سیاست خارجی دولت سیزدهم در مسیر درستی قرار دارد


ساعت: 15:02
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885616

رضایی گفت: امروز رویکرد دولت در حوزه خارجی با گذشته بسیار متفاوت است و دولت جدید در حوزه سیاست خارجی مسیر درستی را طی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص آخرین تحولات دیپلماسی کشور گفت: در چند هفته گذشته شاهد اتفاقاتی در حوزه خارجی بوده ایم. سیاستی که هر کدام از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شکست کامل سفر بایدن به منطقه و مواضع وزیر امور خارجه عربستان و همچنین مقامات برخی کشورهای دیگر مانند امارات به وضوح نشان دهنده نفوذ عمیق جمهوری اسلامی در منطقه است.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: از سوی دیگر تمایل آشکار سران عربستان سعودی برای مذاکره و نزدیک شدن به ایران بیش از هر چیز نشان از جایگاه برجسته ایران در منطقه دارد.

رضایی با اشاره به برگزاری اجلاس آستانه در تهران گفت: سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران و برگزاری نشست سه جانبه در آستانه اتفاق مهمی بود که بازتاب قابل توجهی در رسانه های آمریکایی و اروپایی داشت.

وی با اشاره به مکالمه تلفنی دو ساعته رئیس جمهور فرانسه با آیت الله رئیسی گفت: اگرچه اروپایی ها رویکرد بلندپروازانه خود را دارند، اما این واقعیت است که کشوری مانند فرانسه که همواره نقش پلیس بد در مذاکرات هسته ای را داشته است. امروزه اتخاذ روشی متفاوت نشان دهنده شناخت غرب از موقعیت ایران است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: امروز رویکرد دولت به سیاست خارجی با گذشته بسیار متفاوت است و همه شواهد نشان می دهد که دولت جدید مسیر درستی را در حوزه سیاست خارجی دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید