دولت باید در رسیدگی به معضل آب یزد تسریع کند/ آمریکا نمک بر زخم ملت های جهان است


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883326

آیت الله ناصری با اشاره به نامه نگاری ها در خصوص مشکل آب در استان یزد گفت: از رئیس جمهور می خواهیم در رسیدگی به مشکل آب یزد تسریع کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعال در آیات بسیاری در قرآن کریم به تقوا و تقوا سفارش کرده است. سرچشمه همه خوبی ها و خوشبختی های شخصی و عمومی است .می داند.

وی افزود: در هر راهی که می خواهید باشید و می خواهید از آن برای سعادت دنیا و آخرت بهره ببرید، آغاز آن تقوا است که به معنای اطاعت از خدا و دوری از گناه و گناه است.

ناصری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هدف از خلقت جهان انسان است و تمام گذر زمان فراهم آوردن ابزار و وسایل رشد و ارتقای انسان است، ادامه داد: اما هدف از خلقت چیست؟ آفرینش انسان ادامه داد: هدف از خلقت انسان گم شده است. مردم و مردم از این سوال غفلت کرده اند و مردم نمی توانند تعریف درستی از این هدف ارائه دهند و بسیاری از مردم پاسخی برای آن ندارند.

خطیب جمعه یزد گفت: برخی فقط به دنبال لذت های دنیوی هستند، برخی دیگر به دنبال فساد و فحشا هستند، در حالی که خداوند متعال زندگی ما را هدف قرار داده است و قرآن این هدف را کمال انسان و تقرب به خداوند برای زندگی جاودانه می داند.

فرمود روح انسان نمی میرد و خداوند متعال روح انسان را جاودانه قرار داده و در جایی که انسان برای خود می سازد جاودانه می کند.

امام جمعه یزد افزود: خداوند برای این کلاس انسان ساز کتاب و معلمی قرار داده است، کتاب قرآن است و معلمان پیامبران الهی هستند و پیامبران مبعوث شده اند تا بشر راه رستگاری را طی کند.

ناصری با اشاره به بعثت انبیا گفت: رسالت انبیا زمانی خاتمه می یابد که اوامر خداوند محقق شود، اما بعد از بعثت، دین و کتاب همچنان نیازمند معلم است و راه پیامبر به امام نیاز دارد. عقل و شعور انسان می فرماید همیشه باید تحت هدایت و تربیت بود و هر چه معلم خطا و معصوم و کمال کمتر باشد راه کمال انسان درست تر خواهد بود.

امام جمعه یزد با اشاره به مسئله غدیر گفت: شیعیان معتقدند پس از پیامبر اکرم (ص) قطعاً نیاز به معلمی است که کتاب خدا را تفسیر کند و تا زمانی که بشر وجود دارد این معلمان باید حضور داشته باشند. و این معلمان باید آگاه باشند. ، عالم، آگاه به اسرار قرآن، پاسداران دین، معصوم از گناه.

وی افزود: رهبری امت بسیار مهم است و همه نمی توانند این مسئولیت مهم را بر عهده بگیرند و اگر غدیر برای ما اهمیت زیادی دارد به این دلیل است که کامل ترین معلم بعد از پیامبر(ص) برای رهبری جامعه اسلامی انتخاب شد.

ناصری ادامه داد: وقتی رهبر ملتی فاسد و فاقد دانش کافی باشد و کامل نباشد، مردم را به انحراف و گمراهی می کشاند، چنانکه پس از رحلت پیامبر(ص) به دلیل هدایت نادرست، مسلمانان چنین نمی کنند. به جایگاهی که شایسته آن است رسیده اند.

وی بیان کرد: واقعه غدیر بهترین رهبر را برای جامعه اسلامی عرضه کرد و این راه حضرت علی (علیه السلام) و ائمه ما تا صاحب الامر (عج) ادامه دارد و این مسیر هویت انسانیت را می بخشد، بنابراین این سؤال مهم همیشه باید باشد. برای ما زنده باش که بمانیم

ناصری تاکید کرد: شیعه در مسیر امر الهی و در مسیر حق حرکت می کند و امروز نیز فردی مدبر، شجاع، آگاه در رأس امور قرار دارد چرا که اگر نباشد دین را از بین می برد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امروز حکومت اسلامی ما به دلیل وجود تولیت دینی به خوبی اداره می شود و با وجود تولیت دینی با توکل به خدا و ایمان به حق در مسیر اسلام و کشور پیشروی می کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امروز کشورهای دنیا در کنار آمریکا هستند اما کدام یک از این کشورها وضعیت خوبی دارند و آمریکا به آنها رسیدگی کرده و نگذاشته مشکلات جدی داشته باشند.

ناصری افزود: ترکیه کشور دوست آمریکاست و با صهیونیست ها کنار آمده است، آیا وضعیت خوبی دارد؟ آیا تورم وجود ندارد و مردم آن دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیستند؟

وی ادامه داد: عربستان یکی دیگر از مصادیق دوستی با آمریکا و صهیونیست ها است اما می بینیم که آمریکا فقط در راستای منافع خود و در راستای کشتار مسلمانان از آنها استفاده کرده و توسعه علمی و صنعتی نداشته است. فقط یک گاو پول نقد برای آمریکا است.

ناصری گفت: آمریکا به هیچ یک از کشورهایی که با آنها رابطه دوستانه دارد کمکی نکرده است، بلکه تنها به بهانه های مختلف از آنها پول گرفته است و تنها کسانی که به آنها پول داده اند و از آنها مراقبت کرده اند غاصبین اسرائیلی ها هستند.

وی گفت: کسانی که می گویند اگر می خواهی وضعیتت را بهتر کنی با آمریکا بساز، بدانند که آمریکا برای هیچ کشوری چاق نیست، استخوانی در گلوی ملت ها و دولت هاست.

ناصری تصریح کرد: همه باید روی پای خود بایستیم و به خودکفایی برسیم و دیدیم که سه دولت ما با همین امید به آمریکا وقت کشور را تلف کردند و در نهایت آمریکا عهدشکنی کرد.

وی تاکید کرد: آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به دلیل جنگ در اوکراین دچار آشفتگی هستند، در حالی که برخی می خواهند غرب و آمریکا را برای ما بزرگ کنند.

ناصری درباره عفاف و حجاب نیز گفت: بررسی و نظارت جدی مسئولان در مورد وضعیت هتل ها، کمپ های گردشگری کویری و… ضروری است تا عده ای به بهانه گردشگری ترغیب به روابط ناپسند نشوند. .

امام جمعه یزد درباره مشکل آب یزد نیز گفت: نامه هایی در این زمینه نوشته شده است و امیدواریم دولت به سرعت این موضوع را پیگیری کند و از رئیس جمهور تقاضای تسریع در این امر را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید