دومین مثلث گردشگری فارس با استان‌های بوشهر و هرمزگان تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: استان فارس نیاز به معرفی ندارد و استانی است که در حال حاضر بیش از 30 درجه اختلاف دمایی از نقطه جغرافیایی به نقطه دیگر دارد.

وی افزود: فارس استانی است که بعد از دو شهر مشهد و قم رتبه سوم گردشگری و زیارتی را دارد.

ایمانیه با بیان اینکه استان فارس نسبت به سایر استان ها سهم بیشتری از گردشگری تاریخی و آثار ثبت شده جهانی و ملی دارد، تصریح کرد: این استان همچنین دارای جاذبه های گردشگری طبیعی ارزشمندی از جمله بارش برف در شهرستان سپیدان و آبشارهای فصلی متعدد در هر منطقه است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه این استان و به ویژه شهر شیراز اولین شهر کشور در حوزه گردشگری سلامت محسوب می شود، افزود: این استان در حوزه پزشکی و در چهار بعد گردشگری دارای استعداد و توانایی بالایی است. و زیرساخت های آن فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در این استان وجود دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که تنها گردشگری می تواند استان فارس را مدیریت کند، باید برای تحقق این شعار گام های بزرگی برداشته شود.

استاندار فارس ادامه داد: استان فارس با 37 بخش و بیش از 120 شهر و بالغ بر 4000 هزار روستا بیشترین تعداد شهرستان های کشور را دارد و این ظرفیت فرصت های بی نظیری را برای این استان در حوزه گردشگری فراهم کرده است.

ایمانیه با اشاره به جلسه ای که با معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: با توجه به احیای مثلث گردشگری بین سه استان اصفهان، فارس و یزد، تصمیماتی در این زمینه برای توسعه پروازها و خطوط ریلی اتخاذ شد. زیرساخت های استان در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ارشد دولت در استان فارس در این مراسم وعده داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قول داده می شود خط ریلی اقلیدس یزد تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

ایمانیه همچنین به ایجاد شبکه اتوبوسرانی ویژه گردشگران داخلی و خارجی در مرکز سه استان اشاره کرد.

استاندار فارس تصریح کرد: در سطح استان این موضوع برای ایجاد مثلث گردشگری دیگری با استان های بوشهر و هرمزگان در حال پیگیری است.

ایمانیه همچنین به دستور رئیس جمهور برای احداث آزاد راه شیراز بوشهر اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه یکی از موضوعات اصلی درخواستی استان فارس است. زیرا برای توسعه گردشگری هر دو استان بسیار موثر خواهد بود.

مشارکت بخش خصوصی و دولت در حوزه گردشگری از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و افزود: بر اساس وحدت مورد انتظار بین بخش خصوصی و دولت، انتظار داریم این مشارکت جدی‌تر برای صنعت گردشگری باشد. توسعه گردشگری که ضروری است..

ایمانیه تاکید کرد: باید برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص توسعه گردشگری با یکدیگر همکاری کنیم.

وی گفت: فارس استانی با بیش از 80 گونه در زمینه صنایع دستی و هزاران مکان گردشگری است. این دو ظرفیت فرصتی بی نظیر برای استانی است که شاید در این چهار حوزه چنین ظرفیتی نداشته باشد.

استاندار فارس تصریح کرد: سرمایه گذاران باید در ساخت هتل جدیت بیشتری داشته باشند و استانداری نیز در این زمینه حمایت خواهد کرد و شهرداری نیز در حوزه گردشگری حمایت ویژه خواهد کرد.

حمایت از مراکز اقامتی بوم گردی، جابجایی گردشگران، استقرار دفاتر در سایر کشورها و حضور سفیران ایران در کشورهای حوزه شش گانه خلیج فارس با تاکید وزیر امور خارجه و توسعه جدی زیرساخت ها از جمله این موارد است. سایر مواردی که استاندار فارس در این باره به آن اشاره کرده است. مراسم بود.


آیا این خبر مفید بود؟