دشمن سالانه 200 میلیون دلار خرج تخریب می کند


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822830

بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون بوکس

رئیس کمیته ملی المپیک در جریان حضور در فدراسیون بوکس با سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با رئیس فدراسیون بوکس و سرمربی تیم ملی دیدار کرد.

در این بازدید علیرضا استکی و حسین توری به بیان نگرانی های خود پرداختند و رئیس کمیته ملی المپیک نیز قول مساعد برای همکاری با این رشته المپیکی داد. همچنین پیمان فهری رئیس رصدخانه تیم های ملی و سرپرست کاروان بازی های آسیایی، عسگر رحیمی سرپرست کاروان بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و نصراله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک نیز در این مراسم حضور داشتند.

استکی در این بازدید از وضعیت بوکس پس از انتخابات گلایه کرد. وی گفت: اتفاقی که افتاد برای بوکس خوب نبود و بعد از انتخابات ما بدترین شدیم. نمی گذارند مربی سازمان به تمرین بیاید و فقط کارشکنی می کنند. 5 ماه است که دانیال شهبهش را تمرین ندادیم. اردوی ازبکستان یکی از بهترین های تاریخ بوکس کشورمان بود و اگر از ما حمایت کنند قطعا در بازی های آسیایی به کاروان کمک خواهیم کرد. 9 اوزان هم تغییر کرده اما حواشی ما را نگران کرده و می دانم حامی و مقصری که ورزشکار را جلوی فدراسیون می کشد کیست.

صالحی امیری نیز در این بازدید گفت: اینکه خارجی ها بعد از موفقیت مدال بوکس در 76 سال کف کنند، اشتباه است. شهباش از مناطق محروم آمد و ارزش مدالش دوچندان شد. انتخابات دیگر تمام شد و توری 4 سال دیگر است. اگر تمرکز روی بازی های آسیایی و المپیک 2024 باشد، نباید حاشیه ها را در نظر گرفت. با یک استراتژی و راه حل جدید، تمام حاشیه باید از ذهن شما پاک شود.

وی افزود: ما از کار بوکس قدردانی می کنیم و در هر جلسه از بوکس به خوبی یاد می کنیم. بوکس راه خود را پیدا کرده و در راه پرش است، دلیلی برای عصبانیت وجود ندارد. خارجی ها قطعا از این موفقیت ناراحت هستند. جهت گیری پاریس است و بقیه اشتباه است، زمینه های متن نباید غالب باشد، همان طور که استراتژی مزدوران است. دشمن ارتجاعی سالانه 200 میلیون دلار خرج نابودی و ناامیدی ملت ایران می کند. چون انگلی هستند. وقتی فوتبال به جام جهانی رفت، خوشحال نبودند. فلسفه حضور ما این است که بوکس در هدف و اولویت های کمیسیون است و از همه حمایت ها خواهیم داشت. شما در هانگژو می درخشید و در پاریس روی صحنه می روید.

حسین توری رئیس فدراسیون بوکس نیز گفت: برای بازی های آسیایی و المپیک برنامه عملیاتی داریم. بر اساس قوانین و اوزان جدید المپیک 2024 تعداد آن به 7 وزن رسیده و سهمیه ها به شدت کاهش یافته است. ما روند رو به رشد بوکس را احساس می کنیم و احترام به آسیا نیز احساس می شود. ما حرفه هایی برای گفتن داریم. اردوی بسیار خوبی را در ازبکستان پشت سر گذاشتیم و با وجود همه سختی ها در حال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور هستیم. بلافاصله تیم ملی تاجیکستان 10 الی 12 روز با ما در تهران اردو خواهد زد و سپس هند به ایران می آید.

رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به بازی های آسیایی گفت: امیدوارم با توجه به پتانسیل های بوکس ایران بتوانم در معادلات کلی بازی های آسیایی تغییراتی ایجاد کنم. نمایندگان بوکس را در فینال خواهید دید و شرایط ما نسبت به قبل بسیار متفاوت است. در سال 2018 حتی نفری برای اعزام به بازی‌های آسیایی نداشتیم، اما امروز با تعداد زیادی از افراد باردار مواجه هستیم. شهباش، قشلاگی و موسوی هم در امان نیستند. زیرا ما ارتباطات گمشده را در بوکس پیدا کردیم.

توری با تاکید بر مشکلات امکانات و زیرساخت های بوکس افزود: امروز به شدت نیازمند حمایت مضاعف هستیم. مثلا ما با کمپ مشکل داریم. بدون مشورت و دعوت، اردوی ما در ورزشگاه آزادی به رشته دیگری اهدا شد. اگر سالن 9 در دست بوکس باشد، خیلی مفیدتر است که بزرگترین هدیه و دستاورد ما باشد تا بتوانیم اردوی خودمان را داشته باشیم. او با برنامه و بوکس ما می تواند جایگاه ورزشی ایران را در بازی های المپیک و آسیایی تا سال ها تضمین کند.

صالحی امیری رئیس فدراسیون بوکس در خصوص این درخواست گفت: می خواهم حداقل 500 متر فضای دو سازمان مستقر در سالن 9 را تخلیه و در آنجا بگذارم و این راه عقلانی نیست. تصمیم اصلی بوکس ایجاد اردوگاه آزادی است. سالن 9 یک مرکز بوکس موقت است. کاراته و بوکس بیشترین بهره را از آکادمی ها و اردوهای کمیته ملی المپیک می برند که این وظیفه ماست. تمام روزهای آکادمی در اختیار این دو رشته بوده و تاکنون مشکلی پیش نیامده است. خوابگاه نصرت را نیز تجهیز و بازسازی کردیم. تنها نگرانی باید راه اندازی اردوگاه آزادی باشد. امکانات را کمیته ملی المپیک مهیا کرد و ما در سال 1400 با بیش از 200 درصد بودجه به بوکس کمک کردیم و این استراتژی ماست نه شعار ما. فدراسیون ها حق دارند و یک کمیته وظیفه دارد. اگر هر روز جایگزینی برای این 2 بلوک بالای سالن شماره 9 پیدا کنم، قطعا قدرتم را پس می گیرم. فضای محدودی داشتیم و بعد از تأسیس موزه این اتفاق افتاد.

پیمان فهری در این نشست گفت: یکی از وظایف مهم بوکس اردوهای مشترک خوب است که دلیل پرش بوکس ما است. ما تمام تلاش خود را برای بوکس انجام می دهیم و جرقه مدال آوری بوکس در بازی های آسیایی شدت گرفته است. نگرانی ها برطرف شده و سعی می کنیم تمام کمک ها و شرایط ممکن را برای بوکس فراهم کنیم. حجم زیادی در شهرک ها داریم و روزهای سختی است. دوستان همیشه با هم کار می کنند و ما همدیگر را درک می کنیم.

نصراله سجادی همچنین گفت: قبل از بازی های آسیایی جاکارتا برای اعزام 2 یا 3 نفر مشکل داشتیم. در این 4 سال روند کاری فدراسیون رو به رشد است و گلخانه ها به بهره برداری نرسیده اند. حضور استکی در تیم ملی موثر است و او عاشق کارش است. امیدوارم با چراغ خاموش بوکس همینطور ادامه پیدا کند و خبرهای خوبی بشنویم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید