دولت برای کنترل کسری بودجه و تورم جدی است


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808118

وزیر اقتصاد گفت: دولت در مدیریت کسری بودجه و تورم بسیار جدی است و با اتخاذ چنین سیاست هایی در سال آینده تورم بسیار کمتری را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد گفت: تنها پشتوانه دولت تکیه بر درآمدهای نفتی است که باعث مشکلات اقتصادی شده است. دولت سیزدهم در شهریور 1400 روی کار آمد که یکی از مهمترین چالش ها تامین نیازها و کالاهای اساسی مردم و دیگری تامین حقوق و دستمزد کارکنان دولت بود.

برای پوشش کسری بودجه، دولت می توانست 85 درصد از اوراقی را که قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم استفاده شده بود، بفروشد. بنابراین دولت برای مدیریت عاجل این دو بخش، پیگیری این دو موضوع را برای ایجاد ثبات در کشور در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته وزیر اقتصاد، یکی از انتقادات و گلایه هایی که مردم در سفرهای استانی خود به دولت از دولت داشته اند، مشکل مجوزهای اقتصادی است که در حال ساماندهی و آماده سازی برای صدور مجوز به صورت آنلاین هستیم.

این عضو کابینه سیزدهم از شکایت مردمی دیگر از عرضه کالاهای اساسی خبر داد.

دولت به دنبال تخصیص بودجه استانی و راه اندازی «صندوق پیشرفت توسعه» در استان هاست که یکی از ابزارهای حمایت از دولت در این زمینه خواهد بود. علاوه بر این، دولت منابع کافی برای این افزایش حقوق در اختیار ندارد. حتی در بودجه 1401 شرایط را در شرایط عدم توافق 1+4 قرار داده ایم که اگر توافقی صورت نگیرد مشکل بزرگی در کشور وجود نخواهد داشت.

افزایش دستمزدها باعث افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم می شود. بنابراین دولت در مدیریت کسری بودجه و تورم بسیار جدی است و با اتخاذ چنین سیاست هایی در سال آینده تورم بسیار کمتری را تجربه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید