دولت و مجلس می خواهند از مردم «خوب» و «چه» بشنوند

دولت و مجلس می خواهند بشنوند

روز جدید : مروری بر عملکرد سیدابراهیم رئیسی در ماه های اخیر و نحوه رفتار وی در سفرهای استانی این سوال را به ذهن متبادر می کند که آیا علاوه بر شباهت کابینه فعلی به دولت های محمود احمدی نژاد، آیا شخص رئیس جمهور نیز راهی پوپولیستی ترین حالت می شود. سر

کارنامه دولت سیزدهم از بدو تاسیس تا به امروز از نظر بهبود وضعیت معیشتی مردم قابل دفاع نیست و همچنان شاهد هستیم که تیم اقتصادی دولت نوید فردای بهتری را می دهد که به احتمال زیاد به نتایج تیم دیپلماسی دولت دوازدهم در ماه های آخر کارش را برای کابینه بعدی کاشت.

رازول منتیب نیا، دبیرکل حزب جمهوری خواه در این باره گفت و از رفتار دولت فعلی انتقاد کرد. تمرکز کار دولت نباید روی به ثمر رساندن اقداماتی باشد که از افراد ساده لوح یا چاپلوس تعریف می کند.
او ادعا میکند؛ فردی که برای امرار معاش روزانه با مشکلات جدی مواجه است دیگر دغدغه ای مانند ساحل رفتن، پیاده روی و تفریح ​​ندارد و باید مراقب باشد که فشار معیشت او منجر به ارتداد یا حتی ارتداد نشود.

برای دستیابی به اهداف کشور به برنامه های متعددی نیاز است

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوری‌خواه در خصوص اقدامات دولت اصلی طی شش ماه مسئولیت‌پذیری گفت: روند توسعه رو به جلو است وی گفت: بارها تاکید کرده ام که با “برنامه” مشکل جدی داریم. برای رسیدن به اهداف در یک کشور باید یک سری برنامه های «کوتاه مدت»، «میان مدت» و «بلندمدت» تعریف کرد و همه باید موظف به اجرای این برنامه ها باشند.

این سیاستمدار با اشاره به برنامه های کشور گفت: در دهه های اخیر برنامه های زیادی روی کاغذ شکل گرفته است، اما در بسیاری از مسائل هنوز شاهد شکل گیری «برنامه های جامع»، کامل «و» حساب شده توسعه ژاپن نبوده ایم. او گفت: «من ژاپنی‌ها را سه دهه پیش دیدم که برنامه‌ای برای خود در نظر گرفته‌اند که طی چند دهه آنها را به یک قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل می‌کند.» همین تفکر در این کشور مشهود است.

دولت ها سیستماتیک عمل نمی کنند

دبیرکل حزب جمهوری خواه تاکید کرد: متاسفانه دولت ها در ایران بر اساس یک فرآیند عمل نمی کنند. مثلاً یک دولت برای مدت محدودی فقط به چند بخش توجه می کند و دولت بعدی بدون توجه به کارهای انجام شده مسیر جدیدی را در پیش می گیرد و این دور باطل بارها و بارها تکرار می شود. وی تصریح کرد: الهیات الهی و روایات دینی تاکید دارند که همواره از افراد شایسته و برتر استفاده شود. مسئولان باید در نظر داشته باشند که مسئولیت انجام هر کاری که ممکن است را دارند، نه فقط «خوب» کردن.

دولت ها مسائل مهم را نادیده می گیرند

منتجبنیا افزود: علی (ع) فرموده ام. توجه به مبانی و بی توجهی به اصول موجب سقوط دولت ها می شود. دولت های ایران اغلب مسائل مهم را نادیده می گیرند و به چندین موضوع می پردازند. در این راه فقط تعریف و تمجید عده ای از دولت ها مهم است و هیچکس به تخریب جان مردم توجهی نمی کند.

چاپلوس ها اطلاعات غلط به دولت می دهند

وی گفت: برخی از متملقان و متملقان در دولت ها همواره تلاش می کنند با تمجیدهای واهی نشان دهند که همه جامعه از کار دولت خرسند هستند. در دولت سیزدهم نیز چنین رفتاری مشهود است.

منتجبنیا با انتقاد از برخی اقدامات دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: افرادی که حقوق ماهیانه آنها حداقل زندگی را تامین نمی کند و هر روز با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کنند اولویت ندارند تا برای مطالبه دولت فوری به سواحل کشور بروند. زمین های ساحلی آنها

وی گفت: مردم امروز از دولت “نان” می خواهند و از دولت می خواهند که با افزایش قیمت ها مقابله کند. مردم دوست دارند زمانی که کیفیت زندگی شان خوب است در سواحل کشور باشند.
وی گفت: مشخص نیست چرا دولت حل معدود مشکلات را در اولویت قرار داده است. حقیقت این است که مشکل مردم امروز «کنار دریا» و «کنار رودخانه» راه رفتن نیست.

دولت باید به مردم غذا بدهد

منتجب نیا گفت: دین مبین اسلام تاکید می کند که نمی توان با کسی که زندگی اش نامعلوم است از «قیامت» صحبت کرد. در فرهنگ عامه همیشه گفته می شود؛ شکم گرسنه خدا را هم نمی شناسد. امروز دولت سیزدهم وظیفه دارد مردم را سیر کند و پس از انجام کارهای لازم، سواحل را آزاد کند که در جای خود بسیار مطلوب و قابل تحسین است.

دولت و مجلس می خواهند از مردم «خوب» و «چه» بشنوند

این سیاستمدار اصلاح طلب گفت: دولت و مجلس فعلی با انجام یکسری کارها در تلاش هستند تا از مردم «خوب» و «چه» بگیرند. در حالی که این اقدامات فقط به نفع افراد عادی جامعه است.
نگاه مجلس و دولت فعلی مضر است وی در قسمت پایانی گفت: نگاه مجلس و دولت فعلی مضر است. زیرا فرصت خدمت به مردم از دست می رود و اقداماتی که اولویت ندارد، موجب رکود و انحراف کشور از مسیر توسعه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید