دولت سیزدهم در ایستگاه عمل و عمل/ظرفیت وعده ها پر شد


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893719

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه ظرفیت وعده به مردم پر شده و فصل عمل فرا رسیده است، گفت: در دولت سیزدهم از روز اول آستین ها را بالا زدیم و لباس رزم پوشیدیم و به سمت میدان برای حل و فصل مطالبات معوق مردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد دهنوی امروز همزمان با گرامیداشت هفته دولت در گفتگو با خبرنگار ما از گلستان اظهار داشت: اساس کار دولت سیزدهم پیگیری پروژه های ناتمام است و یکی از رویکردهای اصلی این دولت تغییرات تحولی در مدیریت است. نظام استان و همچنین عبور از پیچ های منفعل و تبدیل آن به رویکردی مطالبه گر است.


ما برای تحقق خواسته های مردم لباس رزم پوشیدیم

دهنوی به 1200 سایت نیمه کاره کوچک و بزرگ در استان اشاره کرد و از آن به عنوان میراث سال ها تحریم یاد کرد و افزود: این پروژه ها محقق نشد اما منتظر نخواهیم بود که از جاهای دیگر بیایند و دستور بدهند که چه کار کنیم. انجام دادن.

و ادامه داد: در دولت سیزدهم از روز اول آستین ها را بالا زدیم و لباس رزم پوشیدیم و برای رفع مطالبات مردم به میدان رفتیم.

معاون اقتصادی استاندار گفت: چرا باید مطالبات مردم کنار گذاشته شود؟ روند تکمیل سد نرماب سال ها طولانی شده است به طوری که حتی با 2500 میلیارد تومان هم نمی توان این پروژه را تکمیل کرد.

دهنوی به پروژه بزرگراه بهشهر – قوچان که 16 سال از آغاز به کار آن می گذرد اشاره کرد و گفت: تمام قسمت های این پروژه به جز بخشی که از استان گلستان می گذرد، تکمیل شده است.

وی بی توجهی به پروژه ها را ضعف جدی می داند و اظهار داشت: خلیج گرگان به دلیل عدم توجه به وضعیت بحرانی تبدیل شده تا جایی که محیط زیست را تهدید کرده و امروز باید با یک شوک دوباره احیا شود. همه پروژه ها را روی دایره قرار دهید تا استان از عقب ماندگی رها شود.

دهنوی با تاکید بر اینکه ظلم بزرگی در حق استان گلستان شده است، گفت: در روزهایی که می شد این پروژه ها را با 700 تا 3 هزار تومان تکمیل کرد، امروز باید با 30 هزار تومان تمام شود، پروژه ای که 360 میلیارد هزینه داشت. می توانست تکمیل شود اما امروز کمتر از 500 میلیارد تومان تکمیل می شود.

وی گفت: ظلم بر مردمی که انقلابی بودند و برای انقلاب ایستادند و جان خود را فدا کردند و اکنون در محرومیت به سر می برند، تحمیل شد. ما با این مشکلات روبرو هستیم!»

معاون اقتصادی استاندار به یکی از بزرگ ترین پیچ های تحولی اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم به سرمایه انسانی توجه دارد، امروز بستری را فراهم می کنیم که یک جریان مدیریتی امیدوارکننده برای استان باشد، باید به همه فشارهای سیاسی بر مدیران توجه کنید. از طرف نهاد استان سر کار می آیند.

دهنوی گفت: از رویکرد کارشناسی غیربومی به رویکرد کارشناسی بومی استان گلستان رفته ایم، 95 درصد انتصابات از استان گلستان است و تریبون به روی بچه های منطقه باز است، این رویکرد تحول آفرین است. دولت سیزدهم

معاون اقتصادی استاندار افزود: این دولت از روز اول به جای مبارزه با فساد، زمینه را برای رفع گلوگاه های فساد فراهم کرده و ارز 4200 تومانی را که بزرگترین رانت ایجاد شده در کشور است را لغو کرد.

دهنوی افزود: امروز دولت با افتخار طرح یارانه را پذیرفت و خیلی ها حاضر نشدند یا نتوانستند این طرح را اجرا کنند اما اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت خدمت رسانی به مردم است، اذعان داشت: بسیاری از روستاهای شرق استان دچار تنش آبی بودند، از نبود برق ناراضی بودند و همه آنها حل شدند. اینها اقدامات عالی دولت در یک سال گذشته است.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به وضعیت پتروشیمی در استان گفت: سوال مردم از دیرباز این است که آیا این پروژه قابل حل است یا خیر، معتقدم به این دلیل است که از روز اول مدیران قوه قضائیه و مجمع نمایندگان استان به اجماع رسیده اند که باید به پتروشیمی ها رسیدگی شود تا تلاش برای رفع موانع به ثمر برسد.

دهنوی افزود: صنعت پتروشیمی اکنون به مرحله ای رسیده است که طبق اصل 44 قانون اساسی دو شرکت سرمایه گذاری با اخذ مجوز می توانند مشکل را حل کنند.

وی خطاب به فرمانداران شهرستان مینودشت گفت: برای پیشرفت خوب شهرستان باید از فعل خواستن استفاده کرد، این روند هم اکنون در حال شکل گیری است، هیچ انتصاب و انتخابی بدون هماهنگی فرماندار صورت نگیرد. پارلمان هم جهت و هم سرعت می دهد. که سیستم قضایی می تواند این درخواست را قبول کند. اگر شما مدیران شهری بتوانید مشکلات و نیازهای شهر را پیگیری کرده و در مسائل اصلی بگنجانید، می توانید تکمیل و تسریع کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید