دست های پشت پرده ائتلاف عربی-یهودی-غربی در ناآرامی های عراق


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894470

در گفتگو با کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا مطرح شد؛

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با تشریح دلایل ناآرامی ها در عراق، بر نقش مهم ائتلاف عربی، یهودی و غربی در این حوادث تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قنادباشی در گفتگو با پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص اتفاقات اخیر عراق اظهار داشت: واقعیت اتفاقاتی که در عراق می افتد این است که روندهای منطقه ای و فرامنطقه ای است. در تداوم آن تلاش می‌کردند عراق را از روند دولت‌سازی و تکمیل ساختارهای سیاسی بازدارند و بازدارند و اجازه ندهند یک نظام دموکراتیک مبتنی بر آرای مردم به‌تدریج بر عراق و عراق به‌عنوان یک کشور مستقل و قوی حکومت کند. سایر کشورهای محور مقاومت ممکن است در واقع با سیاست استعماری مخالفت کنند.

جعفر قنادباشی با اشاره به نقش دو جریان داخلی و خارجی در این اتفاقات گفت: این دو جریان با استفاده از شرایطی که برای یکدیگر ایجاد کردند دست به چنین کاری زدند. چون اکثریت با آن موافق نبودند و در واقع فریب جریان های خارجی را خوردند.


455537 خبر خاکستری

وی افزود: عراق نقطه تلاقی سیاست های منطقه ای، اسرائیلی و غربی است و هر 3 جبهه را تحت عنوان ائتلاف «عربی-یهودی-غربی» می شناسیم. آنها عراق ضعیف و تجزیه شده را می خواهند و در هرج و مرج به سر می برند و برنامه هایی برای آینده عراق دارند و نمی خواهند دولت قدرتمندی تشکیل شود. از سوی دیگر مهمترین مانع این کشورها اکثریت جمعیت عراق است که به اهل بیت علاقه دارند و با آمریکا و اسرائیل مخالف هستند.

سفیر سابق ایران در لیبی در ادامه اهداف جبهه عربی-یهودی و غربی در عراق را برشمرد که می خواهند عراق را نابود کنند و کشوری بدون دولت ایجاد کنند، همانطور که دموکراسی را در مصر تضعیف کردند و کودتای نظامی کردند. با یک دولت ضعیف تشکیل شود تا بتوانند عراق را تجزیه و فتح کنند و نفت کشور را غارت کنند و بر آن مسلط شوند.


455536 خبر خاکستری

قندباشی به برنامه‌های این ائتلاف برای مردم عراق در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در تمام سال‌های اخیر به دنبال اغتشاش و اغتشاش در عراق بوده‌اند، بنابراین این 3 جریان اصلی نشستند و برنامه‌ریزی کردند اما تا اینجای کار نرسیدند. ; چند بار خواستند در عراق انتخابات برگزار نشود اما این اتفاق افتاد، چند بار خواستند در انتخابات دخالت کنند اما موفق نشدند، چند بار خواستند جلوی تشکیل مجلس را بگیرند اما نتوانستند. تی، اکنون با برخی از گروه های داخلی که نمایندگان آنها قبل از این اتفاقات به عربستان رفته بودند، بازی می کنند و برای رسیدن به هدف خود سفر می کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه قدرت سیاسی علاقه مند به اهل بیت در دو جا قدرت خود را نشان داده است، خاطرنشان کرد: یکی در مجلس قبلی که خروج نیروهای آمریکایی را تصویب کرد و مجلس فعلی نیز مصوبه ای را تصویب کرد که روابط را عادی کرد. از سوی رژیم صهیونیستی ممنوع شد، بنابراین نیروی سیاسی که موفق به تشکیل مجلس شد در عرصه سیاست خارجی استقلال عراق خوش درخشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید