دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین وظایف روز است

ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804738

آیت الله عبادی گفت: دهه مبارک انقلاب اسلامی بازخوانی تاریخ نیست، بلکه فرصتی است برای تبیین وظایف روز و ارزیابی کارهایی که باید متناسب با زمان و اولویت ها انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاوارستان، آیت الله عبادی امروز در دیدار مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از اساتید دانشگاه خراسان جنوبی، اظهار داشت: عید اندیشه همان اولوالعزم النبی(ع) است. از اینجا شروع شد زیرا این طبیعت انسانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان اندیشه است، اگر درست فکر کند همه اعمالش درست می شود، اگر بد فکر کرد همه اعمالش مفسده می شود. در عملکرد و اخلاق، سیاست و اقتصاد آنها.

وی با اشاره به اینکه انسان موجودی است که اخلاق، رفتار و نگرش او بر اساس اندیشه او تنظیم می شود، به این معنا که خواه ناخواه، نداند یا نداند، اخلاق و رفتار او مربوط به اندیشه اوست. قابل اطمینان» دارای لوازم جانبی هستند و ریشه موضوع فکر است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همان تغییر فکر است، ادامه داد: خیلی از افرادی که این شناخت را ندارند می پرسند که انقلاب اسلامی فلان جا چه کرده است؟ همین سوال نشان می‌دهد که آنها نمی‌دانند انقلاب اسلامی چیست، چون انقلاب اسلامی برای پایان دادن به همه بدی‌ها آمده است، معتقدند انقلاب مردی است که آمده تا همه چیز را درست کند و هرگز انقلابی نشده است. انقلاب اسلام در ذهن مردم است.

امام جمعه بیرجند گفت: در روزی که جان و مال ایرانیان با ذلت مطلق در دست بیگانگان بود، تصور این بود که آنها را تحمل کنیم، دشمن هر کاری می خواهد بکند، حدود 10 میلیون نفر که نصف مردم بودند. جمعیت ایران را ویران کردند، نوع تفکر زمانه باعث شد تا با بیگانگان مدارا کنند، در هر ملتی، هر حکومتی که آن را اداره کند، لیاقتش را دارد.

آیت الله عبادی ادامه داد: انقلاب اسلامی به این معناست که فکر باید طبق قرآن باشد، خداوند کافران را در برابر مؤمنان راه نمی کند. «اگر همه این تصور را داشتند، مشکلات ما حل می شد، جا دارد از اسلام و انقلاب صحبت کنیم، اما جور دیگری صحبت کنیم.

وی تاکید کرد: اما کسی که اندیشه اش مبتنی بر اندیشه اسلام و توحید است و انقلاب در آن رخ داده است، منتظر نیست که انقلاب اسلامی وارد شود تا خانه اش را بسازد. این مرد در خانه اش حق دارد، زیرا و نیز بازار و اداره او نیز صحیح است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه دهه مبارک انقلاب اسلامی بازخوانی تاریخ نبود، فرصت خوبی برای تبیین وظایف امروز مسئولان و مردم بود، افزود: ما هستیم که هیچ کشوری نداشته است. توانست بیاید، استکبار جهانی نمی گذارد کشوری مستقل شود، کاری که انجام شد معجزه بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در این 43 سال با وجود توطئه های فراوان و اغتشاشات بزرگ، دست غیب آمد و از انقلاب اسلامی حمایت کرد تا انقلاب اسلامی و ضیافت اندیشه با هم سازگار باشد.

وی ادامه داد: در اغتشاشات خطرناک و چراغ های کم نوری که دشمن را پر کرد و دوستان انقلاب اسلامی را ناامید کرد، صراحتا می گفتند که 13 آبان و 22 بخمن نخواهد بود، اما رهبر معظم انقلاب از دومی الهام گرفتند. گام.» انقلاب.

امام جمعه از بیرجند با تاکید بر اینکه انسان با علم، راه و قدرت لایزال الهی و معطوف به علم، یعنی باید هر کاری را بر اساس علم انجام دهد، افزود: در همه امور باید به علم تکیه کرد و در این راستا بیشتر تکیه کرد. مناسب از حوزه و دانشگاه نیست، بنابراین وحدت حوزه دانشگاه نیز در این امر مهم است.

آیت الله عبادی خاطرنشان کرد: وحدت، همزیستی دو ساختمان یا دو نفر نیست، یک امر فکری معطوف به انسان است. طراحی ضیافت اندیشه بسیار لذت بخش است زیرا اساتیدی از دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستند که می توانند مدیران جامعه را برای تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی پرورش دهند.

وی خاطرنشان کرد: «دولت اسلامی» زمانی شکل می‌گیرد که نیروها مطابق با انقلاب اسلامی تربیت شوند، اما زمانی که نیروها مطابق با انگلیس که انقلاب اسلامی را اجرا نمی‌کند، توسعه پیدا کند، بنابراین نقش دولت برای مردم است. پدر و مادر است. کودک

سخنگوی مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی افزود: وقتی سیاست عمدی یا غیرعمدی می شود که عده ای مورد سوء استفاده قرار می گیرند و حقوق های نجومی دریافت می کنند، از سوی دیگر عده ای مجبور می شوند یک روز در سطل زباله بگردند تا دولت ممکن است جامعه ای اسلامی درست از نظر فکری، اخلاقی و معنوی تشکیل دهد.

آیت الله عبادی گفت: کسانی که در جامعه اسلامی رشد می کنند، قبل از حضور در کلاس، وقتی جامعه اسلامی شد، اخلاق تربیت اسلامی را درک می کنند، تمدن اسلامی خود به خود ظاهر می شود زیرا حالت عبادت مردم است که تمدن ایجاد می کند.

وی در پایان گفت: برنامه ای که از امروز به صورت ضیافت با ایده آغاز شد به ما نوید می دهد، امیدواریم محدودیت های تاج گذاری پایان یابد و این طرح بزرگتر محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید