواد رسانه ای را بدانند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید