دنیای امروز در جنگ روایت هاست/ باید با زبان هنر واقعیت ها و دستاوردها را گفت.


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909275

وزیر فرهنگ گفت: دنیای امروز درگیر جنگ روایت است و بازگویی افتخارات انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا جوانان امروز که عظمت دیروز را کمتر دیده و شنیده اند، آشنا شوند. آی تی.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲۴ آبان ماه در مراسمی به مناسبت یکصدمین سالگرد انتشار ماهنامه صف، ماهنامه جمهوری اسلامی ایران، گفت: تمامی دستگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد موظف است بازگویی زندگی بزرگان ارتش را در دستور کار قرار دهد. البته خود ارتش و تشکیلات سیاسی عقیدتی آن ظرفیت بالایی در این روایت دارند و ما نیز آنها را همراهی خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: دنیای امروز در جنگ روایت است و بیان افتخارات انقلاب اسلامی برای جوانان امروزی که عظمت دیروز را کمتر دیده و شنیده اند از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا با آن آشنا شوند. . اگر امروز تعداد کمی از نوجوانان و تعداد کمی از جوانان ما مورد غفلت و خطا قرار گرفته اند، نتیجه آن تروریسم رسانه ای دشمن است. بنابراین رسالت اصلی ما در حوزه های فرهنگی است و به این ترتیب نیازی به اغراق نیست و تنها واقعیت ها و دستاوردها را با زبان هنر بیان می کنیم.

اسماعیلی با یادآوری ساخت و پخش سریال شوک فرازه گفت: شوک فرازه عشق و علاقه مردم را به شهید بزرگواری چون عباس بابایی جلب کرد و نشان داد که این شهید بزرگوار بیش از آنکه یک قهرمان امور نظامی باشد، یک قهرمان اخلاق است. ارزش ها .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امروز دشمن با تمام نیرو و پیشرفته ترین تجهیزات و با استفاده از اندیشه دشمن عملیات خود را علیه صلح و امید مردم ایران آغاز کرده است. تانک ها و پول های غیرمنتظره کشورهای مرتجع منطقه . زیرا ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است و همه درگیری ها برای جلوگیری از تحقق آن است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا آینده سازان ایران را نسبت به کارآمدی نظام دینی و آینده باشکوه ناامید کند، گفت: باید در کنار تمامی عملیات های آفندی و پدافندی، سازوکارهای جنگ رسانه ای را نیز آگاه کنیم.

وزیر فرهنگ به مناسبت صدمین سالگرد نشریه صف گفت: اینکه ارتش در صد سال گذشته رسانه ها را به عنوان مرکز اطلاع رسانی و وحدت داخلی انتخاب کرد نشان از آینده نگری آنها دارد. قدمت و تداوم انتشار این نشریه نظامی به حدی است که کمتر مجله ای در کشور می تواند به ماندگاری آن برسد، چنین روحیه ای در عرصه رسانه و ارتش به عنوان نهادی اصیل نظامی و زاییده امید به راستی ستودنی است. امام و امت پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد درخشش در تمامی عرصه های تبلیغی هستیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه ارتش همچون بازویی قدرتمند برای تحقق اهداف مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرامین فرمانده معظم کل قوا است، تصریح کرد: این ارتش برای رسیدن به اهداف مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرامین فرماندهی معظم کل قوا است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش توانسته است همه عرصه های توسعه یک جامعه پیشرفته را گرد هم آورد، گفت: ارتش در کنار وظایف نظامی در عرصه خدمت رسانی و کمک به مردم خوش درخشیده است. به گونه ای که در تمامی بلایای طبیعی و غیرطبیعی شاهد حضور پررنگ ارتش برای امدادرسانی هستیم.

اسماعیلی افزود: بهداشت و درمان یکی دیگر از حوزه های فعالیت جدی ارتش است و این نهاد همواره مفتخر به حمایت از برنامه های درمانی دولت بوده است. نمونه بارز این آمادگی را در میانه بیماری کرونا دیدیم، هر جا که کرونا شیوع پیدا کرد، ارتش به حمایت از دولت و مردم شتافت.

وزیر فرهنگ دولت مردمی با مقایسه وضعیت ارتش ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب حدود 60 هزار مستشار آمریکایی در تمام بخش‌های نظامی و غیرنظامی ایران وجود داشتند و اقوام ما اغلب مورد تحقیر قرار می‌گرفتند. غربی های سرافراز اما امروز ارتش ایران مملو از جوانان شجاع و سرافرازی است که این وضعیت عقب مانده را به نقطه ای روشن تبدیل کرده اند.

اسماعیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش که با خون پاک خود عظمت ایران عزیز را آفریدند، گفت: نام ارتش دلاور امروز با عزیزانی چون شهید آبشناسان عجین شده است. بزرگانی که تاکنون نتوانسته ایم معرفی کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که ارتش به عنوان بازو و لشکر توانا خداوند به رسالت نهایی تشکیل جامعه بزرگ مهدوی و ولایت مطلقه عدل و وحدت در صف یاران امام عصر (عج) عمل کند. ).

در این مراسم با حضور وزیر فرهنگ از کتاب کاشون تا سطر افتتاحیه و لوح سپاس به امیر موسوی فرمانده کل ارتش و حجت الاسلام محمدی تقدیم شد. حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

دیدگاهتان را بنویسید