دولت گذشته همه امور بویژه اقتصاد کشور را به اراده غربی‌ها گره زده بودند

وی افزود: در راستای حمایت از نخبگان مجوز استخدام ۵ هزار نیروی نخبه در وزارتخانه‌های مختلف صادر شده است و همچنین دولت، مزایا و معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در نظر گرفته است. در همین مدت جایگاه کشورمان در حوزه نوآوری و ابتکار ۷ رتبه ارتقا یافته است.

 حسینی اخلاق و معنویت را توصیه‌ دوم بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد و گفت: عده‌ای در گذشته با طرح این مسئله که نمی‌توان کسی را به زور به بهشت برد! عملا وظیفه هدایت گری و زمینه سازی برای گرایش به آداب و ارزشهای اسلامی را از دوش خود ساقط کردند! رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این شبهه فرمودند که اولا مسئولان خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند چون سبک زندگی فردی و اجتماعی آنان ملاک عمل دیگران می شود و ثانیا وظیف دارند زمینه ترویج اخلاق و معنویت را در جامعه فراهم کنند و خلاصه اجازه ندهند که جهنمی ها مردم را با زور و فریب جهنمی کنند.

 حسینی افزود: دولت سیزدهم برای ترویج اخلاق و معنویت برنامه‌های گسترده‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به حضور پررنگ دستگاه‌های اجرایی در تسهیل راهپیمایی اربعین، حمایت از فعالیت‌های برجسته فرهنگی و هنری، توجه به راهیان نور و همچنین اجرای دقیق و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه به موضوع اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به این که بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و ضعف و سستی ایمان از آثار فقر و فلاکت در یک جامعه محسوب می‌شود، دولت سیزدهم تلاش کرده در کنار رسیدگی و بهبود معیشت مردم، طرح‌ها و پروژه‌های پیشران اقتصادی را در بخش‌های مختلف و در راستای افزایش درآمد کشور اجرایی و عملیاتی کند لذا طرح‌های زیرساختی متعددی در حوزه صنعت، نفت، جاده و ریل، آب ، برق و معادن را با جدیت پیگیری می‌کند و تعدادی را در ۲۵ ماه گذشته به بهره‌برداری رسانده است.

وی گفت: دولت همچنین به احیا و راه‌اندازی کارخانجات و واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل اهتمام ویژه‌ای داشته و تاکنون بالغ بر ۵ هزار واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشته است همچنین در حوزه بهداشت و درمان ۲۰ هزار طرح درمانی و بهداشتی در سراسر کشور در خدمت مردم قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس توجه به کشاورزی و خرید تضمینی ۱۰ میلیون ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان، هدف گذاری برای تامین ۹۰ درصد محصولات کشاورزی در داخل کشور، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جذب سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت معادن و صدور خدمات فنی و مهندسی را از دیگر اقداماتی دانست که دولت در راستای بهبود اقتصادی کشور با جدیت پیگیری می‌کند.

حسینی کاهش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی ،کاهش ضریب جینی و فاصله طبقاتی، تقویت روحیه امید نشاط و سرمایه اجتماعی نظام از جمله آثار و نتایج فعالیت‌های اقتصادی دولت دانست و گفت: استقبال باشکوه از رئیس جمهور در جریان سفرهای استانی از جمله در سنندج و شهر کرد نشان دهنده آن است که مردم در حل مشکلات خود به دولت اعتماد و امید دارند.

معاون رئیس جمهور اهتمام دولت به اجرای عدالت را به عنوان یکی دیگر از مولفه‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب مورد اشاره قرارداد و گفت: دولت تلاش کرده افراد سالم، پاکدست، متعهد و متخصص را در راس امور قرار دهد ضمن اینکه با جدیت نظارت و بازرسی می‌شود تا خدای نکرده مفسده ای شکل نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید