دوربین تاکسی های محمدیه و مهرگان قزوین خاموش و جرایم رانندگان بخشوده شد.


ساعت: 19:57
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883879

پس از تاخیر و کوتاهی برخی متولیان در انتقال دوربین های پولی به محمدیه و مهرگان، دادستانی قزوین با صدور حکم قضایی خواستار خاموش شدن این دوربین های عوارض شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین صبح ؛ منطقه محمدیه و شهر مهرگان در حدود 15 کیلومتری شهر قزوین قرار دارند و اهالی این مناطق اغلب برای انجام امور کاری و روزمره به شهر قزوین سفر می کنند و پرداخت کامل عوارض بزرگراهی سال هاست که باعث نارضایتی شهروندان این مناطق شده است.

این عوارض یکی از مشکلات دیرینه اهالی محمدیه و مهرگان در استان قزوین بود که به عنوان مطالبه مردمی مطرح شد و بارها شهروندان به طرق مختلف خواستار جابجایی این عوارض در شهرهای محمدیه و مهرگان شدند. با پیگیری های انجام شده، مسئولان بارها قول جابه جایی آنها را دادند، اما عملا هیچ حرکتی از دستگاه های نگهبانی مشاهده نشد.

بر اساس مصوبه شورای تامین استان قزوین در سال 1398، محل نصب دوربین های الکترونیکی عوارض باید به شهرک صنعتی کاسپین منتقل شود و نظارت بر اجرای آن به دادستانی محول شده است.

در راستای احیای حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق مردم، دادستانی قزوین خواستار تسریع در جابجایی دوربین های اخذ عوارض در اتوبان قزوین – کرج و در نهایت به دلیل عدم اقدام برخی ادارات و سازمان های مرتبط شد. دستور خاموش شدن دوربین ها صادر شد.

حسین رجبی در تازه ترین اظهارات خود در این باره گفت: طی مکاتباتی که در تاریخ 18 و 27 تیرماه سال جاری انجام شد، دستور قضایی مبنی بر جابجایی دوربین های پولی محمدیه و مهرگان و یا خاموش شدن این دوربین ها و در نهایت وزارت کشور صادر شد. راه و شهرسازی عوارض ذکر شده را حذف کرد.

دادستان مرکز استان افزود: بر اساس تصمیم هیات تامین و موافقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، کلیه تخلفات رانندگی ساکنین شهرستان های مهرگان و محمدیه که ناشی از عدم پرداخت عوارض است بخشوده شده و مردم با شماره تلفن های زیر تماس بگیرند. اداره کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی برای پیگیری اقدامات.

آقای دادستان در پاسخ به این سوال که آیا موضوع عوارض رایگان جاده قزوین – زنجان را که مبلغ آن ۲۵۰۰ تومان است را معرفی کردید؟ وی گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و به صورت ویژه پیگیری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید