دولت در تلاش است تا مدل ارزی جایگزین ارائه دهد به مردم استرس ندهید

ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799567

گلمرضا منتظری گفت: تلاش دولت بر این است که مدل جایگزین ارز ترجیحی ارائه کند تا مردم خجالت نکشند و نگران نباشند و بتوانند کالای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا منتظری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گلستان ما درباره تبعات حذف ارز ترجیحی گفت: اعتبارات قانونی ارز ترجیحی تا پایان سال 1400 منقضی می شود بنابراین باید تصمیم جدیدی برای اعطای اعتبار گرفته می شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ارز ترجیحی کاهش مشکلات اقشار کم درآمد و آسیب پذیر و اقشار متوسط ​​است، افزود.

* ارز ترجیحی باید تجدید نظر شود

نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارزیابی کارشناسان اقتصادی این است که اهداف تعیین شده برای ارز ترجیحی محقق نشده است، متاسفانه برخی از آنها به دنبال رانت از این راه بودند.

منتظری گفت: زمانی که ارز ترجیحی در جامعه وجود دارد مانند مرغ، تخم مرغ، گوشت و لبنیات باید با ارز ترجیحی تهیه می شد اما در عمل قیمت ها بسیار بالاتر از حد معمول بود و پیش بینی ها انجام می شد. “

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان معتقدند ارز ترجیحی باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: جمع بندی مجلس و دولت این است که ارز ترجیحی حذف شده است اما دولت باید زمینه را برای حل مشکلات فراهم کند، پیش بینی های لازم را انجام دهد بنابراین اجرای این طرح «جدید، مردم احساس نمی‌کنند که مشکلاتشان زیاد شده و کالاهای گران‌قیمتی می‌خرند.

* حذف ارز ترجیحی در صورتی انجام می شود که به نفع اقشار آسیب پذیر باشد

نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در حال تهیه طرحی است و بر اساس آن برای مردم توضیح داده می شود که قیمت ها پس از حذف ارز ترجیحی چقدر افزایش می یابد و تصمیم دولت برای این موضوع چیست. افزایش قیمت؟

منتظری گفت: تبلیغات در فضای مجازی صورت می گیرد که برای مردم استرس ایجاد می کند. از آنجایی که اینجا مجلس ملت و نمایندگان منتخب ملت است، تمام تلاش ما مرحله جدیدی است که دولت می خواهد شروع کند پس از حذف ارز ترجیحی باید زیرساخت ها باشد. دولت در حال آماده سازی است، به مجلس ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر مجلس به این نتیجه برسد که این پیشنهاد به نفع مردم است و اقشار آسیب پذیر از مشکلات آنها کاسته شود، مجلس کمک و حمایت می کند، مجلس در این زمینه بسیار جدی است.

منتظری گفت: رئیس جمهور دیروز به مجلس آمد و اعلام کرد که در حال حاضر با ارز ترجیحی ادامه می دهیم تا مدل جایگزین بهتری ارائه کنیم. اکنون دولت سعی دارد مدل ارزی ترجیحی را تغییر دهد تا مردم احساس سنگینی و اضطراب نکنند و بتوانند کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.«با قیمت مناسب تهیه کنید.

وی با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی رسما لغو نشده و دولت هم اکنون نیز همین طرح را دنبال می کند، گفت: تمام هم و غم ما آرامش مردم است.

منتظری درباره نگرانی کشاورزان از حذف ارز ترجیحی مواد اولیه دام گفت: وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه سوالاتی را مطرح کرده است. شرایط برای دام و طیور خوب نیست. کشتارگاه خیر، این یکی از دغدغه های جدی وزارت جهاد کشاورزی است که در طرح جدید باید حتما به آن توجه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید