دولت قصد دارد یک منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه ایجاد کند


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877575

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: دولت قصد دارد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه ایجاد کند و این موارد هنوز در مراحل ابتدایی است که به زودی اعلام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان هندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز (10 خرداد) در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر میزان ظرفیت های اقتصادی دولت در این مدت با توجه به یک سالگی دولت سیزدهم کشورهای همسایه و منطقه برای استفاده از؟، گفت: ارائه دولت در حوزه تجارت خارجی و سیاست خارجی به گونه ای است که اولویت اصلی دولت سیزدهم، سیاست همسایگی است و تلاش می شود از ظرفیت های گسترده ای که در همه حوزه ها وجود دارد استفاده کند. کشورهای همسایه و منطقه

وی افزود: این امر نه تنها موضوع تحریم ها را کاهش می دهد، بلکه باعث ایجاد ظرفیت برای رشد اقتصادی در کشور می شود. ما آن را انجام دادیم.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سازمان توسعه تجارت طرحی را در ستاد اقتصادی دولت تصویب کرده است که بر اساس آن برای هر یک از 15 کشور همسایه و گروه دوم کشورهایی که شرکای استراتژیک برای ایران حتی خارج از سیاست همسایگی هستند. برای هر کدام این کشورها اهدافی را تعیین کرده اند که صادرات کشور چگونه باید باشد و در چه دسته ای از کالاها به صورت جداگانه و به مناسبت با کشورها.

هندوزی تصریح کرد: دولت قصد دارد با کشورهای همسایه منطقه آزاد مشترک ایجاد کند و این موارد هنوز در مراحل اولیه است که به زودی اعلام می شود و همچنین از سازوکار پاکسازی یا ارزهای ملی با برخی کشورها برای جلوگیری از تحریم استفاده خواهیم کرد. خیلی موثر

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید