دلایل نادرست برخی ادارات برای عدم تغییر وضعیت نیروهای ایثارگر/ سردرگمی ایثارگران در سایه خروج از عملکرد مدیران


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809963

تغییر وضعیت جانبازان شاغل در نهادهای دولتی و عمومی نص صریح قانون است. به گفته وی تمامی مداحان نهادها باید قبل از پایان سال رسمی شوند. اما از زمان ابلاغ این قانون و دستورالعمل اجرایی آن، برخی دستگاه ها به بهانه های مختلف اجرای این قانون را به تاخیر انداخته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در بودجه سال 1400 مصوب شد که بر اساس اعمال بند (ز) ماده (87) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه های مشمول ماده (2) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظف به استخدام تبدیل وضعیت استخدامی کلیه مشمولان ماده (21) قانون کامل خدمات ایثارگران شاغل در دستگاههای مشمول قانون اسامی مختلف و استخدام آنها به صورت قراردادی، قرارداد کار معین یا شرکت یا اعتبارات جاری و تبصره است. به ماده (32) و ماده (17) قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتبار پروژه های عمرانی یا سایر عناوین اعم از مدیریت و تملک موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده (45) قانون خدمات کشوری. مدیریت، خدمت یا نمایندگی فرآیند انتخاب برای رعایت تبصره (2) بند (و) ماده (44) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مصوب 1389.10.15، در. شکل از کار رسمی

همانطور که در قانون آمده است، تغییر وضعیت جانبازان شاغل در نهادهای دولتی و عمومی نص صریح قانون است. به گفته وی تمامی مداحان نهادها باید قبل از پایان سال رسمی شوند.

اما در پی ابلاغ این قانون و دستورالعمل اجرایی آن، برخی دستگاه ها به بهانه های مختلف اجرای قانون تحول استخدامی را به تعویق انداخته اند در حالی که قوانین در این زمینه کاملاً مشخص است. زیرا بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و منابع مالی و وام های لازم برای اجرای آن تعیین شد.

قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید درباره تحول جایگاه ایثارگران گفت: برخی دستگاه ها در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران دغدغه انباشت نیروی کار و گسترش تشکل خود را دارند. ، بیش از حد ضروری هستند.«استفاده می شود؟زیرا دگرگونی وضعیت اشتغال به خودی خود باعث افزایش نیروی کار نمی شود و اگر نیروی کار خیلی زیاد باشد باید فکر اساسی کرد.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اجرای این قانون تا پایان سال در تمامی دستگاه های اجرایی نظارت دارد. لذا توصیه می کنم دستگاه ها با تجلیل از همکار ایثارگر قبل از موعد مقرر این کار را انجام دهند.

اگرچه بنیاد شهید و امور ایثارگران چندین بار با تمامی دستگاه های ذی ربط برای تغییر وضعیت ایثارگران مکاتبه کرده و به دستگاه های انتظامی تذکر داده است، اما به نظر می رسد خبری در این خصوص نیست و برخی دستگاه ها به معنای واقعی کلمه در حال خروج هستند.

در استان گیلان و شهرستان رشت برخی ادارات و نهادها هنوز تغییری در وضعیت نیروهای ایثارگر شرکت خود ایجاد نکرده اند. بر اساس گزارش های مردمی ارسالی به پایگاه خبری هشت دی، شهرداری رشت یکی از این نهادهاست. و همانطور که مشخص است این قصور در سایر سازمان ها نیز صورت گرفته است و طبق گزارش های مردمی در بنیاد مستضعفان هنوز وضعیت جانبازان به طور رسمی توسط نیروهای شرکتی تغییر نکرده است و مدیران مربوطه همچنان در حال انجام اقدامات مثبت هستند. تا پایان سال آنها این کار را نکردند.

بر اساس این گزارش علیرغم مکاتبه مسئولان مربوطه، شهدای شهرداری رشت همچنان در سردرگمی به سر می برند. آینده شغلی آنها

تغییر جایگاه 15 درصد شهدای گیلان

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان دی ماه امسال با بیان اینکه تغییر وضعیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی یک تکلیف قانونی است، گفت: از مجموع هزار و 162 ایثارگر واجد شرایط موجود در دستگاه های استان، تنها 15 درصد آن ها هستند. تکمیل شده و 80 درصد آنها در مرحله اداری است.

وی خواستار مساعدت دستگاه های اجرایی استان شد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان حامی ایثارگران تمام تلاش خود را برای اجرای حقوق مشروع جامعه ایثارگران به کار خواهد گرفت.


دلایل واهی برخی ادارات گیلان برای تغییر نکردن وضعیت نیروهای ایثارگر

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت و حومم در مجلس هشتم دی ماه در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به نیاز به مصوبات قانونی، گفت: نیروی انتظامی و مصوبات به سازمان های دولتی ابلاغ می شود رئیس اداره باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به طرح «تحول وضعیت ایثارگران در نهادهای دولتی و عمومی» گفت: بر اساس برخی گزارش ها برخی ادارات به دلایل واهی این طرح را اجرا نکرده اند و از طریق مجلس بر موضوع نظارت می کنیم و دستگاه های ذیربط موظف هستند. برای اجرای این قانون .

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اهمیت موضوع ایثار، ادامه داد: برای احترام به پدران و مادرانی که در سنین پایین سلامت خود را برای امنیت کشور فدا کردند، این قانون الزامی است. و برای به خطر انداختن جان خود به عنوان جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا باید از آنان قدردانی کرد و بر خود وظیفه می دانیم که به زحمات این عزیزان احترام بگذاریم.


ادارات موظف به اجرای قانون تحول وضعیت جانبازان تا پایان سال هستند / مدیران باید پاسخگو باشند

نماینده مردم راش و حومم در مجلس با تاکید بر اینکه از طریق مجلس برای اجرای این قانون در ادارات و نهادها تلاش می کنم، گفت: کسانی که تاکنون به این مصوبه عمل نکرده اند مورد رسیدگی قرار می گیرند و ارشد مسئول هر اداره یا سازمانی باید پاسخگو باشد که چرا این قانون تاکنون اجرا نشده است. برآورده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید