دولت و مجلس ملزم به ایجاد زنجیره ای از تولید تا مصرف/نیاز از نگاه بلندمدت در حوزه کارآفرینی هستند.


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881920

زنگنه تکریم بانوان کارآفرین را وظیفه همه مسئولان عنوان کرد و گفت: البته این وظیفه ما نمایندگان مجلس و همچنین دولت و دستگاه های حاکمیتی است که زنجیره تولید تا مصرف را ایجاد کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات صبح امروز در افتتاحیه نمایشگاه فرصت شرکت تعاونی زنان تربت حیدریه با بیان اینکه بانوان کارآفرین در همه عرصه ها باید مورد تکریم قرار گیرند و این وظیفه همه مسئولان است، گفت: باید از بانوان کارآفرین در همه عرصه ها تجلیل شود.

وی افزود: باید ظرفیت را بشناسیم و کمک کنیم تا توانمندتر شویم. شرکت تعاونی بانوان تربت حیدریه امروز دست به کار شد و نمایشگاه بسیار خوبی از صنایع غذایی و تولید پوشاک، فرش، طراحی جواهرات و … برگزار کرد.


کارآفرینان امروز ما چاپلوس نیستند

زنگنه در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: باید بر توانایی های این بانوان تمرکز کنیم و به این کارآفرینان تکریم و کمک کنیم. امروز کارآفرین ما اهل چاپلوسی، التماس و چاپلوسی نیست، اما متأسفانه گاهی اوقات ما در قبال نحوه برخورد یک بانوی کارآفرین مسئول هستیم، زیرا می توان جلوی تولید او را گرفت و با رفتار درست ما مخالفت او را چند برابر کرد.

زنگنه خاطرنشان کرد: بانوان کارآفرین باید در همه عرصه ها مورد تکریم قرار گیرند، این وظیفه مسئولان است، میزان سماجت و پیگیری بانوان بسیار بیشتر از آقایان است، اگر به موفقیت بانوان در عرصه اشتغال و مسیریابی کمک کنیم. اشتغال مبتنی بر زنان کارآفرین توانمند است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: ما کارمندان دولت باید کمرنگتر برخورد کنیم تا موتور اشتغال سریعتر حرکت کند.


لزوم نگاهی بلندتر به حوزه کارآفرینی

زنگنه بیان کرد: داشتن تفکر بالا در اشتغال بسیار مهم است و اقتصاد هیچ بهانه ای ندارد، زنان ما باید به فکر توسعه کسب و کار خود باشند تا کار موفق تری را تجربه کنند.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم زحمت بازاریابی و فروش محصولات را به رای دهندگان بکشیم و در این اکسپو حرکت بسیار خوبی از نظر استانداردسازی نسبت به اکسپوهای قبلی داشته ایم.


باید زنجیره تولید تا مصرف ایجاد شود

زنگنه گفت: باید برای ایجاد زنجیره از تولید تا مصرف تلاش کنیم. امروز زعفران ما در دبی 4000 دلار فروخته می شود، در فرودگاه مشهد زعفران ما کیلویی 75 میلیون تومان به فروش می رسد. اما این محصول چقدر برای ما هزینه دارد؟

زنگنه افزود: نباید انتظار داشته باشیم که تولیدکننده به فکر بازار باشد، نباید ذهن تولیدکننده را به این موضوع مشغول کنیم و مسئولان باید کمک کنند.


پرورش خرید محصولات تربتی از تربتی ها

زنگنه ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهیم فرهنگ سازی با کمک ائمه جماعت و جماعت محترم است تا ما تربتی ها محصولات تولیدی تولیدکنندگان تربت حیدریه را خریداری کرده و تعصب لازم را برای خرید محصولات خودمان افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید