عدم شناخت حادثه در استان غدیر منجر به سردرگمی و هدایت نادرست می شود


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904519

سیدمحمود حسینی پور، عدم آگاهی مناسب استان از واقعه حیرت انگیز غدیر را موجب سردرگمی و انحراف در جهت گیری کرد. وی گفت: نهج البلاغه سند ماندگاری امامت و ولایت است و اندیشمندان و پژوهشگران باید این مطالب را تحلیل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سید محمود حسینی پور عصر امروز در کنگره بین المللی توسعه فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه ساری اظهار داشت: امروز روز مبارکی است و مازندران میزبان علما، اندیشمندان، پژوهشگران، پژوهشگران و صاحب نظران داخلی و خارجی است. در مضامین شریف تاریخ اسلام به ویژه وقایع مرتبط با زندگانی پیامبر اعظم حضرت محمد رسول الله (ص) و ملا و امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابیطالب (ع) به ویژه اثر ارزشمند نهج العلم. -بلاغه، تامل و کنکاش.

وی افزود: بسیار خوشحالم که در سرزمین علویان، سرزمینی که اولین حکومت ولایی و شیعی در ایران اسلامی برپا شد، میزبان عزیزانی هستیم که به صورت تئوریک و علمی برای تعمیق ابعاد واقعه غدیر تلاش می کنند. یکی از بزرگترین و فرخنده ترین وقایع تاریخی شیعیان در جهان تلاش می کنند.


استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بدون شک; غدیر که نبوت حضرت محمد (ص) را با ولایت ائمه معصومین (علیهم السلام) پیوند می دهد، میراثی است که امت اسلامی و شیعیان ملا علی همچنان بر آن تکیه کرده و به آن پایبند هستند تا از امروز عبور کنند. جهان بی ایمان، نیاز به شناخت زوایا، رمزها و دنیای گسترده ای دارند و در این میان نمی توان از نقش مؤثر و نافذ اندیشمندان و صاحب نظران چشم پوشی کرد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد؛ این کنگره معتبر بین المللی می تواند همان گونه که طراحی شده و هدفمند است، از طریق گردآوری، انتشار و انتشار مطالب و مقالات برگزیده، اهداف و پیام های متعالی غدیر و کتاب نهجال را در اختیار طیف وسیع تری از جامعه هدف قرار دهد. – بلاغه، راهنمای انسان کامل و راهی بلیغ و روشن برای سعادت الهی فراهم می کند.


حسینی پور با بیان اینکه غدیر نه تنها یک نام و جغرافیای خاص، بلکه اندیشه و واقعه ای است که به عنوان مرکز وحدت بخشی برای حرکت دینی، فکری، سیاسی و فرهنگی شیعیان در طول تاریخ پدید آمده است، تاکید کرد: غدیر یک نماد است. و نمادی که از ادامه خط نبوت خبر می دهد.


وی ادامه داد: غدیر سرچشمه ایمان است که سرمایه اصلی همه طاعت ها از آن به دست می آید و نبوت همه رسولان در آن معنا پیدا می کند و مرکز همه کمالات است; بنابراین، علم غدیر از مهم ترین و اساسی ترین معارف دینی است.


استاندار مازندران تصریح کرد: خداوند پس از غدیرحم هیچ عذر و توجیهی برای هیچکس باقی نگذاشته است چرا که غدیر نشانه تداوم خط نبوت است. عید غدیر نهر جوشش اندیشه اصیل درباره آخرین رسالت الهی برای ساختن و ایجاد و ایجاد امامت بود و بالاترین هدیه خداوند به بشر عطای امامت است زیرا امامت کامل کننده حقیقت وجودی انسان است.

این مقام ارشد استانی تصریح کرد: واقعه غدیر مهم‌ترین اصل پس از توحید است که بالاتر از همه مفاهیم و ارزش‌های اسلامی است و عدم شناخت صحیح استان از واقعه شگفت‌انگیز غدیر موجب سردرگمی و توهم می‌شود. زیرا بعد از غدیر بود که جبهه حق و باطل، باطل و حق به صورت ریاکارانه در مقابل هم قرار گرفتند.


حسینی پور با بیان اینکه پژوهشگران و صاحب نظران باید مشکلات اصلی غدیر را برای عموم مردم به ویژه جوانان ارائه و تشریح کنند، تصریح کرد: در این راستا باید به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات روز غدیر خم را در اختیار عموم قرار دهند. وی اذعان داشت: شجاعت، عصمت و صلابت از ویژگی های پیامبر(ص) است و بر همین اساس به امر خداوند جانشین خود حضرت علی(ع) را به تمام امت خود معرفی کرد.


وی خاطرنشان کرد: امروز نیز مظاهر شجاعت نبوی و اولیای خدا را در ائمه انقلاب و فقهای آن زمان می بینیم که در همه زمان ها از آنچه مصلحت دین خدا و انقلاب اسلام بود عدول نکردند. و در هر صحنه .


استاندار مازندران در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه بی شک نهج البلاغه بعد از قرآن جامع ترین کتابی است که می تواند به عنوان یک کتاب راهنمای بشری در تمام شئون زندگی مطرح باشد و می تواند بشر را در عرصه های مختلف راهنمایی کند، تصریح کرد: این کتاب به عنوان یک کتاب راهنمای بشری در همه ابعاد زندگی به شمار می رود. وی گفت: متأسفانه هنوز این گنجینه انسانی و فیض الهی آنچنان که باید در میان شیعیان کشف و شناسایی نشده است و در این زمینه محققین باید تلاش کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز واقعه غدیر را به عنوان یکی از کانون های آزادی اندیشی شیعی می توان در ارتباط با اندیشه های ملا علی مقایسه کرد تا ارتباط تنگاتنگ اندیشه های نبوی و حکمت علوی را در آن مورد تحلیل و تفسیر قرار داد. همان جهت


حسینی پور یادآور شد: نهج البلاغه سند ماندگاری امامت و ولایت است و اندیشمندان و پژوهشگران باید این موضوعات را تحلیل کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید