دعوای رقیب تیم ملی; مقابل ایران بازی نخواهیم کرد

دعوای رقیب تیم ملی;  مقابل ایران بازی نخواهیم کرد

در پنجمین پنجره مقدماتی جام جهانی 2023، تیم ملی بسکتبال ایران قرار است در تاریخ 23 نوامبر در تهران به مصاف تیم ملی استرالیا برود و در تلاش این کشور برای برگزاری دیدار دو تیم در کشور ثالث خللی ایجاد کند.

محسن معزی فر سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال درباره آخرین وضعیت این درخواست استرالیایی ها گفت: اطلاعات جدیدی از سوی فدراسیون جهانی (فیبا) برای ما ارسال نشده است. آنها تاکنون نامه رسمی به فدراسیون ایران ارسال نکرده اند که این مسابقه در کشور ثالث برگزار شود و این یعنی بر اساس اصول ورزشی ایران میزبان است.

وی درباره برآورد فدراسیون ایران از زمان ممکن برای اعطای این ماده گفت: فکر می کنیم تا اواسط هفته نتیجه نهایی مشخص شود. هر گونه صحبت و خبری غیر از نامه رسمی فیبا برای ما قابل قبول نیست. ایران آماده میزبانی از استرالیا است و برای میزبانی بازی ها مشکلی نداریم.

معزی فر در پاسخ به این سوال که چرا تصمیم نهایی برای دبیری وی در فدراسیون صادر نشده و آیا این تاخیر از سوی وزارت ورزش است؟ وی تصریح کرد: واقعیت این است که هدف ما پیشبرد اهداف و کار است، اصلاً به این موضوع توجه نداریم. اما این موضوع را کاملا در اختیار و صلاحدید جواد داوری به عنوان سرپرست فدراسیون گذاشته ام. کار فدراسیون آنقدر فشرده است که این موضوع از نظر اولویت در جایگاه صد یا یازدهم قرار دارد (خنده).

وی درباره زمان ورود تیم ملی چین به ایران نیز گفت: 26 آبان وارد کشورمان می شوند. مشکلی با میزبانی ما وجود ندارد.

دیدار دو تیم ایران و استرالیا در پنجمین پنجره انتخابی جام جهانی 2023 در تاریخ 23 آبان ماه برگزار می شود که در صورت عدم ورود تیم استرالیا به تهران با باخت فنی مواجه خواهد شد. همچنین استرالیا هیچ اقدامی برای اخذ مجوز ورود به ایران انجام نداده است

دیدگاهتان را بنویسید