دستور رئیس جمهور برای عرضه سریع مواد مخدر/ با متخلفان برخورد می شود


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905777

رئیس جمهور در جلسه شورای دولت با اشاره به گزارش های دریافتی مبنی بر کمبود برخی داروها گفت: علت قصور احتمالی را ردیابی و با هر فرد یا گروهی که در این زمینه کوتاهی کرده اند برخورد مناسب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، پس از انتشار خبری با عنوان “زاهدانی ها سرگردان برای تهیه سرم / شربت آزیترومایسین موجود نیست” مبنی بر کمبود یا کمبود سرم و برخی فرآورده های پزشکی، این مشکل ایجاد شده است. به گزارش حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از ادامه و حل نشدن کمبود دارو گفت: بارها در جلسات ستاد مبارزه با کرونا این موضوع را مطرح و تذکر داده ام، اما علیرغم همه مسائل پیگیری و برگزاری جلسات کمیسیون بهداشت و درمان و در اکثر استان ها با کمبود جدی دارو مواجه هستیم.

وی قوانین بانکی و گمرکی، بیمه ها، در دسترس نبودن مواد اولیه، تقاضای شرکت های دارویی برای افزایش هزینه حمل و نقل و تعرفه های تجاری را از عوامل موثر در کمبود دارو و سرم عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور بارها از مسئولان مربوطه درخواست کرده است. . تاکید کرد که نباید قیمت داروها افزایش یابد و کمبود دارو و سرم برطرف شود، اما متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. مردم با کمبود دارو مواجه هستند، چه کسی باید پاسخگوی آن باشد؟

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه عزم جدی برای رفع کمبود دارو وجود ندارد، گفت: این مشکل با دستور کاغذی حل نمی‌شود و تا زمانی که در این زمینه فکری عاجل نشود، به نتیجه می‌رسد. افزایش نارضایتی و مشکل کمبود دارو را نباید به مشکلات کنونی کشور اضافه کرد.

در ادامه روند بعدی کمیسیون بهداشت برای جبران کمبود دارو در کشور، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در نامه ای به رئیس جمهور درخواست کرد مشکل کمبود داروها و سرم های تزریقی فوق الذکر، که به ویژه کودکان و سالمندان را به خطر می اندازد، باید هر چه سریعتر برطرف شود و اقدامات لازم برای جلوگیری از کمبودها انجام شود.

پس از این پیگیری‌ها، رئیس‌جمهور در جلسه شورای دولت با اشاره به گزارش‌های دریافتی مبنی بر کمبود برخی داروها، مسئولان مربوطه را مکلف کردند تا با تهیه سریع داروهای مذکور و رفع نیازهای مردم، به بحث و بررسی بیشتر بپردازند. به تفصیل دلیل شکست احتمالی و بحث با هر فرد. یا مجموعه ای که در این زمینه کوتاه است باید برخورد مناسبی داشته باشد.

با پیگیری های مستمر اعضا و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رئیس جمهور در جلسه شورای دولت دستور تامین سریع اقلام دارویی را صادر کرد و در این زمینه شهریاری رئیس کمیسیون تاکید کرد که ما دستور رئیس جمهور را با تقویت نظارت اجرا می کنیم و آن را فقط روی کاغذ نمی گذاریم زیرا مربوط به سلامت مردم است و اگر مجبور باشیم گزارشی را به رئیس جمهور ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید