دولت سیزدهم فرصتی طلایی برای جوانان دلسوز و مستعد ایرانی است


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815490

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت جوان و انقلابی سیزدهم فرصتی طلایی برای جوانان دلسوز و مستعد ایرانی است تا استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در دیدار سه ساعته با جمعی از جوانان به مناسبت روز جوان دامنه فعال اقتصاد، صنعت، علم و فناوری در فضایی شفاف، شفاف، آزاد و صمیمی نشستند و به دل‌ها، مشکلات و دغدغه‌های آنان گوش فرا دادند و به درخواست‌ها، نظرات و پیشنهادات آنان برای حمایت از دولت و خلق ثروت در کشور با دقت گوش دادند.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه برای توانمندی های جوانان نخبه و فعال ایرانی در این زمینه ناهمسان به ویژه شرکت های دانش بنیان و صنایع نوین جهانی خاطرنشان کردند: در جای جای کشور و حتی روستاهای دورافتاده نمونه های کم نظیری از فعالیت های جوانان وجود دارد که در بحبوحه تحریم های دشمن اقدامات اساسی انجام می دهند تا جایی که علاوه بر درآمدزایی برای خود و مردم بازارهای صادراتی کشورهای همسایه و همسایه استان شما همچنین سود.

پس از شنیدن پیشنهادات و نظرات جوانان حاضر در ملاقات خطاب به آنان فرمود: قدرت مردم با همه آمادگی دارد تمام امکانات خود را در اختیار جوانان ایرانی قرار دهد که از این طریق در حوزه فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان و همگام با جدیدترین نوآوری های روز دنیا به درآمدزایی و اشتغالزایی در کشور کمک می کند و جمهوری اسلامی از رهبران جهان قرار داده است.


خبرچین وی با اشاره به تجربه موفقیت آمیز تحویل کارنامه مردم و جوانان در سال های پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس، گفت: زمانی که کارها به دست مردم سپرده شد، دشمن توطئه کرد. جمهوری اسلامی.» تجربیات این امر بارها در مسائل امنیتی و حاکمیتی جنگ تکرار شده است انتقال بزرگمرد انقلاب اسلامی نیز بارها گفته اند که مشکلات کشور با حضور مردم حل می شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: متأسفانه هنوز اقتصاد به مردم سپرده نشده است و اگر این کار انجام شود قطعا مردم می توانند کارهای بزرگی انجام دهند. تجربیات در بخش های دیگر برای پیشرفت و توسعه این کار را انجام دهیم و شاهد یک بخش خصوصی قوی در کشور باشیم و دولت سیزدهم آمادگی دارد در همه زمینه ها در انتقال اقتصاد از دولت به مردم به ویژه جوانان به میانجیگری بپردازد.

وی به نعمت های خداوند و فرصت های فراوان کشور در برخی بخش ها اشاره کرد ناهمسانبیان کرد: با هر یک از این نعمت ها می توان کشور را به راحتی اداره کرد و تو نباید او امکانات الهی در ایران را تنها به نفت و گاز تقلیل داد، اما فرصت هایی چون وجود 2700 کیلومتر دریا در شمال و جنوب کشور، معادن را نیز در نظر گرفت. ناهمسان و مهمترین خیل خیل عظیم نیروهای تحصیلکرده بزرگترین فرصت برای شکوفایی اقتصاد ایران است.


خبرچین وی در بخشی دیگر از سخنان خود به برخی از مشکلات کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم اشاره کرد رد و وی گفت: افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی، تکمیل انبارهای کشور از محل ذخیره کالاهای اساسی، تزریق واکسن و همچنین پرداخت حقوق به کارکنان و بازنشستگان قرض گرفتن ریال بانک مرکزی تنها گوشه ای از تلاش ها و اقدامات دولت در ماه های اخیر است.

او گفت: «ما نمی‌خواهیم سرعت خود را کاهش دهیم آره در گذشته و شرایط و مشکلات باقی مانده در ابتدای دولت، مشکلات را به گذشته ببریم، اما دولت سیزدهم امیدوار است به سمت جلو حرکت کند و پیشرفت کند. توسعه کشور مبتنی بر قدرت داخلی و کمک جوانان و افراد تحصیل کرده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: طی چند ماه گذشته کشور را با این فرض اداره کرده ایم که با سخت ترین تحریم ها بتوانیم اقتصاد کشور را با نگاه به ظرفیت داخلی مدیریت کنیم و همچنین اجرای طرح های توسعه در استان ها را آغاز کنیم. “


خبرچین وی همچنین در این جلسه با اشاره به نگرانی یکی از فعالان صنعت سنگین در خصوص خام فروشی در کشور گفت: البته خام فروشی یکی از مشکلات صنعت کشور است که در این زمینه با آن مواجه هستیم. هر بخش و دولت آماده است پژوهش و از نظر عملیاتی لیست انبارهای نفت خام را در هر مرحله از صنعت به ویژه در بخش نفت، پتروشیمی و معدن دنبال کنید.

او به درخواست یکی از حاضران پاسخ داد ملاقات وی برای کمک و حمایت دولت در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی زنان و دختران در کشور گفت: دولت قطعا از فعالیت زنان در حوزه اقتصادی حمایت می کند، اما فعالان این حوزه باید در فضای مجازی و فروش اینترنتی حضور داشته باشند تا به این امر کمک کنند. ظرفیت بازاریابی آنها و تجربه دولتی در فروش کالاهای اساسی در بسترهای اینترنتی می تواند تجربه موفقی برای کسانی باشد که در این زمینه فعالیت می کنند.

معاون اول رئیس جمهور از جوانان شاغل در صنایع نوین و فناوری های نوین خواست تا با تشکیل و تقویت اتحادیه ها و اصناف مرتبط با حوزه کاری خود، دستیابی به اهداف شرکت ها را پیش ببرند. فعال در این زمینه کمک کنید.


خبرچین هم در باره مشکلات و خواسته های فعالان شرکت ها بر اساس دانش در این ملاقات وی خاطرنشان کرد: دولت همراه با استارتاپ ها به دنبال ایجاد مراکز فعالیت است تا محصولات این شرکت ها خارج از کشور به ویژه کشورهای همسایه به دلیل اولویت دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان نشان می دهد که این مهم این می تواند به یک جریان اقتصادی جدید در کشور منجر شود.

او در آن است ملاقات در این مراسم که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، فعالان جوان حوزه های اقتصادی، صنعتی و علمی-فنی به بیان مطالبات، پیشنهادات، دغدغه ها و دغدغه های خود در بخش ها پرداختند. ناهمسان سیاست گذاری، حکمرانی هوشمند، سیاست های صنعتی، فعالیت شرکت های دانش بنیان، نشر کتاب، انیمیشن، راه اندازی کسب و کار جدید و شرکت های دانش بنیان، صادرات محصولات ایرانی به کشورهای همسایه، هوش مصنوعی، سیاست های جمعیتی، حمایت مالی از فعالیت های شرکت‌های دانش‌بنیان به شفاف‌سازی کمک کردند و فعالیت‌های صنایع جدید از جمله صنعت بلاک چین و بخش ارزهای دیجیتال، حمایت از صادرات پارک‌های فناوری و کارخانه‌های نوآوری و پیشرفت سند سیاست صنعتی کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید