تمرکز دولت بر قانون رونق مسکن در بافت نخ نما


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904490

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران گفت: لازم است دولت در بافت فرسوده بر قانون گرانی مسکن تمرکز کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی هدایت با ارائه رویکردهای جدید و تجربه موفق سازمان نوسازی شهر تهران در انتقال بهترین شیوه های بازآفرینی شهری با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران برگزار شد.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه گفت: مشکل اصلی بافت های تخریب شده بحث اعتبار نیست، بلکه مشکل حل مشکل است و دولت می تواند در این امر نقش بسزایی داشته باشد. و اگر بتوانیم مشکل بافت های فرسوده را حل کنیم در بحث نوسازی شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود.

هدایت با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد تامین مسکن برای اولین بار در شهرداری تهران از حضور شهرداران مناطق، معاونان و مدیران ذیربط در موضوعات نوسازی، پروانه، مسکن و… خبر داد. در تمامی جلسات مربوطه

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بیشترین میزان نوسازی در شهر تهران در زمانی صورت گرفت که مشوق های نوسازی به بافت های فرسوده ارائه شد، تصریح کرد: موضوعی که دکتر آیینی نیز پیگیری کرد بحث مشوق های نوسازی بود که بهسازی و نوسازی انجام شد. حتی زودتر از کمیسیون ماده پنج تاییدیه شرکت بازآفرینی را گرفتیم و با هم توانستیم تاییدیه مشوق ها را از شورای عالی معماری و شهرسازی بگیریم که به نظر من یک بسته کامل و چند وجهی است.

هدایت تصریح کرد: حضور شرکت های عمرانی در بافت های فرسوده حلقه مفقوده ای بود که امسال برای اولین بار چند شرکت عمرانی به بافت هایی که ظرفیت استفاده از این شرکت ها وجود داشت اضافه شد.

وی با اشاره به توانمندسازی سازمان نوسازی شهر تهران، از اضافه شدن دو هزار میلیارد تومان وجه نقد به بودجه این سازمان برای اولین بار به دستور شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و افزود: بیش از 100 هکتار از اراضی شهرداری تهران، که اکثرا متروکه و بلا استفاده هستند، امسال با دستور شهردار تهران در اختیار سازمان نوسازی قرار گرفت که برای اجرای ماموریت های اردوی جهادی، تولید مسکن شهرداری و نوسازی بافت های فرسوده خارجی استفاده می شود.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر لزوم توجیه سرمایه گذاری در بافت های فرسوده، خاطرنشان کرد: با استفاده از هزار و یا حتی ده هزار تن آسفالت در بافت های فرسوده هیچ اتفاقی نمی افتد. به کار انداختن مردم و تشویق شهروندان و صاحبان املاک به نوسازی بافت های فرسوده چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

هدایت افزایش مبلغ وام نوسازی را توجیه کننده سرمایه گذاری در بافت های فرسوده عنوان کرد و تصریح کرد: با صرف هزینه بسیار کمتر در بافت های فرسوده، دو هدف تامین مسکن و رفع خطر ناپایداری آن ها برای رسیدن به این هدف ضروری است. افزایش میزان وام برای نوسازی بافت های فرسوده.

در ادامه این جلسه مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران حکمی از سوی بهرام معماریان معاون فنی و نظارتی شرکت نوسازی شهری ایران و علی زینی وند معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دریافت کرد. ، به عنوان مسئول دبیرخانه انتقال تجربه بازآفرینی. شهری در منطقه استان های تهران، البرز، سمنان، مازندران، مرکزی، گلستان و گیلان ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید