دو کشور ایران و روسیه می توانند در عرصه تولیدات ورزشی حضور داشته باشند/ روسیه حاضر است به ورزش آسیایی اضافه شود

ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923113

دیدار دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه با وزیر ورزش و جوانان ایران؛

دستیار رئیس فدراسیون روسیه گفت: نگاه و نظر اکثر فدراسیون های ورزشی روسیه به امکان حضور در بازی های آسیایی است و این بستگی به تصمیم کمیته بین المللی المپیک دارد. کمیته المپیک آسیا بارها آمادگی خود را برای اضافه شدن روسیه به این کمیته اعلام کرده است. اگر در بازی های آسیایی حضور داشته باشیم، رابطه ایران و روسیه در عرصه ورزش بیش از گذشته خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ایگور لویتین دستیار رئیس فدراسیون روسیه به همراه هیئت همراه در محل وزارت ورزش و جوانان با دکتر سید حمید سجادی دیدار و گفتگو کرد.

این نشست به منظور توسعه همکاری های دوجانبه ایران و روسیه در حوزه ورزش برگزار شد.

ایگور لویتین دستیار رئیس فدراسیون روسیه نیز در این نشست گفت: بسیار خوشحالم که وزیر ورزش و جوانان ایران این دیدار را برای دومین بار میسر کرد. ورزش بخش مهمی از زندگی ما است و در شرایط تحریم ورزشی روسیه که در حال حاضر وجود دارد و ورزشکاران ما نمی توانند در مسابقات بین المللی شرکت کنند، کشور ایران فرصتی برای ارتباط مشترک در عرصه ورزش ایجاد می کند.

وی افزود: از اینکه یک سری مسابقات برای ورزشکاران روس در ایران برگزار می شود تشکر می کنم. همچنین از پیشنهادات و دعوت وزیر ورزش ایران تشکر می کنم و از آنها استقبال می کنیم.

دستیار رئیس جمهور روسیه ادامه داد: نگاه و نظر اکثر فدراسیون های ورزشی روسیه به امکان حضور در بازی های آسیایی است و این بستگی به تصمیم کمیته بین المللی المپیک دارد. کمیته المپیک آسیا بارها آمادگی خود را برای اضافه شدن روسیه به این کمیته اعلام کرده است. اگر در بازی های آسیایی حضور داشته باشیم، رابطه ایران و روسیه در عرصه ورزش بیش از گذشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از وزیر ورزش روسیه می خواهم حتما در سفر به ایران جلساتی در خصوص تبادل تجربیات با ایران در زمینه های مختلف از جمله پزشکی ورزشی برگزار کند. دو کشور نیز می توانند در زمینه تولید مشترک فعال باشند.

دیدگاهتان را بنویسید