آب اسیدی؛ وعده محقق نشده دولت روحانی / امیدی که دولت سیزدهم به آن عمل می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، با تمام وعده های مسئولان کشوری و استانی و همه جلساتی که مسئولان در خصوص وضعیت نامناسب آب استان کردستان برگزار کردند، نزدیک به 3 سال است که مردم این استان و مردم سنندج طعم و بوی بد آب دارند. عاملی حیاتی که همواره کیفیت و سلامت مردم این استان است، اما متأسفانه مسئولان عالی رتبه و کارشناسان این حوزه در طول این 3 سال به هر نحوی نسخه سناریویی این معضل را مخدوش کردند و نتیجه آن، گلایه هایی را به دنبال داشت. و نگرانی ها تبدیل به معضلی شد که همچنان ادامه دارد.

ماجرای طعم و بوی بد آب در استان کردستان ابتدا از شهرستان بیجار آغاز شد که طبق روال همیشگی توسط مسئولان مربوطه تکذیب شد و پس از مدتی مردم بانه این آلودگی را زمزمه کردند. که همچنان مشهود است تکذیب مسئولان و اصرار شهروندان این ماجرای جدی در بانه تمام نشده بود، این بار شهروندان سنندجی از وضعیت آب آشامیدنی خود و تغییر رنگ و طعم آن گلایه کردند، موضوعی که باز هم مطرح شد. توسط سازمان ها و نهادها مطرح شد. این مقام مسئول در این بخش به طور کامل رد شد، اما پس از مردم در این خصوص و ورود رسانه های آب و فاضلاب کردستان سکوت را شکست و مشکل را تایید کرد و دلیل اصلی آن را اعلام کرد. آب و هوا.

شرایط آب شرب کردستان در بسیاری از شهرهای آن فراهم نیست و این در حالی است که خود استان کردستان یکی از تامین کنندگان آب سایر استان ها است و مردم سال ها منتظر سلامتی مردم بودند. فکر کردن برای راه حل

17347dee d1a7 450c 8c3b 1ba6805abf23 خبر خاکستری

برخی از ساکنان سنندجی از طعم و بوی آب گلایه دارند

حنا طاهری شهروند سنندجی ساکن یکی از شهرستان های سنندج در هوفگتو به خبرنگار کُردتودی گفت: کیفیت نامناسب آب آشامیدنی غیرقابل تحمل است و طعم و بوی آب به قدری تغییر کرده است که بهتر است از آب آشامیدنی خودداری شود. تا آن را بخورم.»

وی گفت: کیفیت و طعم نامطلوب آب ما را مجبور کرد آب شرب مورد نیاز را از چشمه های اطراف سنندج تهیه و مصرف کنیم.

احمدی یکی دیگر از شهروندانی است که از مسئولان و عدم پیگیری گلایه دارد و می گوید: این آب حتی برای پخت و پز هم قابل استفاده نیست چه برسد به آب آشامیدنی.

این شهروند سنندجی افزود: آب طعم و بوی خاک می دهد و ما در این مدت نتوانستیم از آن استفاده کنیم به همین دلیل یا به سرچشمه کوه آبیدر رفتیم یا آب جوشانده و مصرف کردیم اما این در حالی است که این آب حتی خود او نیز دارد. بو و طعم نامطبوع پس از جوشاندن

حمیدرضا کشفی معاون مدیریت و نظارت شرکت مهندسی لوله کشی کشور در مصاحبه ای در آبان ماه 99 گفت: آب شرب شر سنندج از سد قشلاق تامین می شود. به دلیل ورود آلاینده های مختلف از جمله سموم کشاورزی، بخشی از فاضلاب روستاهای اطراف شهر و سایر پدیده هایی که متناسب با اقلیم این منطقه رخ می دهد.

وی تصریح کرد: این عوامل باعث شد که آب شرب سد قشلاق و تامین کننده اصلی آب شرب سنندج طعم و بو شود.

اگرچه مسئولان آب می گویند آب شرب سنندج مشکلی از نظر بهداشتی ندارد، اما رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج در بازدید از سد وحدت سنندج در 7 شهریور سال گذشته با تایید این موضوع گفت: فاضلاب تعدادی از روستاهای حاشیه سد وحدت در دریاچه جاری است. آب شرب سنندج را با مشکلات و آلودگی های زیست محیطی مواجه کرده است.

فواد مصطفی نژاد افزود: یکی از مهمترین مشکلات فاضلاب روستای سراب کامیش است که دو هزار نفر جمعیت دارد و در هر ثانیه حدود 10 لیتر فاضلاب بدون تصفیه وارد سد وحدت می شود که اثرات جبران ناپذیری در آلودگی آب شرب دارد. .

58e48825 9f97 4d0c 9a27 6162bd7ffc89 خبر خاکستری

مشکل آب آشامیدنی بانه تا اردیبهشت ماه جاری حل خواهد شد

اکنون با روی کار آمدن دولت مردمی و حضور مسئولان جوان و انقلابی، مردم استان کردستان منتظر راه حلی در این زمینه هستند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در اولین سفر کاری خود به بانه گفت: موضوع مهم بانه مشکل آب شرب است و در بازدید از سد عباس آباد تسریع در پروژه خط انتقال و ساخت یک ایستگاه پمپاژ همچنین به مردم قول داد در سفر بعدی بانه وزیر نیرو قطعا آب شرب و حل این مشکل بررسی خواهد شد و در نهایت مشکل آب شرب تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده و قبل از شروع کار حل خواهد شد. گرمایش فصل

و اما …

وزیر نیرو امروز برای آشنایی با آخرین وضعیت پروژه های نیمه تمام آب و فاضلاب و برق به کردستان سفر می کند و مردم امیدوارند با برکت دولت مردمی در

وزیر نیرو از سد عباس آباد بانه، سد چراغ ویس سقز، سد قوچم و آبرسانی دشت قروه و دهگلان، سد امیرآباد، تصفیه خانه فاضلاب سنندج، تصفیه خانه دیواندره و محلول مریوان بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید