دشمن به دنبال تضعیف اراده و قدرت ملت است/ شکاف های فرهنگی راه دشمن است


ساعت: 16:49
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884746

آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف اراده است، گفت: بی حجابی یکی از مهم ترین مسائلی است که اراده را در جامعه تضعیف می کند و باید فرزندان خود را با ابزار دشمن آشنا کنیم زیرا جنگ فرهنگی بسیار خطرناک است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقآیت الله سید علیرضا عبادی امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت، تقوای الهی تنها ذخیره آخرت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ادامه داد: روز مباهله و اعیاد غدیر خم و قربان دلیل بر اصالت اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

وی با بیان اینکه هم در امور معنوی و هم در امور مادی برکات فراوانی وجود دارد، افزود: اما نعمت یک چیز است، دانستن و توجه به نعمت بحث دیگری است، پس شکر نعمت را بجا آوریم و متوجه باشیم که نعمت سومین نعمت است. سوال

آیت الله عبادی گفت: خداوند نعمت انسانیت، اسلام و انقلاب اسلامی را به ما داده است و باید ببینیم آیا به این نعمت ها توجه می کنیم و برای تحقق آنها کاری انجام داده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از موهبت ها و مواهب الهی است، ادامه داد: خداوند متعال توانایی بی نهایتی را برای تبیین این نماز قرار داده است و نماز جمعه یک زیربنای عظیم فرهنگی محسوب می شود.

وی ادامه داد: خلاء فرهنگی در هر مرحله به انسان آسیب می زند و مکتب غنی اسلام به همه نیازهای بشر توجه داشته است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه نفوذ فرهنگی وظیفه اصلی استعمار برای تسلط بر کشورها است افزود: تبیین این مبنای فرهنگی نماز جمعه می تواند در مقابله با این معضل موثر باشد و اگر مشکلاتی در زندگی ما وجود دارد به دلیل آسیب های فرهنگی دشمن است. باعث این مشکلات شده و قطعا تا حدودی تاثیر فرهنگی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ابتدا آسیب فرهنگی وارد می شود و سپس آثار آن در سایر نقاط دیده می شود و این موضوع به رویه ما برمی گردد.

می گفت باید در همه امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… خدا را تطبیق کنید. پرسش کرد و افزود: روزی می رسد که جز تقوای خدا چیزی برای ما باقی نمی ماند.

آیت الله عبادی گفت: بین انسان و سایر موجودات زنده تفاوت هایی وجود دارد و مهم ترین تفاوت این است که انسان دارای «اراده» است و مانند دیگر جانداران مجبور به اطاعت از غرایز نیست و می تواند در برابر انواع غرایز مقاومت کند و غرایز مورد قضاوت قرار گیرد. نیست.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دشمنان بشریت با ابزار خود به دنبال تضعیف امور فرهنگی هستند تا به ما آسیب برسانند، گفت: سلاح فرهنگی دشمن از سلاح نظامی او خطرناکتر است.

وی گفت: در چند وقت اخیر دشمن به صورت کارشناسی سعی کرده مواد مخدر را در جامعه گسترش دهد تا اراده را تضعیف کند و این نقشه دشمن است و می خواهد با اعتیاد، مشروبات الکلی، برهنگی و فحشا، ملت را کنترل کند. “

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه فرزندان خود را دشمن بشناسید، ادامه داد: فرزندان خود را با ابزار دشمن آشنا کنید زیرا پایان نقشه های دشمن فاجعه می آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه بی حجابی و بی حجابی یکی از مواردی است که اراده را تضعیف می کند، افزود: این موارد ابزار دشمن است و اسلام نیز به این نکته اشاره کرده است که باعث از بین رفتن اراده می شود. اراده و ایجاد می کند در جامعه انواع جنایات وجود دارد.

وی ادامه داد: دشمن همه گزینه ها را سنجیده است و می داند که نمی توان با ایران جنگ نظامی کرد چرا که وقتی بحث جهاد مطرح می شود مسلمانان دشمن را به جای خود قرار می دهند.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: انسان با ایمان از وسوسه و تهدید نمی ترسد و حجاب را رها نمی کند و سراغ مواد مخدر نمی رود و باید این مشکل را به فرزندان خود بگوییم و یادآور شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید