دولت باید به سرعت زمینه را برای صدور کارت الکترونیک فراهم کند


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905491

رحمت الله نوروزی گفت: دولت باید هرچه زودتر زمینه صدور کارت الکترونیکی را فراهم کند تا مردم مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه های زنجیره ای خریداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: رهبر معظم انقلاب از 10 سال پیش بر اشتغال، تولید و کسب و کار تاکید داشتند و از سوی دیگر دشمنانی که نتوانستند ما را در جنگ و تهاجم نابود کنند، شبیحون هستند. ناتو، تحول فرهنگی نتوانستند کاری بکنند، سعی کردند به اقتصاد کشور ضربه بزنند.

وی افزود: ترامپ و اتحادیه اروپا با خروج از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه خواستند جمهوری اسلامی ایران در حالی که دشمنان در خواب و کور هستند با سال 2098 مواجه نشود.

نوروزی تصریح کرد: با توجه به اهتمام رهبر انقلاب به معیشت مردم، دولت و مجلس وظیفه دارند تلاش کنند توده مردم کوچکتر نشود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ارز 4200 تومانی به عنوان منبع رانت و فساد حذف شد، اما وضعیت معیشتی محرومان و مستضعفان، پابرهنگان، کشاورزان، بازنشستگان، کارگران و کارمندان باید بهبود یابند.

نوروزی خاطرنشان کرد: سه تا چهار درصد مردم با نظام مشکل دارند اما بقیه اقشار جامعه دغدغه معیشتی دارند و در این میان ناخدای کشتی انقلاب همواره به مسئولان بر لزوم توجه به اقتصاد و اقتصاد تاکید داشته است. معیشت مردم


تورم 50 درصدی با افزایش 10 درصدی دستمزد سازگاری ندارد

وی با بیان اینکه به گفته ائمه انقلاب مردم ولی نعمتان هستند و باید مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: اجاره بهاهای سرسام آور و تورم 50 درصدی امروز با افزایش 10 درصدی دستمزد سازگاری ندارد. برای بهبود وضعیت موجود، اقدامات فوری انجام شود.

نوروزی تصریح کرد: با وجود اینکه توزیع کارت الکترونیکی را در بودجه امسال لحاظ کرده ایم اما دولت در این زمینه کوتاهی کرده است و باید هرچه سریعتر زمینه صدور کارت الکترونیکی را فراهم کند تا مردم مواد غذایی مورد نیاز خود را از زنجیره خریداری کنند. فروشگاه و بستری برای ایجاد گشایش های اقتصادی فراهم کند.

نایب رئیس کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: امروز نگاه به مسائل اقتصادی نگاه خوبی نیست و باید اشتغال پایدار و مولد ایجاد کنیم و رونق تولید و کسب و کار ایجاد کنیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: امروز مطالبه مردم هنگام مراجعه به دفاتر نمایندگان مجلس رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اشتغال زایی است. بر این اساس باید بتوانیم از مشاغل خانگی حمایت کنیم، اقتصاد روستایی را تقویت کنیم و محصولات روستائیان و عشایر را به بازار عرضه کنیم.

وی بیان کرد: در استان های مختلف کشور فرصت های بی نظیری وجود دارد که دولت باید بر اساس سند به آن توجه کند، ضمن اینکه رئیس جمهور به عنوان حامی و استانداران به عنوان روسای کارگروه اشتغال و همچنین همه مدیران و بانک ها سر کار بیایند

نوروزی تصریح کرد: بانک ها امروز آن طور که باید درگیر پروژه های تولیدی و عمرانی نیستند و این موضوع عزم و اراده همه مدیران اجرایی و اقتصادی را برای ایجاد فرصت های شغلی و حمایت از کارآفرینی با نگاه دانش بنیان می طلبد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید