دستاوردهای صنعت دفاعی کشور نماد شکست تحریم ها است


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891366

سخنگوی شورای اسلامی گفت: دستاوردهای غرورآفرین صنعت دفاعی کشور نماد شکست سیاست های تحریمی دشمنان ایران اسلامی است و توان دفاعی ما بومی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف در سخنانی پیش از دستور کار جلسه علنی امروز (یکشنبه 9 مرداد) گفت: فرارسیدن روز جهانی مسجد را گرامی می دارم. مسجد در اسلام، خالق و جامعه پرداخت کننده خوب.

وی گفت: اجتماع مؤمنان به خودی خود منبع خیر است و مسجد مکانی است که اجتماع مؤمنان بر اساس دعا و نیایش تشکیل می شود. جامعه از طریق این اجتماع سازنده مؤمنان دائماً اصلاح می شود و از انحرافات ناشی از تفرقه در جامعه اسلامی مصون می ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر تصریح کرد: اگر مسجد را به عنوان مقر فرماندهی اجتماعی و فرهنگی در جامعه اسلامی و نماد ظهور افراد مؤمن در نظام اسلامی تعریف کنیم، لازم است سلام ما باید نقش مسجد را در مدیریت فرهنگی جامعه بازنگری اساسی کنیم.

کلیباف تاکید کرد: تقلیل مسجد به عبادتگاه و خالی کردن این مکان مقدس از نقش اجتماعی آن ظلم به تعالیم پیامبر اسلام است.ن) حکومت اسلامی در محور مسجد اداره می شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال های مبارزات انقلابی، مساجد در بسیج مردمی علیه رژیم شاهنشاهی نقش محوری داشتند و در سال های حراست، مساجد نقش محوری در بسیج نیروها علیه دشمن داشتند.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز با توجه به تغییر ماموریت ها و ظهور جبهه های جدید مبارزه باید نقش مساجد را بازتعریف کنیم و در این مسیر باید از تجربیات مساجدی که توانسته اند درس بگیریم. هستند اگر محور حرکت های جهادی، آموزش، محرومیت زدایی، انفاق، توانمندسازی و سایر فعالیت های اجتماعی هستند، از آنها بهترین استفاده را ببریم.

کلیباف همچنین گفت: تبریک به ملت ایران، همه رزمندگان سرافراز نیروهای مسلح به ویژه متخصصان وزارت دفاع و سایر زحمتکشان عرصه صنایع دفاعی. می توان من می گویم یاد و خاطره شهدای گرانقدر صنعت دفاعی کشور را گرامی می دارم.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: توان بازدارندگی و دفاعی کشور ما بومی و برگرفته از اندیشه و توان ایرانی است و هیچ نیرویی نمی تواند مانع از افزایش مستمر قدرت بازدارندگی ایران و تقویت توان دفاعی کشور شود.

وی ادامه داد: دستاوردهای غرورآفرین صنعت دفاعی کشور علاوه بر اینکه نمادی از شکست سیاست تحریمی دشمنان ایران اسلامی است، به خوبی نشان می دهد که اگر به متخصصان جوان کشور اعتماد کنیم، می توانیم بر مشکلات فائق آییم. آمدن و قله های پیشرفت را فتح کنید.

قالیباف با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور پیش از این سه ویژگی مهم و راهبردی را با هم تلفیق کرده است، بیان کرد: نخست اینکه به یک صنعت محرک تبدیل شده است که به طور همزمان سایر حوزه های علمی به ویژه فنی و مهندسی را توسعه می دهد. دوم با تامین نیازهای نیروهای مسلح و ایجاد برتری از نظر فن آوری نقش مهمی در قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور دارد اینجا و سومین ویژگی این است که در آینده نزدیک به یک عنصر مهم در اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد و دریچه صادرات دفاعی را باز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید