دشمن از جنگ ترکیبی برای مقابله با ایران قدرتمند استفاده می کند


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909796

رئیس جمهور گفت: دشمن برای مقابله با ایران مقتدر و مستقل از جنگ ترکیبی استفاده کرده است، تلاش مضاعف مسئولان اجرایی، اقتصاددانان و نخبگان برای پیشبرد امور و حل مشکلات و پیش‌بینی لازم برای رفع نیازهای کشور از جمله راهکارهای مؤثر برای مقابله با آن است.» او در این جنگ دشمن را می شناخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه امروز شورای دولت که به ریاست حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارشی پیرامون موضوع منابع بودجه ای برای اشتغال با اشاره به اختلاف نظر بین دولت و مجلس در خصوص اجرای تبصره 18 قانون بودجه، اظهار داشت: تبصره 14 قانون بودجه سال گذشته در مورد هدفمندی یارانه ها حدود 340 هزار میلیارد تومان بود که دولت در لایحه بودجه امسال پیشنهاد کرد این رقم به 470 هزار میلیارد تومان برسد. میلیارد تومان اما مجلس در نهایت آن را به 660 هزار میلیارد تومان رساند که با مخالفت سازمان برنامه مواجه شد و بودجه تنظیم شد و در همان زمان اعلام شد که این منابع به دلیل بی برنامه بودن دولت قابل جمع آوری نیست. افزایش قیمت حامل های انرژی و آب، برق و گاز.

میرکاظمی بابیان اینکه سازمان برنامه و بودجه در مقابل مخالفت ها ایجاد شده است، وظیفه 660 هزار میلیارد تومانی مجلس برای کانالیزه شدن یارانه ها را دلیل نارضایتی ها دانست و افزود: در جلسات مشترک دولت و مجلس. رئیس مجلس درباره کانال‌کشی یارانه‌ها تاکید کرد: معیشت دولت حرف اول را می‌زند و اشتغال در اولویت بعدی است.

رئیس‌جمهور پس از استماع گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه باید تغییرات مجلس در بودجه و تبعات آن را به اطلاع مجلس برساند. عدم اجرای طرح های دولت در زمینه اشتغال و همچنین مخالفت آن با ناهماهنگی های ایجاد شده را به اطلاع نخبگان و مردم می رساند.

رئیسی در ادامه جلسه شورای دولت گفت: دشمن از جنگ ترکیبی برای مقابله با ایران قدرتمند و مستقل، تلاش مضاعف مسئولان اجرایی، اقتصاددانان و نخبگان برای پیشبرد امور و حل مشکلات و پیش‌بینی‌های لازم برای دیدار به‌موقع استفاده کرده است. نیازهای کشور از جمله راهکارهای موثر مقابله با دشمن در این جنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید