دولت سیزدهم در حال تخریب است/ قانون رونق مسکن باید به درستی اجرا شود


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891527

نماینده مردم اردبیل در شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم در حال حاضر در حال آواربرداری است و مجلس در موضوعات مختلف از جمله معیشتی، فرهنگی و حتی مسائل سیاسی و در مواقع لزوم مذاکره کرده است. در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام خواهید داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی نیکزاد نایب رئیس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه 9 مردادماه) در دیدار با جمعی از خبرنگاران مجلس اظهار داشت: ما برای رزمندگان و مدافعان امنیت ارزش قائل هستیم همانطور که برای خبرنگاران و کسانی که حقایق و مشکلات را منتشر می کنند ارزش قائل هستیم. کشور و ماموریت آنها ما در این زمینه خوب عمل کنیم. روزنامه نگاری یک شغل خاص و بسیار مهم است.

وی گفت: موضوع اصلی دولت به معنای واقعی فرهنگ است اما متاسفانه آن طور که باید و شاید به آن توجه نمی شود و معمولا فقط مسائل اقتصادی مطرح می شود و باید به مسائل فرهنگی نیز پرداخت. من به شدت معتقدم که باید روی مسائل فرهنگی بیشتر کار کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: الان دوران جنگ سنگین نیست، بلکه دوران جنگ نرم است و مردم از فساد، تبعیض و وضعیت اقتصادی ناراحت هستند و می گویند اگر مشکلات و سختی هایی وجود دارد. باید برای همه باشد و فساد و تبعیض را مقصر می دانند.

نماینده مردم اردبیل در شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم در حال حاضر در حال آواربرداری است و مجلس در موضوعات مختلف از جمله معیشتی، فرهنگی و حتی مسائل سیاسی و در مواقع لزوم مذاکره کرده است. در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام خواهید داد.

نیکزاد تصریح کرد: مشکل قیر را حل کرده ایم و همچنین مشکل دیگری که وجود دارد مربوط به تسهیلات بانکی حوزه مسکن است که داده نمی شود و به حل این مشکل ادامه می دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی در مورد ساماندهی کارکنان دولت گفت: چندین بار به رئیس جمهور گفتم که دولت لایحه ای را برای ساماندهی کارکنان دولت به مجلس ارائه کند چرا که اگر مجلس در این زمینه برنامه ارائه کند، آنها دارای بودجه هستند. رئیس جمهور تاکید کرد که کرد این موضوع را با ارائه این لایحه ساماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: حتی در جلسه روسای قوا نیز به این موضوع اشاره شد که کارکنان کشوری منصوب شوند و نیروی شرکتی نداشته باشند. من به رئیس جمهور گفتم با لایحه سازمان کارکنان دولت مشکل قراردادهای همه کارکنان حل می شود اما اگر این لایحه مطرح نشود دومینو شروع می شود و هر صنفی به دنبال تغییر وضعیت خودش است و این موضوع منجر می شود. بر دولت خود دولت باید از طریق لایحه این کار را انجام دهد.

قانون تغییر وضعیت فرزندان شهدا باید اجرا شود

نیکزاد گفت: قانون تغییر وضعیت شهدای کودک باید اجرا شود. موضوع تشکیلات کارکنان دولت را از طریق رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و کارگری پیگیری خواهم کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی درباره سفرهای استانی خود افزود: روز پنجشنبه به گلستان سفر می کنم اما باید بگویم قصد ما از این سفرهای استانی دخالت در امور استان ها نیست. این سفرها با هدف رفع مشکلات استان های مختلف انجام می شود. اکنون عرصه جنگ سخت دیگر نیست، بلکه عرصه جنگ نرم است و کشورها می توانند با تسلط بر موضوعات دانشگاهی، ثروت تولید کنند.

نیکزاد در خصوص حل مشکل مسکن کشور گفت: قانون جهش مسکن باید به درستی اجرا شود. در حال حاضر چرخ این قانون خوب نمی چرخد. اگر دولت سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید کند مشکل حل می شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های دولتی باید قانون تغییر وضعیت ایثارگران را اجرا کنند نه اینکه کارکنان مشمول این قانون را اخراج کنند.

دیدگاهتان را بنویسید