دو شعبه نفت در زاهدان پلمپ شد/ اعلام کالای جدید منوط به دریافت سهمیه قبلی توسط همه شهروندان است.


ساعت: 13:50
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920400

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زاهدان گفت: در حال حاضر همه مردم سهمیه روغن کالابرگ خود را در 25 آبان ماه دریافت نکرده اند و تا زمانی که 96 درصد شهروندان سهمیه اعلام شده نفت سفید کالابرگ را دریافت نکنند، رقم جدید اعلام نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، هر ساله با شروع فصل سرما تامین نفت سفید برای گرمایش منازل به یکی از دغدغه های اصلی شهروندان تبدیل می شود.

روشن کردن چراغ نفتی برای فرار از سرمای زمستان تنها در خاطرات مادربزرگ ها، پدربزرگ ها و نوه ها در بسیاری از نقاط کشور شنیده می شود، اما در بزرگترین استان کشور، 17 سال از شروع خط لوله می گذرد، هنوز بسیاری از شهرها و روستاهای آن از این نعمت بی بهره اند و همچنان صف های طولانی بطری های گاز و نفت سفید به چشم می خورد و مردم این منطقه برای گرم کردن منازل در زمستان سرد مجبور به خرید نفت سفید هستند.


به گفته برخی از شهروندان کمتر از دو ماه دیگر سهمیه اعلام شده محقق می شود و لازم است مسئولان مربوطه در فصل زمستان کالاهای جدید را در بازه های زمانی کوتاه تری اعلام کنند تا این مشکل برطرف شود.


در پی گلایه برخی شهروندان مبنی بر اعلام نشدن قبض جدید نفت سفید و تمدید اعتبار قبض قبلی نفت سفید در تماسی با پایگاه خبری عصرهامون گفتند: 25 آبان ماه، لایحه نفت سفید از سوی اداره کل نفت سفید اعلام شد. شرکت نفت پس از گذشت بیش از یک ماه و بارها نیاز به اعلام محصول جدید دارد اما متاسفانه اعتبار محصول قبلی برای بار دوم تا 9 آذر تمدید شد.


خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع در تماس با کوهنسال، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، پاسخ داد: در حال حاضر همه مردم سهمیه نفت کالابرگ خود را در تاریخ 25 آبان و به سال 96 دریافت نکرده اند. کسانی که سهمیه اعلام شده نفت سفید کالابرگ را دریافت نکنند، شماره جدید اعلام نخواهد شد.


وی ادامه داد: در حال حاضر تنها 60 درصد افراد سهمیه کالابرگ قبلی خود را دریافت کرده اند.


کوهنسال با بیان اینکه هر 2 ماه یکبار لیست قیمت نفت سفید اعلام می شود، گفت: برای اعلام سهمیه جدید بررسی می شود که چند درصد از شهروندان نفت خود را دریافت کرده اند سپس لیست قیمت جدید اعلام می شود در غیر این صورت قیمت قبلی خواهد بود. لیست قیمت تمدید خواهد شد


وی بیان کرد: در صورت تکمیل جذب سهمیه نفت شهروندان، زمان بندی جدید تا قبل از 9 آذرماه اعلام می شود.


این ادعاها در حالی است که شهروندان از خدمات برخی شعب نفتی گلایه داشتند.


یکی از شهروندان هیرمندی به پایگاه خبری عصرهامون گفت: وی برای گرفتن سهمیه نفت سفید بارها به شعبه مراجعه کرد اما هر بار که به شعبه مراجعه می کرد درب آن بسته می شد.


یکی دیگر از شهروندان زاهدانی نیز که از نبود سرویس درب منزل در شعبه نفت گلایه داشت، افزود: وظایف شعب نفت این است که سوخت مورد نیاز شهروندان را به منازل خود برسانند اما متاسفانه این کار را انجام نمی دهند. و با مراجعه به شعبه درب یا بسته است یا می گویند هنوز روغن نگرفته اند.


هفته گذشته ابوذر مهدی نهایی فرماندار زاهدان در بازدید از فروشندگان نفت سفید آن شهرستان گفت: در این بازدیدها دو دلال به دلیل تخلفات و حجم بالای نارضایتی مردم تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه نظارت ها به صورت محسوس و نامحسوس ادامه خواهد داشت، از شهروندان خواست مراتب تخلف و یا شکایت خود را از فروشندگان نفت به دستگاه های کنترلی اطلاع رسانی و پیگیری کنند و یا با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.

فرماندار زاهدان همچنین خواستار افزایش نظارت شرکت پخش فرآورده های نفتی در مبادی تحویل فرآورده های نفتی شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید