دو تابعیتی ها و دلال ها به فیفا و AFC اطلاعات می دهند/ در ورزش اسکولیسم داریم!


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891726

کجا باید سر از دست دلایل وضع موجود بزنیم؟!

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: اتباع دوتابعیتی، خارجی و دلالان اطلاعات را با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به اشتراک می گذارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ امیررضا واعظ آستیانی، نایب رئیس سابق سازمان تربیت بدنی درباره خیانت هایی که در فوتبال ایران رخ می دهد، گفت: افرادی که همزمان دو تابعیتی هستند، خارجی ها و همچنین کپی رایترها و دلال ها، افرادی که با خارجی ها در ارتباط هستند و … شبکه های محلی و با فیفا و AFC تعداد کمی وجود دارد. جالب اینجاست که برخی از آقایان در فوتبال که مدعی ریاست هستند نیز با این افراد درگیر هستند و اینطور نیست که این افراد برای خودشان کار کنند بلکه به آنها دیکته می کنند که چگونه رفتار کنند.


چالش ما در مورد سکوت است

وی در ادامه گفت: شناسایی این افراد برای مقامات امنیتی کشور کار سختی نیست. این افراد به ورزش و فوتبال آسیب می رسانند و معیشت اقتصادی خود را دارند و به دنبال جایگاهی هستند که در آینده می خواهد مسئولیت پذیر باشد. در ضمن کسانی که ادعا می کنند اگر اینها نبودند و ما را به خاطر راه ندادن خانم ها حذف می کردند، جواب می دهند که چرا جلوی این نامه های مهندسی را نمی گیرند. جالب است دم خروس کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمانی که کمیته قضایی و استیناف ما رسمی نیست و کمیته اخلاق کاملاً ساکت است و ما از این سکوت آسیب دیده ایم و یکی از چالش های ما به خاطر همین سکوت هاست.


در ورزش ما اسکولیوز داریم

واعظ آشتیانی درباره حضور فیفا در فوتبال ایران نوشت: فیفا می گوید نمایندگان مجلس و دولت در فوتبال دخیل هستند یا خیر؟ آیا در مدارس فرانسه که مشکل ممنوعیت حجاب وجود داشت، کسی آنها را مجبور به این کار کرد؟ نهاد حقوق بشر کجا توانسته با این موضوع برخورد کند؟ کشوری که فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارد، اگر قرار است زنان در آن کشور به ورزشگاه بیایند، باید پایه و اساس وجود داشته باشد. آیا فیفا امکان اجرای آن را دارد؟ همین گروه وجود فوتبال را تثبیت کردند و می خواهند ناجی فوتبال باشند. ما در ورزش مان «اسکلیسم» داشتیم.


سرمان را کجا بکوبیم؟!

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تصریح کرد: مردمی که خودشان مسبب شرایط هستند امروز می گویند ما می خواهیم فوتبال را نجات دهیم. یه جورایی باید بگیم سرمون رو کجا بزنیم؟! ما باید بستر را فراهم کنیم و اینطور نیست که نهادی مثل فیفا بیاید تعیین تکلیف کند. خود آقایان مسبب شرایط فعلی فوتبال بودند و باشگاه ها را کنترل نکردند که باعث شد همه دعواهای فیفا را از دست بدهیم. امروز فیفا وضعیت ما را می داند و در مورد همه چیز نظر می دهد.

وی در پایان گفت و گو با رادیو جوان خاطرنشان کرد: زیر صندلی میز فدراسیون ها چاه نفت نیست اما جاه طلبی و شرطی وجود دارد که باعث می شود یک باند و قبیله برای مدت طولانی بر فوتبال ما حکومت کنند. زمان و هر آنچه در فکر اشتباه است در او انجام می شود

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید