دستاوردهای دفاعی کشور کابوس امروز دشمنان است/ مشارکت در دانش جهانی رمز پیشرفت کشور است


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910134

امام جمعه اردبیل مشارکت در دانش جهانی را رمز پیشرفت کشور دانست و گفت: دستاوردهای اخیر در دفاع از کشور با وجود اعمال همه محدودیت ها و تحریم ها بر دشمنان، امروز به کابوس استکبار تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به افشای اخیر دستاوردهای دفاعی کشور گفت: افشای دستاوردهای جدید ایران قابلیت های دفاعی و فضایی که هفته گذشته انجام شد. دستیابی به این فناوری ها در محاصره تکنولوژی که بدترین محاصره است واقعا شگفت انگیز است و نشان از نبوغ شگفت انگیز ایرانیان دارد. دستیابی به این فناوری ها در محاصره فناوری نشان می دهد که ایران در این مسیر متوقف نخواهد شد و این یک کابوس بزرگ برای خدایان خودخوانده جهان است موشک مافوق صوت با سرعت 6000 کیلومتر در ساعت کابوس وحشتناکی برای مردم جهان است. بدخواهان این کشور

وی با تاکید بر اینکه طی چند صد سال گذشته هیچ دولتی در ایران به توانمندی در صنایع دفاعی فکر نکرده است و به همین دلیل ایران به شکل وحشتناکی تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: اکثر کشورهای اطراف ما به مدت 50 سال بخشی از ایران بودند. دست انگلستان و آمریکا، اما کمکی به صنعت دفاعی ما نکردند، هر چند 57 هزار مستشار آمریکایی در ایران در رفاه عالی زندگی کردند و حتی حق ظلم را گرفتند در دوره قاجار، ایران دچار انحطاط عظیم علمی و صنعتی شد و شکوه ایران و ایرانیان تقریباً فروپاشیدند، پس از پانصد سال افول، برای اولین بار جمهوری اسلامی بدون کمک خارجی و با کمک جوانان تحصیلکرده سطح دفاعی کشور را به حدی ارتقا داد که امروز اروپا و آمریکا از شما می خواهم که موشک های کروز خود را به روسیه ندهید.هیچکس باور نمی کرد که یک کشور جهان سومی کاملاً عقب مانده است که به تعبیر وزیرشاه نمی تواند آفتابه را به چنین وضعیتی برساند. این سطح برای ایجاد یک قلعه امنیتی عظیم برای کشور است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در اینجا باید به دو نکته اشاره کرد، اول اینکه دشمنان ما آمریکا، اروپا، اسرائیل و برخی کشورهای عربی اصلا از این وضعیت راضی نیستند، اما نمی توانند جلوی پیشرفت را بگیرند و نمی توانند به ایران حمله کنند. چیست ؟ فقط دزدیدن افکار ملت، از بین بردن اعتماد و امید ملت و القای این که ایران در نهایت عقب مانده است و … و اینگونه است که یک جوان در نتیجه حلقه آنها – تبلیغات ساعتی – به بزرگترین افتخارات کشورش پشت می کند. دست در دروازه امنیت، در را به روی دشمن مکار، خونخوار و غارتگر می گشاید.تحریم های امروز کشورهای اروپایی که معمولاً چند شخص یا شرکت حقیقی یا حقوقی را تحریم می کند، به خاطر حقوق بشر نیست، اصلی ترین تحریم های کشورهای اروپایی است. دلیل ترسشان از پیشرفت های علمی و دفاعی اینجا ایران است با اتفاقات اخیر فقط بهانه پیدا کردند.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه در حوادث اخیر دشمن به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود دست نیافته است، افزود: امروز دشمن به شدت ناراحت و عصبانی است و بدیهی بود که برای جبران این شکست و از جانب ملت ما تدابیر ویژه ای اتخاذ خواهد کرد. انتقام، از عدم حمایت ملت ما در حوادث اخیر به شدت عصبانی هستند و دلیل این امر را فقط عدم حمایت ملت می دانند و همه تحریم های آنها این است که ابتدا انتقام ملت ما را به عنوان عنصر اصلی بگیرند. مقاومت و دوم، به این دلیل است که ایران به آنها در مذاکره برجام کمک می کند. باج دادن

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل این تحول عظیم را حاصل تدبیر مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایشان فرمودند: علم سلطان است… یعنی علم مساوی با قدرت است، هر که دارد حمله می کند و هر کس نداشته باشد مورد حمله قرار می گیرد، اعتقاد بر این است که رمز پیشرفت کشور در به اشتراک گذاشتن دانش جهانی است و می گویند دانش جهانی هر چقدر پیش برود باید در همین راستا به پیشرفت آن کمک کنیم. آورده تا ملت ما را در برابر مهم ترین سرمایه اش بدبین کند. نمونه ای از این شر در گذشته اتفاق افتاد و ملت ما بسیار متاثر شد. رسانه های دشمن به ویژه منافقین به گونه ای شهید بهشتی را به خاک و خون کشیدند که دفاع از وی در دیدارهای شخصی برای وی سخت بود و وی شهادت شهید بهشتی را در مقابل مظلومیت او پس از شهادت شهید بهشتی و شهید بهشتی ناچیز دانست. انتشار فیلم ها و افکار او ملت ما تازه متوجه شده است که چه سرمایه ارزشمندی را از دست داده است. ما از اهدافمان کوتاه می آییم، باید اوج را هدف بگیریم، تیرک خیمه را بزنیم، قطب سیستم. ولایت و رهبری عامل این انقلاب است، ولایت فقیه و بقیه اش همین است.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: آمریکا با برجام می‌تواند قدرت هسته‌ای ایران را محدود کند، اما هیچ راهی برای محدود کردن سلاح‌های پیشرفته غیرهسته‌ای ایران وجود ندارد و قطعاً ایران را به یک ابرقدرت منطقه تبدیل می‌کنند. راه حل چیست؟ نحوه دسترسی به این سلاح ها و نابودی آنها برای همیشه، تنها راه حل برهم زدن وحدت ملی و تسخیر ذهن و باور جوانان ماست. آنها بودجه زیادی را صرف آن می کنند.

وی با طرح سوالی از جوانان گفت: من یک سوال از جوانان دارم، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ایران تنها کشوری است که آمریکا و اروپا ضد فیلتر رایگان برای این کشور ارائه کرده اند؟ به نظر شما این سخاوت چه سودی برای آمریکا و اروپا دارد؟ تنها کشوری که وزارت خارجه آمریکا میلیون ها دلار برای فیلترشکن به آن می دهد ایران است، مگر می شود کشور خبیثی مثل آمریکا به یک ملتی رایگان خدمت کند، تا به حال دیده شده است؟ حضرت امام فرمودند روابط ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است. آیا تا به حال دیده شده است که گرگ نیت و نیت خیر در پیشکش های خود داشته باشد؟ گرگ همیشه اشک می‌آید و اگر آمریکا از پس هزینه‌های ایران و ایرانی بربیاید قطعاً با عصبانیت کامل خواهد بود.

یکی از اعضای شورای کارشناسی مدیریت افزود: مگر می شود شخصی به شما کامپیوتر را رایگان و بدون قصد بدهد؟ آمریکا فقط با یک خرید 1700 کامپیوتر به منافقین داده و محموله وارد آلبانی شده است یعنی 1700 دستگاه دروغ پخش کنید یعنی باران دروغ بر سر مردم ایران بریزد. آنها واقعاً در اهداف خود برای نابودی ایران جدی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن تشریح ابعاد ارائه اینترنت توسط شرکت استارلینک به مردم ایران، تصریح کرد: شرکت استارلینک یک شرکت غیردولتی است که مبالغ زیادی از دولت آمریکا دریافت کرده و آمادگی دارد تا اینترنت پرسرعت در ایران ارائه دهید اما حکم شده که هزینه ایستگاه های زمینی را خودتان باید پرداخت کنید. آمریکا متعهد به پرداخت هزینه ساخت ایستگاه و پرداخت هزینه استفاده از خاک خود علیه ایران به کشور میزبان است. متأسفانه تا به حال دو نفر از همسایگان ما به ما خیانت کردند و اجازه ساخت ایستگاه برای استارلینک را دادند و مبلغ زیادی از آمریکا گرفتند و من نام آنها را ذکر نمی کنم تا به روابط دو کشور آسیبی وارد نشود اما باید بدانیم که در دنیای مدرن، یک کشور به عنوان دوست اهمیتی ندارد و هر کشوری به دنبال منافع خود است، پس باید کشور را در برابر دشمنان خطرناک، بزرگترین سلاح خود حفظ کنیم، برای حفظ کشور، چشم انداز ملت است. عزت ملت است ملت بصیر همیشه در صحنه حضور دارند و هرگاه ملت در صحنه حضور داشته باشد هیچ فریبکاری نمی تواند نقشه های شوم آن را پیش ببرد.

وی در خصوص دومین اطلاعیه وزارت اطلاعات که چند روز پیش منتشر شد، خاطرنشان کرد: از دومین اطلاعیه وزارت اطلاعات مشخص شد که تروریست ها از چند کشور وارد ایران عزیزمان شده اند. اینگونه به داخل کشور ما می ریزند تا خون بریزند، اگر خدای ناکرده امنیت به طور کامل فرو بریزد، چه ارتش عظیمی از تروریست های خارجی به کشور ما اعزام خواهند شد؟ یکی از همسایگان ما در مورد تمامیت ارضی ما سخنان بسیار نامناسبی به زبان آورد، اگرچه این خواب ها هرگز تعبیر نمی شود، اما به وضوح نشان می دهد که تضعیف امنیت کشور خطرات بزرگ و جبران ناپذیری را به دنبال دارد و البته تضعیف امنیت کشور، فقط این کشور است نه همسایه حریص است، اما همه کشورهای همسایه به خواب خواهند رفت.

آیت الله عاملی گفت: در حوادث اخیر خارج از کشور در چند کشور ایرانیان خارج از کشور علیه جمهوری اسلامی آمریکا، اسرائیل و متحدانشان راهپیمایی کردند، همه این تجمعات یک ویژگی مهم داشت که ملت ما باید بداند، در این اجتماعات سه جدایی طلب مطرح شد. پرچم ها، این عدد برای هر ایرانی که دلش به ایران عزیز دل دارد پایان می دهد و این یعنی افول جمهوری اسلامی با افول ایران برابری می کند، البته این نکته مهمی برای این ایرانیان است. مهم است که نه حاضرند ایران عزیز را بفروشند. سردبیر و تهیه کننده اینترنشنال که ایرانی است می گوید: “چیزی به نام ناهار مجانی وجود ندارد. من می روم جایی که ارزشش را داشته باشد، حتی به دشمن ایران، و نمی کنم.” به منافع ایران اهمیت نمی دهیم»!!!

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه خطبه های نماز جمعه محل بحث و بررسی مشکلات ملت و رسیدگی به برخی از مشکلات جاری جامعه است از مسئولان خواست تا با این مسائل برخورد کنند و تصریح کرد: یکی از مشکلات عدم پرداخت بیمه است. برای کشاورزان دیم تا 30 آبان ترم دارند در این زمینه برخورد می کنند، اصلا قابل قبول نیست، همچنان کمبود داروهایی مانند آنتی بیوتیک کودکان وجود دارد که جایگزینی ندارد، از رئیس جمهور محترم می خواهیم مقصر اصلی بیاورد. در این زمینه به دستگاه قضایی و تلاش بیشتر برای رفع کمبود به خصوص ده ها دارو بعمل آید.داروهای برخی بیماری ها در داروخانه ها نادر است.داروها با همه کالاها تفاوت اساسی دارد و با جان مردم ارتباط دارد.همچنین مصرف کنندگان گزارش می دهند که اخیراً برخی از مصالح ساختمانی به طور غیرقابل قبولی گران شده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: جمع کثیری از جوانان و فارغ التحصیلان بیکار با ارسال نامه مفصلی خواستار پرهیز از بکارگیری بازنشستگان در ادارات و امور دولتی شدند. اجاره و رهن اخیرا افزایش یافته و مستاجران فقیر در استیصال کامل به سر می برند. مشخص شده است که با کد ملی به راحتی می توان تشخیص داد که مستاجر چه کسی است. در این راستا دولت محترم حداقل باید به این قشر تسهیلات ارزان قیمت بدهد. در حال حاضر هیچ عامل بازدارنده ای پیدا نشده است. با کد ملی به راحتی می توان تشخیص داد چه کسانی خانه های متعدد و اضافی دارند. وزیر سابق مسکن اعلام کرد در بررسی خانه های خالی از سکنه متوجه شدیم 1600 خانه در تهران به نام یک نفر است. متأسفانه مالیات بر تعداد خانه‌های خالی بسیار کم است و بازدارنده نیست و بر اساس اظهارات برخی بنگاه‌های معاملات ملکی، برخی از سرمایه‌گذاران مالک صدها خانه خالی هستند و عمداً آنها را اجاره نمی‌دهند تا افزایش پیدا کنند. نرخ اجاره

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید